یکشنبه 24 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: از استيضاح کنندگان خواستيم استيضاح را به تاخير اندازند، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس مجلس در پاسخ به تذکر نماينده مرند و جلفا در خصوص استيضاح وزير جهاد کشاورزی گفت: با توجه به خواهشی که از استيضاح‌کنندگان کرديم، فعلا استيضاح وزرا برای مدتی به تاخير افتاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، سيروس سازدار نماينده مرند و جلفا و يکی از امضا‌کنندگان استيضاح وزير جهاد کشاورزی پيش از پايان جلسه علنی امروز يکشنبه مجلس با استناد به ماده ۲۳ -۲۲۸ و ۲۲۷ آئين‌نامه داخلی مجلس ضمن تشکر از لاريجانی به خاطر بيان صبح خود که اعلام کرده بود استيضاح‌ها حدنصاب امضا را دارد، گفت: درخواست‌کنندگان استيضاح وزير جهاد کشاورزی از طيف‌های مختلف مجلس هستند و اين نشان می‌دهد که مسائل مربوط به کشاورزان برای همه طيف‌های مجلس قابل توجه و از اهميت خاصی برخوردار است.
وی با بيان اينکه در يکی دو روز گذشته از قول اعضای دفتر هيئت رئيسه مجلس در روزنامه‌ها اعلام شده بود که تعداد امضاها به ۸ نفر رسيده است، گفت: علاوه بر اين موضوع، معاون وزير جهاد کشاورزی نيز تعداد امضاهای استيضاح‌کنندگان وزير جهاد کشاورزی را سه نفر اعلام کرده است.
وی افزود: اين در حالی است که ۲۴ نفر از امضا‌کنندگان وزير جهاد کشاورزی اعلام کردند که امضاهای خود را پس نگرفته‌اند و ۱۷ نفر از نمايندگان نيز طی نامه‌ای خطاب به رئيس مجلس خواستار پيگيری کتبی اين اخبار غلط شده‌اند تا بدانند منبع اين اخبار که اعلام کردند تعداد امضاها به ۳ يا ۸ نفر رسيده است، چه کسانی هستند.
سازدار با بيان اينکه استيضاح حق نمايندگان است، گفت: ما نمايندگان استيضاح کننده تحمل اين را نداريم که معاون وزير جهاد کشاورزی به جای توجه به تذکرات جنابعالی، بر عليه مجلس مصاحبه کند و بگويد امضا استيضاح کنندگان به سه نفر رسيده است.
نماينده مرند و جلفا با بيان اينکه استيضاح فرصتی است تا وزرا در مجلس حضور پيدا کنند و برنامه‌های خود را ارائه دهند، گفت: نمی‌دانم چرا وزرا استيضاح را منفی تعبير می‌کنند.
علی لاريجانی در پاسخ به تذکر سازدار گفت: بحث پس گرفتن امضاها مطرح نبود بلکه ما از نمايندگان خواهش کرديم تا چنانکه ممکن باشد استيضاح به تاخير بيفتند تا در اين فاصله هم به کار قانونگذاری بپردازيم و هم گفتگوهای با وزرا صورت گيرد تا بلکه مشکلات رفع شود. لذا فعلا استيضاح‌ها برای مدتی به تاخير افتاده است و اين مصاحبه‌ها نيز مصاحبه‌های درستی نيست.





















Copyright: gooya.com 2016