چهارشنبه 23 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: اصلاحات واقعی را دولت نهم انجام داده است، هيچ کدام از دولت‌های قبلی جرات اجرای طرح تحول اقتصادی را نداشتند، ايلنا

تبريز- خبرگزاری کار ايران
وزير کشور گفت: اصلاحات واقعی را دولت نهم در کشور انجام داده است.

به گزارش ايلنا، صادق محصولی که در جلسه شورای اداری استان آذربايجان شرقی سخن می‌گفت با اشاره به برخی اقدامات دولت از جمله انحلال سازمان مديريت و برنامه‌ريزی کشور افزود: بوروکراسی حاکم بر اين سازمان مانع بسياری از کارها می‌شد البته بحث مشاوره و مشورت با کارشناسان، بيشتر از زمان قبل در دولت نهم انجام می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه بيشترين تمرکز زدايی در کشور در زمان دولت نهم صورت گرفته است، افزود: اکنون استانداران اختيارات گسترده‌ای برای پيشبرد امور در اختيار دارند و در واقع رئيس‌جمهوران واقعی استان‌ها هستند و بايد با بکارگيری نيروهای متدين و ولايت مدار دولت نهم را تقويت کنند.
وزير کشور با اشاره به اقدامات دولت نهم آن را دولت کار معرفی کرد و گفت: مقام معظم رهبری، دولت نهم را با تعبير دولت اقدام ياد کرده‌اند و در واقع اين دولت با جراتی که در برخی فعاليت‌ها از جمله ارائه طرح تحول اقتصادی انجام داده است، وارد عرصه کارهای بزرگ شده است.
محصولی با بيان اينکه دولت‌های قبلی از اجرای طرح تحول اقتصادی که در برنامه سوم و چهارم توسعه آمده است می‌ترسيدند، افزود: دولت نهم با وجود اينکه می‌داند اجرای اين طرح سخت است اما به خاطر آينده کشور مصمم به اجرای آن است.
وزير کشور به موضوع حذف يارانه بنزين اشاره کرد و گفت: زمانی که بحث سهميه‌بندی بنزين مطرح شد ادعا کردند که اين امر تورم ۱۵ تا ۲۰ درصدی ايجاد خواهد کرد اما اکنون با وجود گذشت يکسال از اين موضوع امروز شاهديم هيچ يک از اين افراد و روزنامه‌ها نمی‌توانند مدعی باشند بحث تورم در کشور مربوط به سهميه‌بندی است.
وی با اشاره به تحولاتی که در بودجه سالجاری کشور صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: دولت نهم که خود را خدمتگذار ملت می‌داند در بودجه به مناطق محروم توجه بيشتری کرده است.
وزير کشور به سفرهای استانی رئيس جمهور اشاره کرد و گفت: رئيس جمهور بلافاصله بعد از انتخاب شدن از سوی مردم سفرهای استانی خود را آغاز کردند اما کسانی که با چشم کدر نگاه می‌کنند اين سفرها را تبليغاتی می‌دانند.
وزير کشور به شعار‌های دولت نهم مبنی بر عدالت محوری، محورورزی، خدمت بی‌منت و پيشرفت و توسعه همه جانبه اشاره کرد و گفت: اين شعارها با اهداف انبياء و ظهور حضرت مهدی (عج) در يک راستاست.
وی خطاب به مديران و مسئولان سازمان‌ها و نهادهای دولتی استان آذربايجان شرقی از آنان خواست که در خدمتگذاری به مردم کوچکترين اهمالی از خود نشان ندهند.
وزير کشور با اشاره به روی آوردن مردم بعد از ۱۶ سال به دولتی که شعارهای انقلاب و امام را می‌داد، وظيفه مسئولان را بسيار سنگين دانست و گفت: مسئولان و مديران بايد با خلوص نيت و بدون ريا به حل و فصل مشکلات مردم بپردازند.
محصولی افزود: برای آنکه بتوانيم کشور را در مسيری که حضرت امام (ره) ترسيم کرده‌اند، ادامه دهيم بايد امام گونه باشيم و با صداقت و خلوص نيت در کارها و مدنظر قراردادن موضوع عدالت گستری و حاکميت اخلاق و معنويت حرکت کنيم.
وی دولت نهم را دولت ولايتمدار عنوان کرد و با اشاره به حمايت مقام معظم رهبری از آن افزود: دولت نهم فرصت بزرگی برای کشور فراهم کرده است که مسير توسعه و پيشرفت را طی کند.





















Copyright: gooya.com 2016