شنبه 19 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده کل سپاه: بيش از ۹۵ درصد تسليحات مان را در ايران توليد می‌کنيم، فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه پاسداران تاکيد کرد: حاصل تحريم‌های دشمن خودکفايی نيروهای مسلح در زمينه‌های امنيتی و دفاعی است به طوری که امروز بيش از ۹۵ درصد نياز تسليحاتيمان را در ايران توليد می‌کنيم.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای شهرستان ورامين ضمن تبريک ايام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امروز با گذشته ۳۰سال از پيروزی انقلاب اسلامی شاهد پيروزی‌های بزرگی در رابطه با تحقق اهداف و آرمان‌های امام(ره) و گسترش اسلام ناب در قالب انقلاب اسلامی در سطح جهان هستيم.
جعفری با بيان اينکه هرچه به پيش می‌رويم، دستاوردهای بيشتر و عظيم‌تری از انقلاب اسلامی ايران محقق می شود، با بر شمردن برخی از اين دستاوردها اظهار داشت: در ايام دهه فجر به خصوص بايد بيشتر بر يادآوری و تذکر اين دستاوردها و زحماتی که برای آن کشيده شده است تکيه کرد، چرا که اين تجزيه و تحليل، مايه اميد و دلگرمی پويندگان اين راه الهی می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه بهترين راه برای بر شمردن و بررسی دستاوردهای انقلاب، مقايسه امروز با زمان گذشته است، گفت: انقلاب اسلامی در بعد سياسی دستاوردهای بزرگی داشته است که از جمله آن می‌توان به استقلال کامل کشورمان در حال حاضر اشاره کرد که در زمان رژيم سلطنتی شاهد بوديم ايران نوکر بی چون و چرای غربی‌ها بود و کشورهای استعمارگر ثروت و منابع ما را می‌برند و ما نمی توانستيم کاری بکنيم.
فرمانده سپاه پاسداران حاکميت واقعی مردم را از ديگر دستاوردهای سياسی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اين حاکميت واقعی مردم که در قالب جمهوری اسلامی تعريف شد، به معنی آن است که ملت ايران به طور مستقيم و کامل در سرنوشت خود مسلط هستند، چيزی که در گذشته به هيچ وجه امکان پذير نبود و مردم در تصميم‌گيری‌های کشور، هيچ کاره محض بودند.
جعفری خاطر نشان کرد: گسترش بيداری و مقاومت در جهان اسلام، نعمت ديگری است که به برکت وجود انقلاب اسلامی ايران محقق شد، به طوری که دشمنان در اين رابطه مستاصل شده و ملت‌های مستعضف نيز فهميده‌اند که اگر در چارچوب دستورهای الهی عمل کنند، نصرت خدا را در پی خواهند داشت.
اين فرمانده عالی‌رتبه نيروهای مسلح کشورمان به پيروزی مقاومت اسلامی حماس در غزه و جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان بر رژيم صهيونيستی اشاره کرد و گفت: اين دو جنگ از مقاطع عبرت‌آموزی بود که نشان داد به برکت انقلاب اسلامی و با عمل کردن به دستورات خدا، پيروز های الهی در پيش خواهد بود.
جعفری همچنين انجام انتخابات در کشورهای آمريکا لاتين و بيداری روح استکبار ستيزی در اين کشورها را از ديگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ايران عنوان و تصريح کرد: به برکت وجود انقلاب، اين کشورها ياد گرفتند که چگونه در برابر کشورهای استعمارگر بايستند و امروز يکی از معضلات بزرگ آمريکا اين است که چطور کشورهای آمريکای لاتين را از زير نفوذ معنوی ايران خارج کنند.
وی همچنين در بعد دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی نيز اظهار داشت: در زمان رژيم گذشته کشور ما تمام مايحتاج خود را از خارج وارد می‌کرد و اقتصاد ايران کاملا وابسته بود و اگر کشورهای استعماری روزی تصميم به عدم واردات به ايران می‌گرفتند ما هيچ کاری نمی‌توانستيم بکنيم، اما به برکت انقلاب اسلامی امروز ايران خودکفاست و به طور کامل روی پای خود ايستاده و نيازی به کشورهای غربی ندارد.
فرمانده کل سپاه پاسدارن همچنين توسعه زير ساخت‌های اساسی کشور را که بعد از جنگ تحميلی شروع شد، زمينه ساز رشد اقتصاد در آينده دانست و افزود: همچنين امروز با گذشته ۳۰ سال از انقلاب اسلامی در بحث عدالت و توزيع ثروت ملی و توجه به محرومين و برقراری عدالت در مباحث اقتصادی، تلاش‌های زيادی شده است که معتقديم اين مقدار کافی نيست و بايد کار بيشتری شود.
