چهارشنبه 14 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح يزدی: بايد علت حضور هاليوودی ها و اين که چه کسانی از آنان دعوت کرده‌اند، مشخص شود، انتخاب

خبرگزاری انتخاب: رئيس يک موسسه آموزشی در قم از حضور فيلمسازان هاليوودی در ايران انتقاد کرد و گفت:‌ بايد علت حضور اين افراد و اينکه چه کسانی از آنان دعوت کرده‌اند، مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از فارس، محمد تقی مصباح يزدی سه‌شنبه‌ شب در يادوراه شهدای روحانی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره) قم اظهار داشت: در مجلسی که به نام شهدا برپا شده است بايد به بيان ويژگی‌های شهدا پرداخت و بنده از سخن گفتن در چنين مراسمی شرم می‌کنم.
وی با بيان اهميت حفظ حقوق شهدا و ادای دين خود نسبت به آنان تأکيد کرد: همه دين و زندگی امروز ما به برکت خون و فداکاری‌های شهدای اسلام و انقلاب اسلامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استاد حوزه علميه قم در ادامه گفت: شهيدان به يک گروه، شهر و قشر خاص اختصاص ندارند و برداشت‌های اينچنينی سبب کاسته شدن از جايگاه و مقام شهدا می‌شود.
وی توجه به احيا آرمان‌های شهدا را مورد تأکيد قرار داد و افزود: همه اقشار بايد در راه احيای آرمان‌های شهدا در کشور تلاش کنند و نسل جوان ما بايد با راه و مکتب شهدا به درستی آشنا شوند.
آيت‌الله مصباح يزدی تأکيد کرد: دشمنان با توطئه‌های فراوان سعی دارند که جايگاه و موقعيت شهدا را در بين مردم ما و به ويژه نسل جوان تنزل دهند و ما بايد نسبت به اين مسئله هشيار باشيم.
وی نسبت به انجام برخی تحرکات تخريبی عليه شهدا ابراز نگرانی کرد و گفت:‌ احيای ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های شهدا در شرايط کنونی از اهميت بسيار زيادی برخوردار است.
رئيس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی (ره) تأکيد کرد: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی کمترين وظيفه‌ای است که در قبال ايثارگری شهدا بر دوش ما قرارداد و نبايد به هيچ وجه بگذاريم که خون شهدا پايمال شود.
وی سوء استفاده از نام شهدا را کاری ناپسند توصيف کرد و افزود: کسانی که برای مقاصد دنيوی خود از نام شهدا استفاده می‌کنند، پست‌ترين افراد روی زمين هستند.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينکه دشمنان به دنبال ضربه زدن به فرهنگ جهاد و شهادت در کشور هستند، خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه شاهد هستيم که برخی از افراد به نام طرفداری از اسلام می‌گويند که اسلام بايد طبق خواسته دنيا معرفی شود و حتی آنان کار را به جايی رسانده‌اند که قيام امام حسين (ع) را زير سئوال می‌برند.
وی گفت: آنها خواهان ترويج اسلام مطابق با خواسته مارکسيست‌ها هستند و ما بايد برای مقابله با توطئه‌های اينچنينی برنامه‌ريزی دقيق داشته باشيم.
مصباح يزدی در بخش ديگری از سخنان خود از حضور فيلم‌سازان هاليوودی در ايران انتقاد کرد و افزود:‌ بايد علت حضور اين فراد و اينکه چه کسانی از آنان دعوت به عمل آورده‌اند، مشخص شود.
وی اضافه کرد: نحوه اخذ ويزا توسط اين افراد بايد مشخص شود و چه دليلی دارد که سينماگران ايرانی در مقابل چنين افرادی قرار گيرند.
استاد حوزه علميه قم گفت: آمريکايی‌ها به دنبال اين هستند که تخريب‌های خود را از طريق گروه‌های غيردولتی از جمله ورزشکاران و سينماگران دنبال کنند و حضور فيلم‌سازان هاليوودی در ايران نيز در همين راستا است.
آيت‌الله مصباح يزدی نسبت به حرکت دشمن برای ايجاد کودتای خزنده در کشور هشدار دارد و تصريح کرد: البته تا زمانی که آيت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری مقتدر در رأس کشور قرار دارند و خانواده‌های شهدا در کشور وجود دارند، دشمنان به هيچ نتيجه‌ای نمی‌رسند، البته ما نيز نبايد تلاش‌های دشمنان را ساده تلقی کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016