سه شنبه 6 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو شورای مرکزی اعتماد ملی: "یک رقابت رفیقانه خواهیم داشت"، فرارو

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در خصوص حضور همزمان آقایان خاتمی و کروبی در عرصه انتخابات با بیان اینکه رقابت اصلاح طلبان توام با رفاقت است، گفت: «در مجموعه اصلاح طلبان ضمن اتفاق نظرهای فراوانی که وجود دارد اختلاف نظرهایی هم هست.»

محمد صادق جوادی حصار در گفتگو با خبرنگار فرارو خاطر نشان کرد: «برنامه بر این است که فعلا هر دو جریان کار خود را انجام دهند و نهایتا هر کدام که مردم تمایل بیشتری به آن داشتند در عرصه بماند. طبیعتا اینگونه نیست که این دو نفر رودرروی هم بایستند و به حذف هم فکر کنند. رقابت ما توام با رفاقت خواهد بود و در نهایت امیدواریم که شرایط و امکانات اجتماعی و سیاسی زمینه ای را فراهم کند که به پیروزی مجموعه اصلاحات منتهی شود و شکل پیروزی در ادامه رفتار انتخاباتی خود را پیدا خواهد کرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در خصوص برنامه های آقای کروبی برای ریاست جمهوری اظهار داشت: «اولویت های آقای کروبی در چند حوزه تعریف می شود. در حوزه سیاست خارجی تنش زدایی و ایجاد بسترهای اطمینان بخش برای مشارکت و سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد داخلی و به تبع آن توجه به زیر ساخت های اقتصادی و برون رفت وضعیت عمومی کشور از نابسامانی اقتصادی ای که امروز دست به گریبانش است.»

وی سپس افزود: «در حوزه مناسبات داخلی تعامل با همه ارکان سیاسی و اجتماعی در داخل کشور به نحوی که مفاهمه و مسالمت رفتاری در همه ارکان به وجود بیاید و قوا بتوانند با هماهنگی بهتر در جهت توسعه گام بردارند.»

جوادی در ادامه تشریح برنامه های کروبی گفت: «در مناسبات ملی هم نهادینه کردن حقوق شهروندی، توجه به اقوام و گرایشات فکری و فرهنگی ای که در کشور وجود دارند و توجه به آزادی های مشروعی که در قانون به آنها تاکید شده است و توجه به مشارکت مردم درامر توسعه کشور و فعال کردن بخش خصوصی.»

وی در پاسخ به این سئوال که "آیا کروبی باز با چیزی شبیه 50هزار تومان وارد عرصه خواهد شد؟" اظهار داشت: «طرح اقتصادی آقای کروبی در آن دوره انتخاباتی مورد استفاده رقبا قرار گرفت و بعد هم توسط آقای احمدی نژاد به شکل ناموفقی به کار گرفته شد، اما آنچه که مد نظر آقای کروبی است و تیم اقتصادی ایشان روی آن کار می کند، احیا و باز تولید همان سیاست اما به شکل کارآمد تر و روز آمد تر است نه به شکل تقدیم یارانه 50هزار تومان به صورت مستقیم.»

وی سپس افزود: «این برنامه در شکل توجه به سامان بخشی یارانه ها و بستر سازی برای زمینه های تولید و مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد دولتی تحقق پیدا خواهد کرد. البته نه به شکلی که اکنون شرکت های دولتی به جای خصوصی سازی، اختصاصی سازی می شوند. واگذاری نهادهای اقتصادی کشور به بخش خصوصی و مشارکت دادن مردم در امر تولید و سرمایه گذاری از رویکرهای اقتصادی ایشان است.»





















Copyright: gooya.com 2016