جمعه 18 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی در ديدار با البرادعی: آژانس درباره حق ايران در استفاده از فناوری هسته‌ای اعلام‌ نظر کند، ايسنا

رييس مجلس شورای اسلامی و محمد البرادعی، مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی درحاشيه نشست کنفرانس امنيتی مونيخ ديدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، علی لاريجانی در اين ديدار با اشاره به مساله هسته‌ای ايران گفت: مسير طی شده بر مبنای مداليته طراحی و مرور شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی تصريح کرد: جمهوری اسلامی ايران در اين مسير همکاری سازنده‌ای داشته و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی می‌تواند بر اين اساس نظر خود را درباره حق ايران در استفاده از فناوری هسته‌ای اعلام نمايد.

محمد البرادعی نيز در اين ديدار گفت‌وگوهای سياسی را کمک کننده به حل تمامی مسائل مربوطه اعلام و تداوم اين مذاکرات را در اين مقطع بسيار مفيد دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به مونيخ، در اين ديدار علاءالدين بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی، علی اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، شيخ عطار، سفير کشورمان در آلمان و حاجی‌بابابی و کاتوزيان از نمايندگان مجلس حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به مونيخ، دکتر علی لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی که امروز برای شرکت در اجلاس امنيتی وارد مونيخ شده است با البرادعی رييس سازمان انرژی هسته‌يی در هتل "بايرريشرهوف" - محل برگزاری اجلاس امنيتی مونيخ - ديدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس اين گزارش اين ديدار و گفت‌وگو در خصوص موضوعات هسته‌يی است.

رييس مجلس عنوان کرد: شنيدن نظرات مختلف و مجموع برداشت‌های گوناگونی که وجود دارد در اجلاس حائز اهميت خواهد بود.

به گزارش ايسنا، لاريجانی در بدو ورود به فرودگاه مونيخ مورد استقبال سفير و کاردار ايران در آلمان و بروجردی رييس کميسيون امنيت ملی مجلس که پيش از اين به آلمان سفر کرده بود، قرار گرفت.

لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی امروز صبح قبل از عزيمت از تهران، به منظور شرکت در اجلاس امنيتی مونيخ، در جمع خبرنگاران، اهداف اين سفر را تشريح کرده بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر علی لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: اين سفر دارای دو بخش است، يک بخش آن در مونيخ که کنفرانس امنيتی مونيخ را تشکيل می‌دهد و مسائل مهم امنيت سياسی در سطح بين‌المللی و چالش‌های مربوط به آن مورد بررسی قرار می‌گيرد.

وی با بيان اين‌که در اين کنفرانس چندين هدف در نظر گرفته شده است، افزود: بخشی از اين اهداف مربوط به خلع سلاح است، با توجه به اين‌که شاهد گسترش سلاح‌های کشتار جمعی هستيم اين موضوع از اهميت ويژه‌ای برخوردار است و اين‌که آيا می‌توان در اين موضوع به نقطه‌ی صفر رسيد که البته اين نگاه خوشبينانه است.

لاريجانی ادامه داد: بررسی چالش‌های سياسی - امنيتی از ديگر محورهای کنفرانس مونيخ است که مشخصا به موضوع افغانستان اشاره دارد. هم‌چنين چالش‌های خاورميانه در آن مورد بررسی قرار می‌گيرد.

رييس مجلس شورای اسلامی، گفت: از آنجا که مسوولان امنيتی و سياسی کشورهای مهمی در اين کنفرانس حضور دارند مجموع ديدگاه‌ها و راه‌های برون‌رفت از اين چالش‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بيان اين‌که در اين اجلاس مذاکرات جانبی هم خواهيم داشت، گفت: ما از فرصت ايجاد شده در اين اجلاس استفاده خواهيم کرد.

لاريجانی خاطرنشان کرد: با توجه به دعوت‌هايی که مقامات اسپانيايی از ما داشته‌اند سفری نيز به اين کشور خواهيم داشت و با مقامات مختلف آن ديدار و گفت‌وگو می‌کنيم.

رييس مجلس شورای اسلامی، گفت: ايران و اسپانيا دارای روابط سياسی و اقتصادی خوبی هستند که در اين سفر برای بهتر شدن اين روابط تلاش خواهيم کرد.

وی گفت: هم‌چنين امروز در موضوعات هسته‌يی با البرادعی رييس آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ديدار و گفت‌وگو خواهيم داشت.

بنابراين گزارش؛ در اين سفر بروجردی رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی، حاجی‌بابايی عضو هيات رييسه، کاتوزيان رييس کميسيون انرژی، الهه صفايی عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس و سفير اسپانيا، لاريجانی را همراهی می‌کنند.

هم‌چنين محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس و رحيمی معاون پارلمانی رييس جمهور رييس مجلس را برای اين سفر بدرقه کردند.

به گزارش ايسنا، لاريجانی تهران را به مقصد مونيخ در ساعت ۴۵/۶ ترک کرد.





















Copyright: gooya.com 2016