دوشنبه 28 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات حادثه خودسوزی مقابل مجلس و دليل گفتگوی نايب رئيس کميسيون امنيت ملی با بی بی سی فارسی، مهر

نايب رئيس کميسيون امنيت ملی ضمن تشريح جزئيات اقدامات خود و دو نماينده ديگر در پيگيری حل مشکلات فرد خودسوز مقابل مجلس تاکيد کرد: در نامه های به جامانده از اين فرد خطاب به نمايندگان نيز علی رغم جوسازی های رسانه های بيگانه هيچ اشاره ای به موضوع جانبازی وی نشده است.
اسماعيل کوثری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فردی که دو روز پيش مقابل مجلس اقدام به خود سوزی کرد، توضيح داد: اين فرد به نام محمدرضا کلاورزانی مقدم در آذر ماه سال جاری درنامه ای به ۳۰ نماينده تهران در مجلس و همچنين رئيس جمهور، رئيس قوه قضاييه و دادستانی به تشريح مشکلات زندگی خود پرداخته بود که نسخه ای از آن نيز به دست من رسيد و با پيگيری امکان ملاقات فراهم شد .

وی ادامه داد: در ملاقاتی نيم ساعته با وی در ۲۳ آذرماه مشکلات وی را بررسی و برای حل آن اقدام کردم .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته اين نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی، کلاورزانی که علاوه بر مشکلات مالی، مشکلات روحی و روانی نيز داشته است، پيش از اين در دوره مجلس هفتم نيز به نمايندگان مراجعه کرده و با دريافت حدود يک ميليون تومان، علاوه بر تسويه بدهی خود موفق به رهن يک محل اقامت برای خود و يکی از فرزندانش در خيابان مصطفی خمينی تهران شده بود.

کوثری همچنين با بيان اينکه دو فرزند ديگر اين فرد پيشتر به بهزيستی سپرده شده اند ، توضيح داد که به جز وی حميدرضا کاتوزيان و حسين فدايی ديگر نمايندگان تهران نيز در۷ دی ماه و ۵ بهمن ماه سال جاری در ملاقات اين شهروند با آنان در نامه های جداگانه وی را به بهزيستی معرفی کرده بودند .

کوثری از نتيجه پيگيری مشکل توسط بهزيستی ابراز بی اطلاعی کرد .

وی همچنين با انتقاد از رسانه هايی که فرد ياد شده را جانباز معرفی و موجبات سوءاستفاده سياسی بيگانگان را از ماجرا فراهم کرده بودند اعلام کرد : در متن نامه ای که اين فرد به نمايندگان نوشته بود هيچ اشاره ای به جانبازی نشده بود.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملی به جوسازی رسانه های خارجی بر اساس اشتباه رسانه های داخلی اشاره کرد و ياد آور شد که برای رفع اين شائبه، شب گذشته در تماس شبکه خبری بی بی سی فارسی با وی، برتکذيب جانباز بودن فرد يادشده تاکيد کرده است.

کوثری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر دليل انجام اين مصاحبه علی رغم نظ مقامات مسوول در خصوص گفتگو با شبکه های فارسی زبان خارج از کشور به ويژه بی بی سی فارسی گفت : چون موضوع اين خودسوزی مغرضانه و به زيان کشور جلوه داده شده بود ، من عمدا با اين شبکه صحبت کردم تا بگويم قضايا آن طور که آنها ادعا می کنند نيست .

***

لاريجانی: فردی که مقابل مجلس خود سوزی کرد جانباز نبوده است

رئيس مجلس شورای اسلامی در تاييد اظهارات رئيس کميسيون امنيت ملی وسياست خارجی مجلس درباره خودسوزی فردی مقابل مجلس گفت: بررسی حراست مجلس نشان می دهد اين فرد نه تنها جانباز نبوده، بلکه سابقه زندان و اعتياد داشته است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علاء الدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در جلسه علنی امروز در تذکری با استناد به بند يک ماده ۲۳ آيين نامه داخلی مجلس مبنی بر حفظ شان و جايگاه مجلس، با اشاره به اخبار منتشر شده روز گذشته در خصوص خودسوزی فردی مقابل مجلس اظهار داشت: روز گذشته حادثه ناگواری مقابل مجلس اتفاق افتاد و فردی با ريختن بنزين روی خودش خودسوزی کرد.

وی افزود: در رسانه ها، سايت ها و روزنامه ها علت اين خودسوزی ندادن وقت ملاقات توسط نمايندگان عنوان شده است همچنين موضوع جانباز بودن ، يعنی استفاده از جايگاه مقدس جانبازی از ديگر مواردی بوده که رسانه ها به آن پرداختند که هر دو مورد خطا و غير واقعی است.

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفت: بر اساس استعلام صورت گرفته از بنياد شهيد انقلاب اسلامی و استانداری تهران اين فرد به هيچ وجه سابقه جبهه و جانبازی نداشته است.

بروجردی تصريح کرد: نمايندگان تهران؛ آقای کوثری در تاريخ ۲۵/۹/۸۷ و آقای کاتوزيان نيز در تاريخ ۵/۱۱/۸۷ با وی ملاقات کردند ومشکلات او را شنيده و اقدام کرده اند.

وی تاکيد کرد: انتظار ما به عنوان مجلس از رسانه ها اين است که چنين خبر حساسی را در اين موقعيت مهم يعنی ۳۰ سالگی پيروزی انقلاب اسلامی که يک فرد جانباز به علت بی توجهی خودسوزی کرده است را بدون استفسار و دريافت خبر صحيح منتشر نکنند تا افکار عمومی بيهوده نگران نشوند.

بروجردی گفت: اين فرد بر اساس مستندات موجود جانباز نبوده و نمايندگان تهران در سه مورد با وی ملاقات کردند و مشکلاتشان را پيگيری کردند ، اين خودسوزی به علت سابقه روحی و روانی بوده است.

لاريجانی رئيس مجلس نيز پس از اظهارات بروجردی گفت: تذکر شما به جا بود و در بررسی که حراست مجلس در اين خصوص به عمل آورده است مشخص شده که وی هيچ گونه سابقه جبهه و جانبازی نداشته بلکه سابقه زندان و اعتياد و مشکلاتی از اين دست داشته و ربطی به امور جانبازی ندارد.





















Copyright: gooya.com 2016