شنبه 26 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکنجه دو فعال بازداشتی در اردبيل برای گرفتن اعتراف، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: بنابرگزارش های رسيده، دو فعال آذربايجانی به نام های رامين و ابراهيم صادقی اصل که از روز ۱۷ بهمن ۸۷ توسط ماموران امنيتی دستگير و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات اردبيل انتقال يافته اند، تحت شکنجه های شديد جسمی و روحی قرار دارند.

اين دو برادر بازداشتی برای «اعتراف کردن» به اتهامات از پيش آماده شده، تحت انواع شکنجه ها شامل شوک الکتريکی، ضرب و شتم شديد، بی خوابی، ايجاد آلودگی صوتی برای ساعتها، توهين و تحقير کلامی و حتی جلوگيری از استفاده آنان از دستشويی قرار گرفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ميان وضعيت آقای رامين صادقی که در اعتراض به فشارهای وارده دست به اعتصاب غذا هم زده است نگران کننده گزارش شده است، بطوريکه وی در اثر تحليل قوای جسمانی چندين بار بی هوش شده است.

خانواده صادقی که بشدت نگران سلامت عزيزانشان هستند، می گويند “سلامتی فرزندان ما هم اکنون در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در خطر است زيرا آنها تحت شکنجه و در اعتصاب غذا قرار دارند و هنوز هيچ گونه تفهيم اتهامی صورت نگرفته و مراجعه ما به دادگاه انقلاب اردبيل برای آگاهی از اتهام آن دو بی نتيجه بوده است و هيچ مرجع قضايی و امنيتی پاسخگويی ما نيست.”

با توجه به موارد قبلی شکنجه فعالان اردبيلی در بازداشتگاه اطلاعات و صدور احکام سنگين برای آنان بيم آن می رود که اين فعالان نيز زير شکنجه مجبور به اعتراف به کارهای ناکرده کنند و برايشان حکم های سنگين صادر شود.

شايان ذکر است در هفته های گذشته برای شش فعال مدنی در اردبيل که در بين آنها سه دانشجو و يک روزنامه نگار نيز ديده می شوند حکم پنج سال حبس و تبعيد صادر شده است.





















Copyright: gooya.com 2016