شنبه 26 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تمامی زنان زندانی غيرعمد شهر تهران آزاد شدند، فارس

خبرگزاری فارس: شهردار تهران گفت: حدود ۲۰۰ زن و مرد زندانی غير‌عمد شهر تهران با هزينه‌ای حدود يک ميليارد تومان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس محمد‌باقر قاليباف امروز در مراسم آزاد‌سازی زندانيان شهر تهران با محکوميت مالی، توسط شهرداری تهران گفت: پولی که امروز برای آزاد‌سازی اين افراد هزينه شده است از پول مردم بوده است و ثواب آن به مردم شهر تهران می‌رسد و آن‌ها هستند که اجر واقعی اين کار را می‌برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قاليباف با اشاره به اينکه در دوره مديريت بنده در کنار کارهای عمرانی ـ خدماتی به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه ويژه‌ای شده است، گفت: توجه به حقوق شهروندی از دغدغه‌های امروز مديريت شهری است.
وی با اشاره به اينکه رويکرد شهرداری تهران در حوزه عمرانی ـ خدماتی اوقات فراغت و توجه به مسايل فرهنگی و تربيتی است، گفت: هيچ فعاليتی در شهرداری خارج از اين ۳ رويکرد انجام نمی‌شود و همه فعاليت‌ها در چارچوب اين موضوع است.
قاليباف اضافه کرد: رويکرد خانواده ‌محوری اساس کار در شهرداری است و امروز شاهديم تعدادی از بانوان زندانی غيرعمد شهرداری تهران با محکوميت مالی آزاد شدند.
به اعتقاد شهردار تهران اگر هر يک از اين افراد لحظه‌ای در کنار خانواده‌هايشان نباشند خانواده دچار آسيب‌های جدی‌تری می‌شود.
قاليباف با بيان اين‌که ۵۰ درصد جمعيت شهر تهران را بانوان تشکيل داده‌اند، گفت: متأسفانه در خيلی از موضوعات بانوان در اولويت ما نيستند باتوجه به اين که می‌دانيم نقش مادران و دختران در ابعاد فرهنگی ـ اجتماعی و علمی مؤثر است.
شهردار تهران با بيان اين که مجموعه جرايمی که در کشور رخ می‌دهد سهم زنان کم‌تر از ۱۰ درصد است، گفت: ۹۰ درصد جرايم در حوزه مردان رخ می‌دهد.
قاليباف اضافه کرد: بانوان و زنان ما در مقايسه با ديگر کشورها از جهت جرم در حداقل ممکن قرار دارد ولی چون جامعه ما اسلامی است بايد از اين مقدار نيز کم‌تر باشد.
به اعتقاد شهردار تهران هر جرمی که در کشور رخ می‌دهد ۳ نفر در آن مقصرند. اول مجرم، دوم جامعه و سوم حاکميت.
قاليباف در ادامه گفت: متأسفانه در کشور ما فقط به مجرم گير داده و او را تنبيه می‌کنند.
شهردار تهران اضافه کرد: اگر بخواهيم از تکرار جرم جلوگيری کنيم بايد به هر ۳ بخش توجه ويژه‌ای کنيم.‌
به گفته شهردار تهران هيچ زندانی زن مجرم غيرعمدی در زندان‌های شهر تهران وجود ندارد.
قاليباف خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای آزاد‌سازی اين افراد يک ميليارد تومان هزينه شده است و اين طرح به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
قاليباف خاطرنشان کرد: امروز حدود ۲۰۰ زندانی که جرم غيرعمد داشتند آزاد شدند.





















Copyright: gooya.com 2016