دوشنبه 19 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس‌جمهور: مديران دولتي حق ممانعت از سخنراني كانديداها را ندارند، جام جم

محمود احمدي‌نژاد با تاكيد بر بر حفظ نشاط سياسي كشور در آستانه انتخابات رياست جمهوري، گفت: احدي از مديران دولتي حق ندارد در زمينه طرح ديدگاههاي افراد در اين خصوص، دخالت يا ممانعتي ايجاد كند.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در جلسه يكشنبه شب هيئت دولت بر حفظ نشاط سياسي كشور در آستانه انتخابات رياست جمهوري تاكيد كرد و گفت: كار سياسي، همين است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي افزود: افراد بايد به جاهاي مختلف بروند و ديدگاه‌هايشان را بگويند و از هر فرصتي كه مجاز است استفاده كنند؛ اين زيبايي فعاليت در جمهوري اسلامي ايران است.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه احدي از مديران دولتي حق ندارد در اين زمينه دخالت يا ممانعتي ايجاد كند، تصريح كرد: فضا بايد هر چه مي‌تواند پرنشاط تر باشد و به ويژه در دانشگاه‌ها گفتگو كنند و مردم نيز همه حرف‌ها را بشنوند و با پختگي تمام تصميم درست را بگيرند.

احمدي نژاد گفت: آن مقداري كه زمينه‌سازي اين فضا بر عهده دولت است، بايد فراهم شود.

وي افزود: البته برخي جاها مثل نيروهاي نظامي و انتظامي يا فضاهايي كه اختيارش در دست بخش خصوصي است، از محدوده ما خارج است اما آنجا كه در حيطه دولت است بايد چنين فضايي حاكم شود.

همچنين در اين جلسه، هيئت دولت بر اجراي نظام هماهنگ پرداخت حقوق كاركنان دولت از اول فروردين 1388 تاكيد كرد.

رئيس جمهور در اين زمينه از سخنگوي دولت، وزير امور اقتصادي و دارايي، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و ديگر دستگاه‌هاي مربوط خواست اطلاع رساني درست انجام دهند.

وي افزود: با اينكه اجراي نظام هماهنگ پرداخت حقوق براي بازنشستگان آغاز شده است، برخي از اين قشر به ما مراجعه مي‌كنند و مي‌گويند آيا اين كار فقط براي چهار تا پنج ماه اول بود، و ما هم پاسخ آن را به صراحت ميگوئيم كه اين قانون اجرايش آغاز شده است و براي مدتي نيست و همچنان ادامه دارد.

در اين جلسه تعدادي از پيشنهادهاي زيربنايي و اقتصادي بررسي و در كميسيون‌هاي دولت تصويب شد.هيئت وزيران در اين جلسه پيشنهاد وزارت مسكن و شهرسازي را در تشكيل كميسيون ويژه طرح‌ها و بناهاي دولتي متناسب با فرهنگ، تمدن و معماري ايراني اسلامي بررسي كرد.





















Copyright: gooya.com 2016