چهارشنبه 21 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استفاده مشترک کروبی، خاتمی و احمدی نژاد از طرح های يک اقتصاددان ليبرال، جهان نيوز

* وی از کارشناسان اقتصادی دولت اصلاحات و از برنامه ريزان اقتصادی دولت سازندگی بوده که در حال حاضر از مشاوران اصلی طرح نقدی سازی يارانه ها است... طرح جديد کروبی نيز با استفاده از ديدگاههای اقتصادی وی تهيه شده است.


وظيفه تدوين سياستهای اقتصادی کروبی را نيز يک اقتصاد دان ليبرال بر عهده گرفت .

به گزارش سرويس اقتصادی جهان نيوز، طرح اقتصادی و انتخاباتی کروبی با عنوان «مردمی کردن درآمدهای نفت و توزيع عادلا‌نه ثروت ملی»، توسط مسعود نيلی که دارای گرايش های افراطی اقتصاد بازارآزاد و ليبراليسم است ، تهيه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که از مسعود نيلی به عنوان پشتوانه فکری و مشاور ارشد طرح نقدی سازی يارانه ها در دولت نهم نيز نام برده می شود. تا آنجا که دولت و اعضای کارگروه هدفمند سازی يارانه ها در برابر انتقاد کارشناسان و نمايندگان مجلس از وی و تجربه مديريتش در دولت سازندگی کمک گرفتند .

مسعود نيلی در جريان طرح هدفمندسازی يارانه ها به عنوان يکی از مشاوران اصلی وزارت اقتصاد و دارايی و رياست محترم جمهوری مطرح شد.
لازم به ذکر است مدتی پيش حضور وی و برخی ازهمفکرانش چون دکتر پژويان همراه با نمايندگان دولت در کميسيون ويژه‌ مجلس ،مورد انتقاد جدی برخی محافل نزديک به دولت قرار گرفت.
گفتنی است مسعود نيلی از کارشناسان اقتصادی دولت اصلاحات و از برنامه ريزان اقتصادی دولت سازندگی بوده است.

وی همچنين در سالهای اصلاحات با دستور خاتمی مسوول تدوين استراتژی توسعه صنعتی کشور شد که پس از تحميل صدها ميليون تومان هزينه تدوين طرح، توسعه صنعت را موکول به ارتباط بی چون و چرا با آمريکا دانست که در همان زمان واکنش دلسوزان انقلاب و جمعی از اقتصاددانان و حتی دولت اصلاحات را نيز برانگيخت.

با توجه به عملکرد کانديداهای اصلاح طلب همگرايی با جريان اقتصاد سرمايه داری، دور از ذهن نيست، اما کارشناسان استفاده از اين طيف اقتصاددانان را متناسب با سياستهای عدالتخواهانه دولت نهم نمی دانند.





















Copyright: gooya.com 2016