جعفری خاطر نشان کرد: دفاع و امنيت، بعد تعيين کننده‌ای است که پس از پيروزی انقلاب اسلامی پيشرفت‌های زيادی در آن داشته‌ايم که اين دستاوردها در طول تاريخ ايران بی‌نظير است.
عضو شورای عالی امنيت ملی کشورمان با بيان اينکه در زمينه خنثی کردن توطئه‌های اوليه انقلاب و نيز در ايام جنگ تحميلی موفقيت‌های بی نظيری داشته‌ايم، تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نيز صدور پيام انقلاب به کشورهای ديگر را نتيجه ۸ سال مقاومت ملت ايران در جنگ تحميلی عنوان کرد.
جعفری همچنين با تصريح بر اينکه امروز کشور ما از لحاظ امنيت، امن‌ترين کشور منطقه است و سطح امنيت در ايران به مرز ۱۰۰ درصد رسيده است، گفت: اين دستاورد نيز به برکت فعاليت‌های ملت ايران در مبارزه با ناامنی‌های اوايل انقلاب و بعد از جنگ در کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در سال های اخير آمريکا به بهانه مبارزه با تروريسم به افغانستان و عراق لشکرکشی کرد ولی همگان می‌دانند که هدف اصلی آنها از اين اقدامات، تسلط بر انقلاب اسلامی ايران بود و الا آنها حاضر نبودند برای مبارزه با رژيم صدام و يا القاعده، چنين هزينه گزافی را پرداخت کنند بلکه مشکل اصلی آنها انقلاب اسلامی ايران است اما پس از چند سال شاهد هستيم که هيچ غلطی نتوانستند، بکنند.
فرمانده کل سپاه افزود: در همين مقطع که کشورمان در تحريم‌های شديد اقتصادی و محاصر نظامی آمريکا قرار داشت، ملت ايران بر روی شعارهای خود تاکيد کرد و در احقاق حقوق مسلم خود عقب نشينی نکرد و نتيجه نيز گرفت و کشورهای غربی نيز مجبور به پذيرش اين حقوق ايران شدند.
جعفری با بيان اينکه که در امر خنثی سازی برخی از ناامنی‌های داخلی نيز که طی سال‌های اخير صورت گرفته است، با موفقيت عمل کرديم، گفت: در اين زمينه دشمن در هر اقدام خود با شکست مواجه شد و حاصل اين تحريم‌های آنها نيز خودکفايی در زمينه‌های امنيتی و دفاعی است به طوری که امروز بيش از ۹۵ درصد نياز تسليحاتيمان را در ايران توليد می‌کنيم.
جعفری با تاکيد بر اينکه قدرت نظامی ايران يک قدرت باز دارنده است، گفت: همه تحليلگران امنيتی و دفاعی معتقدند که ديگر هيچ کشوری در منطقه قادر به تهديد نظامی ايران نيست و دشمان فرا منطقه‌ای نيز در نهايت به ايجاد برخی ناامنی‌های محدود در کشور دلخوش کردند که اين امر نيز برای آنها ممکن نخواهد شد و اين يکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ايران است.
وی خانواده شهدا، آزادگان و ايثارگران را از جمله کسانی دانست که بيشترين نقش را در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته اند و گفت: هر کاری که در اين کشور صورت می‌گيرد به برکت خون شهيدان انقلاب اسلامی و صبر خانواده‌های آنها است.
اين فرمانده عالی‌رتبه نيروهای مسلح خاطر نشان کرد: برای هيچ کس متصور نبود که روزی ملت فلسطين با حمايت معنوی ايران بتواند کاری کند که ارتش تا بن دندان مسلح رژيم صهيونيستی قادر به مقابله با نيروهای مقاومت در اين منطقه نباشد. بايد بدانيم که در آينده کارهای سخت‌تری در پيش است و بايد عزم خود را در اين رابطه به طور کامل بکار گيريم.
جعفری با بيان اينکه تهديدات عليه ايران هيچگاه تمام شدنی نيست، گفت: امروز مهمترين تهديد دشمن که دغدغه مقام معظم رهبری نيز هست، بحث تهاجم فرهنگی و سياسی است و اينکه ايشان تاکيد بخصوصی در زمينه دستيابی به علوم پيشرفته روز نيز دارند.
وی لازمه رسيدن به خودکفايی را دسترسی به علوم نوين دانست و گفت: هدف تهاجم فرهنگی دشمن نيز ضربه زدن به ستون اصلی انقلاب، يعنی ايمان و باورهای مردم است که بايد در اين رابطه هوشياری زيادی به خرج داد.
فرمانه کل سپاه گفت: دشمن در اين زمينه کارهای مهمی انجام داده است که از طريق آن توانست برخی از افراد و جريان‌ها را از مسير انقلاب منحرف کند و ما هم اگر بخواهيم در مسير انقلاب باقی بمانيم بايد در همه ابعاد، خصوصا اعتقاد به باورهای دينی تلاش کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016