چهارشنبه 21 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای ناپديد شدن يک شبه ی احمدی نژاد؛ تلاش ها برای يافتنش بی فايده بود، انتخاب

*احمدی نژاد گاهی خود رانندگی می کند و حتی يک شب ناپديد شد که تلاشها برای يافتن او فايده ای نداشت. پس از آن مشخص شد که برای تسليت گفتن به خانواده يکی از دوستانش رفته بوده است. فهمی هويدی در ادامه اين مقاله خود به تشريح مصاحبه با احمدی نژاد پرداخته است.


خبرگزاری انتخاب: «فهمی هويدی» نويسنده برجسته مصری در مقاله ای با اشاره به ديدار خود با رئيس جمهور ايران به تمجيد از شخصيت محمود احمدی نژاد پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری «انتخاب»، شبکه تلويزيونی الجزيره گزارش داد ، در اين مقاله آمده است.. ما سخنان زيادی درباره محمود احمدی نژاد از ابتدای روی کار آمدن وی شنيده ايم . رياست جمهوری او در ايران باعث وحشت بسياری در داخل اين کشور و خشم بسياری در خارج از ايران شد.

هويدی در اين مقاله درباره جنبه های مختلف شخصيت محمود احمدی نژاد و نظرات سياسی او سخن گفته است. وی در مقاله خود تاکيد کرد احمدی نژاد از ابتدای حکومت خود به سه مساله توجه داشت. نخست اينکه ولخرجی و اسراف را از رياست جمهوری دور کرد. دوم اينکه از همان ابتدا بر داشتن ارتباط با مردم و در بين مردم بودن اصرار داشت. سوم اينکه، احمدی نژاد دفتر رياست جمهوری و کابينه را به کارگروهی تبديل کرد که شب و روز آرام نمی شود. موضوع قابل توجه در اين مقاله، توجه نويسنده به شخصيت ساده و سازده زيستی احمدی نژاد است. احمدی نژاد در بسياری از مراسم عمومی با کاپشن ساده خود حضور پيدا می کند.

فهمی هويدی تاکيد می کند که در پشت سادگی وی ، شخصيتی قوی و جدی پنهان است.

فهمی هويدی که پيش از سفر احمدی نژاد به اروميه با وی ديدار کرده است، می افزايد.. اين سفرها برای پيگيری طرحهای تصويب شده در سفر گذشته و اطلاع از اوضاع مردم انجام می شود.

احمدی نژاد همه وزرا را با خود می برد تا هر عضو دولت به مسئوليت خود در چارچوب تخصصی آن رسيدگی کند. وی با اشاره به بخشی از جزئيات و آمار سفرهای استانی رئيس جمهور ادامه می دهد.. نزديکان احمدی نژاد می گويند که اين مرد ۵۵ ساله به علت ۱۷تا۲۰ساعت کار در روز اطرافيان خود را خسته می کند. احمدی نژاد در دفتر رياست جمهوری قالی ها، پرده ها و آثار گران قيمت را برداشته است.

احمدی نژاد با سفرهای استانی خود کار رئيس جمهور پس از خود را دشوار خواهد کرد. احمدی نژاد با سفرهای استانی و زهد خود ، سنتی را به جا گذاشت که ادامه آن برای ديگران دشوار خواهد بود. او پس از انتخاب شدن به سازده زيستی خود ادامه داد و با همسر و سه فرزندش در خانه کوچکی در محله نارمک در منطقه تهرانپارس در شرق پايتخت ايران زندگی می کرد اما به علت فشار سازمانهای امنيتی مجبور شد در ويلای کوچکی در همين منطقه زندگی کند.

احمدی نژاد هر روز ناهاری را که همسرش برای وی آماده می کند، با خود به دفتر رياست جمهوری می آورد. او همچنين همان خودرويی را که در سال ۲۰۰۰ خريداری کرده، نگه داشته است.

احمدی نژاد گاهی خود رانندگی می کند و حتی يک شب ناپديد شد که تلاشها برای يافتن او فايده ای نداشت. پس از آن مشخص شد که برای تسليت گفتن به خانواده يکی از دوستانش رفته بوده است. فهمی هويدی در ادامه اين مقاله خود به تشريح مصاحبه با احمدی نژاد پرداخته است.

گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری «انتخاب»، گوينده الجزيره گفت" اين مقاله در آستانه انتخابات رياست جمهوری ايران منتشرشده که بسيار مهم و مورد توجه است."





















Copyright: gooya.com 2016