سه شنبه 4 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس ستاد انتخاباتی کروبی در‌ بوشهر: ميرحسين ۲۰ سال در عرصه سياسی ايران غايب بود، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس ستاد انتخاباتی کروبی در استان بوشهر گفت: موسوی ۲۰ سال در عرصه سياسی ايران غايب بوده و تمام عملکرد موسوی در چند سال نخست وزيری در دوران جنگ که مردم با رياضت و فداکاری به کمک دولت می‌شتافتند خلاصه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلويه، سيروس بنه‌گزی پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای حضور در عرصه سياست بايد علقه‌های عاطفی و فکری را به پای انديشه ملی و منافع مردم کنار گذاشت و خاتمی در دوران رياست جمهوريش نشان داد که نمی‌تواند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: خاتمی هشت سال رياست جمهوری را تجربه کرده بود و به اعتراف خودش در نهايت رسيده بود به اين که رئيس جمهور در ايران بيشتر يک تدارکاتچی است، خاتمی انديشمندی است با معيارهای بالای اخلاقی که در جامعه ايرانی محبوبيت فراوان هم دارد،‌ اما اين دو فاکتور برای حضور در عرصه عملی قدرت کافی نيست‌، بنابراين انصراف خاتمی را می‌توان ادامه منطقی ترديدهايش دانست که قابل پيش‌بينی نيز بود.
رئيس ستاد انتخاباتی کروبی در استان بوشهر ادامه داد: اشتباه خاتمی، گوش سپردن به مشاوره کسانی بود که راه درست را نمی‌دانستند و بنابر‌اين می‌بينيم که با ظهور يک باره موسوی بعد از ۲۰ سال در صحنه سياست ايران، وی به راحتی قربانی تعارفات معمول و يک سخن به نظر من نسنجيده «يا من يا موسوی» می‌شود و به راحتی صحنه رقابت را با صدور يک بيانيه اخلاقی ترک می‌کند.
بنه‌گزی همچنين در ارتباط با آينده اصلاحات با ورود موسوی به صحنه انتخابات اضافه کرد: نخست بايد دلايلی آورد که آيا مير حسين موسوی اصلاح طلب است و بعد به ارزيابی آينده اصلاحات با حضور او پرداخت.
وی افزود: موسوی ۲۰ سال در عرصه سياسی ايران غايب بوده و تمام عملکرد موسوی در چند سال نخست وزيری در دوران جنگ که مردم با رياضت و فداکاری به کمک دولت می‌شتافتند خلاصه می‌شود و هيچ نشانه‌ای از نگاه اصلاح‌طلبانه‌ وی در مدت صدارتش در دست نيست، بنابر‌اين نمی‌توان به صرف يکی دو تا تعارف کلامی، از حول هليم به ديگی افتاد که در درونش معلوم نيست چه آشی در می‌آيد.
رئيس ستاد انتخاباتی کروبی در استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: بيانيه ورود وی به رقابت‌های انتخاباتی که چيز خاصی برای معرفی اصلاح‌طلبی وی نشان نداد، پس بايد منتظر ماند که البته وقت هم نيست، اما همين حضور يکباره در رقابت‌ها آن هم در زمانی که خاتمی و کروبی، اعلام حضور کرده بودند، نمی‌تواند نشانه نگاه اصلاح طلبانه وی باشد.
بنه‌گزی تصريح کرد: خاتمی محصول نوسازی فکری جامعه ايرانی در دوم خرداد بود ، «جامعه مدنی‌، حقوق شهروندی و ايران برای ايرانيان» شعارهايی بود که در آن دوران مطرح شد و خاتمی نيز آنها را قبول داشت اما نتوانست آنها را عملی سازد و گمان نکنم با توجه به يکی دو بيانيه موجود و سخنرانی‌های انجام گرفته توسط موسوی وی بتواند در تعريف آلترناتيو خاتمی بگنجد.





















Copyright: gooya.com 2016