سه شنبه 6 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرحله دوم هجوم به دانشجويان پلی تکنيک آغاز شد: احمد قصابان، نريمان مصطفوی، مهدی مشايخی و عباس حکيم زاده بازداشت شدند، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: از صبح امروز نيروهای اطلاعاتی با حمله به منازل اعضای فعلی و سابق انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير تعدادی از دانشجويان را بازداشت کردند.

تاکنون احمد قصابان، نريمان مصطفوی و مهدی مشايخی ۳ دانشجوی انجمن اسلامی پلی تکنيک و همچنين عباس حکيم زاده عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت و عضو سابق انجمن اسلامی پلی تکنيک بازداشت شده اند و از وضعيت برخی ديگر از دانشجويان اطلاعی در دست نمی باشد. ماموران امنيتی اين دانشجويان را همراه با اعمال خشونت بازداشت کرده و حاضر به پاسخگويی به خانواده های آنان نشده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين حملات گسترده نيروهای امينتی پس از بازداشت گسترده روز گذشته دانشجويان دانشگاه اميرکبير صورت گرفته است. روز گذشته نيز پس از اعتراض دانشجويان به پروژه دفن شهيد بيش از ۷۰ دانشجو بازداشت و به کلانتری ۱۰۷ ميدان فلسطين منتقل شدند. تعدادی از اين دانشجويان طی شب گذشته و امروز صبح آزاد شدند، اما نزديک به ۲۰ نفر از دانشجويان از کلانتری ميدان فلسطين به زندان اوين منتقل شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، پيگيری های خانواده های دانشجويان بازداشت شده برای اطلاع از وضعيت سلامت فرزاندانشان تاکنون بدون نتيجه مانده است.

از آنجائيکه روز گذشته عليرغم تمامی تمهيدات انديشيده شده مسئولين، دانشجويان دانشگاه اميرکبير به اجرای پروژه دفن شهيد در اين دانشگاه اعتراض کردند اين مساله باعث خشم بسيار نيروهای امنيتی شده است. روز گذشته نيروهای امنيتی بسياری از دانشجويان را با ضرب و شتم و با بکار بردن الفاظ رکيک بازداشت کردند. در کلانتری فلسطين نيز برخی از دانشجويان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و دختران دانشجو مورد توهين قرار گرفتند.

لازم به يادآوری است حسين ترکاشوند، مجيد توکلی، کوروش دانشيار و اسماعيل سلمانپور ۴ دانشجوی ديگر انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبيراز حدود ۱ ماه پيش در بازداشت به سر می برند.





















Copyright: gooya.com 2016