سه شنبه 14 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده اسبق ستاد مشترک سپاه: ايران و آمريکا نياز به رابطه طبيعي دارند، ايلنا

سردارحسين علايي گفت: ايران و آمريکا به عنوان دو کشوري که درتاريخ وجود خواهند داشت، نياز به رابطه طبيعي دارند.

فرمانده اسبق ستاد مشترک سپاه در گفت وگو با خبرنگار"ايلنا"، اظهار داشت: آمريکا ممکن است کوچک شود ولي وجودخواهد داشت به همين خاطر وقتي اين دوکشور وجود دارند، نياز به ارتباط هم دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي افزود: روابط دو کشور از خصمانه تا دوستانه تعريف مي‌‏شود اما آمريکا چون نتوانست از طريق روش خصمانه به اهداف خوددست يابد و ايران نيز مي‌‏خواهد در شرايط طبيعي در دنيا زندگي کند، هر دو کشور به سمت روابط بيشتر سياسي حرکت مي‌‏کنند.

علايي تصريح کرد: همه کشورها در دنيا علاقمند هستند با يکديگر رابطه داشته باشند چرا که روابط اقتصادي، اجتماعي نيز به روابط سياسي مربوط مي‌‏شود.
اين کارشناس مسايل نظامي با بيان اينکه اشغال لانه جاسوسي توسط دانشجويان خط امام (ره) يکي از ضروريات آن دوره تلقي مي‌‏شد، گفت: آمريکايي‌‏ها پس از فرار شاه قرار داد300 فرزند هواپيماي F16 را يک‌‏طرفه در دولت بختيار لغو و اموال ايران را بلوکه کردند.

وي افزود: بدرفتاري‌‏هاي آمريکا و اتهامي که به مش ليبرالي دولت موقت وارد بود و تلاش جريان‌‏هاي چپ براي اتهام وارد کردن به حاکميت که در برابر آمريکا کوتاه مي‌‏آيد، موجب شد تا دانشجويان نگران شوند ودست به عکس العمل در برابر بدرفتاري‌‏هاي آمريکايي‌‏ها بزنند.

علايي اضافه کرد: آمريکايي‌‏ها در داخل سفارت ستادي را درست کردند که با حضور شاه در آمريکا نگراني از بازگشت وي وجود داشت؛ چرا که آنها سابقه حمايت از رژيم مورد علاقه‌‏شان را داشتند به همين‌‏خاطر نگراني‌‏هايي ميان دانشجويان شکل گرفت.





















Copyright: gooya.com 2016