یکشنبه 25 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا باهنر: نامه رئيس‌جمهور شتابزده بود، ايلنا

تطبيق مصوبات مجلس با قانون اساسی وظيفه شورای نگهبان است نه رئيس‌جمهور

محمدرضا باهنر در واکنش به نامه رئيس‌جمهور به رئيس مجلس در خصوص لايحه بودجه ۸۸، اخطار قانون اساسی را وارد ندانست و افزود: به نظر من آقای رئيس‌جمهور از عملکرد مجلس برداشت اشتباهی داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايلنا: نائب‌رئيس دوم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با بيان اينکه تطبيق مصوبات مجلس با قانون اساسی، وظيفه شورای نگهبان است نه رئيس‌جمهور ادامه داد: ما منتظر نظر شورای نگهبان در خصوص لايحه بودجه ۸۸ هستيم.
وی با اشاره به اينکه در جلسه ظهر فردا، ايرادات شورای نگهبان به لايحه بودجه ۸۸ در جلسه علنی مجلس، برطرف خواهد شد، افزود: اگر همچون سال‌های گذشته، يکی دو مورد از اين ايرادات برطرف نشود، آن‌را به مجمع تشخيص مصلحت نظام می‌فرستيم.
باهنر با اعتقاد بر اينکه رئيس‌جمهور در نوشتن اين نامه به رئيس مجلس شتابزده عمل کرده است، افزود: اينکه ايشان اصلاحات مجلس در لايحه بودجه ۸۸ را نپذيرفته و آن‌را به منزله تغييرات اساسی و تبديل لايحه دولت به طرحی از سوی نمايندگان، دانسته است؛ صحيح نيست. چون در حقيقت مجلس همان کاری را کرده است که ظرف ۲۹ سال گذشته انجام داده. کما اينکه هر سال لايحه بودجه از سوی دولت به مجلس ارجاع شده و مجلس با اعمال اصلاحاتی آن‌را مصوب می‌کند. اين اولين بار نيست که چنين اتفاقی می‌افتد.
به گفته وی، اگر منظور دولت اين است که لايحه‌اش بدون هيچ‌گونه تغييری به تصويب مجلس برسد، پذيرفتنی نيست. چرا که تصويب لايحه، در گرو اعمال اصلاحاتی در آن است.





















Copyright: gooya.com 2016