سه شنبه 15 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثمره هاشمی: هيچ گونه مذاکره رسمی و غيررسمی با آمريکايی‌ها انجام نشده است، ايسنا

ثمره هاشمی در خصوص مذاکره وی به عنوان نماينده ايران با آمريکايی‌ها اظهار داشت: هيچگونه مذاکره رسمی و غيررسمی بين اينجانب و آمريکايی‌ها انجام نشده و کسی از ايران دستورالعملی برای مذاکره نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از سايت اطلاع رسانی رياست جمهوری، مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد رييس جمهور تصريح کرد: بعضا نشست‌هايی از جانب بعضی‌ مراکز تحقيقاتی و غيردولتی برگزار می‌شود و افرادی از کشورهای مختلف حضور پيدا می‌کنند؛ بدون اينکه دستورالعملی از جانب دولتهای خود برای مذاکره داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال جاری چند نشست با عنوان «بررسی روابط ايران و غرب» تشکيل شد و عده‌ای هم از ايران شرکت کردند. در اين جلسات از روسيه، کانادا، انگليس، هلند، اتريش ، آمريکا و ... هم عده‌ای حضور داشتند و هر کسی نظرات و پيشنهادات و تحليل خود را ارائه می‌داد. اين جلسات فرصت مناسبی بود تا طرف‌های ايرانی هم اصول سياست خارجی را تبيين و تشريح کنند و به شبهه‌افکنی‌های معمول در زمينه‌های مختلف پاسخ دهند و در عين حال سوالات اساسی پيرامون بی‌عدالتی‌ها، لشکرکشی‌ها و توليد و توسعه سلاحهای هسته‌ای و غيره را مطرح نمايند. شرکت‌کنندگان آمريکايی‌ به عنوان دولت آمريکا در اين جلسات حاضر نبودند، بلکه هر کدام تحت عنوان خودشان از جمله استاد دانشگاه، کارشناس، مدير موسسه تحقيقاتی و... شرکت کرده بودند.

ثمره هاشمی افزود: ناگفته نماند که بارها مسوولان اعلام کرده‌اند که اگر عدالت، به رسميت شناختن حقوق ملت ايران و احترام متقابل از طرف آمريکايی مد نظر قرار گيرد،چه بسا امکان مذاکره هم فراهم گردد.





















Copyright: gooya.com 2016