جمعه 2 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفسنجانی در گفتگو با شبکه تلويزيونی الجزيره: خواهان تخاصم هميشگی با آمريکا نيستيم، آفتاب

- از تغيير رويکرد اوباما نسبت به ايران استقبال می‌کنيم

آفتاب: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفتگو با الجزيره ضمن استقبال از حل مشکلات فی مابين ايران و ايالات متحده، اين موضوع را در گرو اثبات تغيير رويکرد از سوی آمريکا دانست و درعين حال تأکيد کرد: «ما خواهان تخاصم هميشگی با آمريکا نيستيم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس سياسی آفتاب، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درمصاحبه با الجزيره گفت: «جمهور ی اسلامی قصدی برای قطع رابطه با ايالات متحده نداشت و اين آمريکا بود که رابطه را قطع کرد».

وی در پاسخ به سئوالی درباره تصرف سفارت آمريکا درتهران دراول انقلاب توسط دانشجويان پيرو خط امام نيزگفت: «اطلاعاتی مبنی بر هدايت ضد انقلاب از سفارت واشنگتن در تهران دريافت شده بود و اين اطلاعات، جاسوسی آمريکايی‌هارا نشان می‌داد و به همين دليل دانشجويان اين سفارت را تصرف کردند».

هاشمی رفسنجانی حرکت دانشجويان در تصرف سفارت آمريکا در تهران را مورد تاييد امام خمينی(ره) اعلام کرده و گفت: «همه نيروهای انقلاب مطيع امام بودند و امام حرکت دانشجويان را تاييد کرد».

وی در پاسخ به سئوال ديگری درباره وجود هرگونه فشار خارجی از سوی آمريکا برای آزادی گروگان های آمريکايی نيز ابراز داشت: «ما هيچ مشکلی از بيرون نداشتيم و هيچ گونه ارتباطی بين ما و دولت وقت ايالات متحده به‌وجود نيامد و ما تنها بر اساس مصالح داخلی کشور بنا به توصيه امام خمينی(ره) موضوع را در مجلس حل کرديم».

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هرگونه تلاش ايران برای تاثيرگذاری بر انتخابات داخلی آمريکا در زمان آزادی گروگان‌هارا رد کرده و گفت: «نگاه ما به جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در نظام سياسی ايالات متحده يکپارچه بوده است».

وی درپاسخ به سئوالی مبنی برهمکاری ايران و آمريکا برای حل مسائل منطقه‌ای و احتمال برقراری روابط مستقيم بين واشنگتن و تهران نيز گفت: «ما براساس علايق ملی و آموزه‌های اسلام راه خود را می‌رويم و اين آمريکايی‌ها هستند که با ما مشکل دارند».

رئيس‌ مجلس خبرگان رهبری گفت: «ما حسن نيت خود را برای حل مشکلات فی‌مابين نشان داده‌ايم واگر دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا آنچنان که اعلام کرده خواهان مذاکره با ايران و تغيير رويکرد است ما از آن استقبال می‌کنيم».

وی ضمن استقبال ازتغيير رويکرد ايالات متحده، اين موضوع را تنها درصورتی که اثبات شود قابل قبول دانست و اظهار داشت: «ما خواهان تخاصم هميشگی با آمريکا نيستيم».





















Copyright: gooya.com 2016