سه شنبه 22 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قصد حمله به محمد خاتمی در راهپيمايی ۲۲ بهمن، باران

تعداد انگشت شمار اعضای گروههای فشارحامی احمدی نژاد با خود بی سيم و البته چوب به همراه داشتند و برخی از حاميان دولت نهم که هنگامی که شعار احمدی احمدی حمايتت می‌کنيم را سر می دادند با صدای کر کننده خاتمی خاتمی حمايتت می‌کنيم مواجه می‌شدند چوب‌های خود را به بالا برده بودند و برخی از آنها قصد حمله به خاتمی را داشتند که حاضران مانع از اين کار شدند

باران: حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمی که از بزرگراه يادگار امام(ره) راهپيمايی خود را در ميان انبوه هواداران و خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز کرد؛در ادامه مسير خود از ميدان حبيب الهی به سمت ميدان آزادی حرکت کرد.

در طی اين مسير لحظه به لحظه بر تعداد مشايعت کنندگان رئيس جمهور سابق کشورمان افزوده می‌شد و مردان و زنان و جوانان در طول مسير شعارهايی همچون صل علی محمد اميد ملت آمد، خاتمی خاتمی حمايتت می‌کنيم و خاتمی قهرمان اميد ملت بمان را سر می‌دادند و بارها برای سلامتی خاتمی و ياران امام صلوات فرستادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ازدحام جمعيت به قدری بود که تيم حفاظت خاتمی که بر خلاف برخی شخصيتهای مدعی مردمی بسيار اندک است با مشکلات فروانی مواجه شدند.

نکته قابل توجه حضور کمتر از ده نفر از اعضای گروه فشار در دقايقی از طی اين مسير بودند که تلاش می‌کردند با سر دادن شعارهايی چون مرگ بر ضد ولايت فقيه، مرگ بر منافق، مرگ بر خاتمی، دولت آمريکايی نمی خوايم نمی خوايم و.... حضور خاتمی را تحت شعاع دهند که هنگامی که برخی از مردم از آنها در مورد برخی مذاکرات محرمانه مسئولان دولت نهم با آمريکا، موضع گيری‌های حاميان احمدی‌نژاد عليه برخی مراجع، وعده‌های فراوانی که توسط اين دولت به مردم داده شد و تنها در حد وعده ماند پرسيدند مجبور به سکوت شدند.

نکته قابل توجه اين بود که تعداد انگشت شمار اعضای گروههای فشارحامی احمدی نژاد با خود بی سيم و البته چوب به همراه داشتند و برخی از حاميان دولت نهم که هنگامی که شعار احمدی احمدی حمايتت می‌کنيم را سر می دادند با صدای کر کننده خاتمی خاتمی حمايتت می‌کنيم مواجه می‌شدند چوب‌های خود را به بالا برده بودند و برخی از آنها قصد حمله به خاتمی را داشتند که حاضران مانع از اين کار شدند.

فشار جمعيت به حدی بود که تيم حفاظت رئيس جمهور سابق کشورمان مجبور شد برای کاهش جمعيت خاتمی را به يکی از ساختمانها مسير هدايت کنند، اما با گذشت بيش از يکساعت از حضور خاتمی در آن ساختمان هنوز هم جمعيت مشتاق متفرق نشده بودند.

نکته قابل توجه حضور برخی از خبرنگاران رسانه‌های اصولگرا بود که تلاش می‌کردند با جوسازی فضا را عليه خاتمی نشان دهند که مشاهدات مردم و اطلاع رسانی به موقع ساير خبرنگاران تلاشهای آنها را خنثی کرد.





















Copyright: gooya.com 2016