یکشنبه 4 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفسنجاني: ايران از مذاكره هسته‌اي بدون شرط ابايي ندارد، فارس

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصر امروز در ديدار گرهارد شرودر صدراعظم پيشين آلمان با وي گفت: جمهوري اسلامي ايران از مذاكره هسته‌اي بدون شرط و در شرايط برابر ابايي ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام ، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار با اشاره به روابط ديرينه ايران و آلمان در زمينه‌هاي گوناگون سياسي، اقتصادي و فرهنگي، ساختار گسترش روابط و رفع موانع همكاري دو كشور شد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به لزوم همياري ميان دولت‌ها در رفع هرچه سريعتر بحران اقتصادي جهان، گفت: به نظر مي‌رسد ريشه اين بحران كه از آمريكا شروع و به اروپا و ساير مناطق سرايت كرد، عميق‌تر از بحران مسكن در آمريكا باشد و عواملي فراتر از مسائل مطرح شده در اظهارات رسمي،‌ عامل اين بحران باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران ابايي از مذاكره درباره مسائل هسته‌اي ندارد گفت: مذاكره بايد در شرايط برابر، بدون پيش‌شرط و بصورت مستمر باشد تا به نتيجه برسد.

در ابتداي اين ديدار صدور اعظم پيشين آلمان گزارشي از بحران اقتصاد جهاني ارائه كرد و گفت: اين بحران كه ناشي از سومديريت مقامات اقتصادي آمريكا بود موجب ضربه به اقتصاد ساير مناطق بخصوص اروپا شد.

شرودر با اشاره به لزوم همكاري همه كشورهاي جهان براي عبور از اين بحران گفت: مذاكره ميان جمهوري اسلامي ايران و آمريكا و رفع بحرانهاي منطقه مي‌تواند كمك مؤثري در ايجاد صلح و ثبات و رفع بحرانها باشد.

صدر اعظم پيشين آلمان جمهوري اسلامي ايران را كشوري بسيار مهم و تأثيرگذار در منطقه و جهان خواند و گفت: بدون همكاري ايران و آمريكا مشكلات كنوني منطقه و جهان برطرف نخواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016