جمعه 9 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه ملی ايران- اروپا در دفاع از جنبش دانشجويان ايران

درود بر دانشجويان پيکارجوی ايران

ملت شريف ايران
حاکميت جمهوری اسلامی دربرابر مبارزات و مقاومت دانشجويان دانشگاههای ايران برای حقوق صنفی و شهروندی خود، پاسخی جز سرکوب روزافزون اين جنبش را ندارد. در حاليکه اقتدارگرايان ميکوشند در دانشگاههای ايران آرامشی گورستانی برقرار نمايند، دانشجويان با پرداخت بهای زياد ميروند تا از دانشگاه آتشکده ای بسازند که پرتو نور آن سرانجام تمام جامعه را روشن سازد و آزادی و عدالت اجتماعی موعود جنبشهای مشروطيت و نهضت ملی ايران را به ارمغان آورد. اين يک گفته بی پشتوانه ای نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تاريخ جنبش دانشجويی ايران را بخاطر آوريم تا به اهميت پيگيرتر و راديکال تر شدن اين جنبش که ريشه در گستره جامعه دارد، پی ببريم! مقاومت دانشجويان دلاور دانشگاه اميرکبير تهران در برابر "مهرورزی" گروهی بيفرهنگ و چاقوکش ِ حکومت ِ"عدالت پرور" کنونی و عليه تبديل دانشگاه به "قبرستان شهدا" که منجر به دستگيری هفتاد تن از آنها شده است، نمادی از نبرد با شکوه آزاديخواهی و مردمسالاری با استبداد و واپسگرايی ميباشد. رگ اين دژ بريدنی نيست! از قرار معلوم ارتجاع حاکم حافظه تاريخی معيوبی دارد و سرنوشت دکه های حزب رستاخيز شاهنشاهی و "سهميه گارد" را در دانشگاه بفراموشی سپرده است. نه بستن سازمانها و نشريات منتقد دانشجويی و نه احضار گسترده دانشجويان به کميته های انضباطی و شکنجه و صدور احکام سنگين، هيچ تهديد و سرکوبی مبارزه دانشجويان را با حکومت جمهوری اسلامی از پای در نخواهد آورد. براستی که جنبش دانشجويی ايران، گذشته از فراز و نشيبش، شکست ناپذير است و سرانجام بی هيچ ترديد با پويايی حرکتهای ديگر لايه های اجتماعی ايران، پيروز خواهد شد. دانشگاه از ديرباز آوردگاه دانش و پژوهش، نقد و آزادانديشی دربرابر تعصب و تاريک انديشی مذهبی بوده و خواهد ماند.
دانشجويان مبارز، در اين نبرد سرنوشت ساز جبهه ملی ايران در کنار شماست. نيروی خود را سنجيده بکار گيريد و اجازه ندهيد که تعصبات قومی و ايدئولوژيک صفوف فشرده شما را متزلزل و تضعيف نمايد. هشيار و آگاه باشيد که جنبش دانشجويی تنها از درون شکستنی است.
هموطنان، برماست که هرکجا که هستيم و با هر امکانی که در اختيار ما ميباشد از مبارزات بحق اين فرزندان ملت پشتيبانی کنيم و به آنها ياری رسانيم. اين جوانان بيدار برای حرمت و کرامت انسان ايرانی، برای فرهنگ ما و حقوق شهروندی ما زندگی و جان خود را بخطر انداخته اند. آنها را دريابيم!

پاينده باد ايران
پويا و پابرجا باد جنبش دانشجويان ايران برای احقاق حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی

شورای عالی جبهه ملی ايران- اروپا
۲۵.۰۲.۰۹





















Copyright: gooya.com 2016