چهارشنبه 5 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست برای رسيدگی فوری به مرگ اميدرضا ميرصيافی، فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران

اطلاعيه مطبوعاتی

ايران - مرگ وبلاگ نويس ايرانی در زندان: درخواست برای رسيدگی فوری و مؤثر

۲۳ مارس ۲۰۰۹

پاريس، ژنو- "فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر" (FIDH) و "جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران" (LDDHI)، مرگ اميدرضا ميرصيافی، وبلاگ نويس ايرانی، در زندان را به شدت محکوم می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس گزارشات رسيده، ميرصيافی که فعاليت نوشتاری اش در زمينه فرهنگ و موسيقی سنتی ايرانی بود، در تاريخ ۱۸ مارس ۲۰۰۹ به دليل کمبود درمان پزشکی در زندان تهران جان سپرد.

وی روز ۷ فوريه ۲۰۰۹ برای بازجويی به دادگاه انقلاب تهران احضار شد و از آن پس در حبس بسر برد.

ميرصيافی برای اولين بار در ۲۲ آوريل ۲۰۰۸ دستگير و روز دوم ژوئن همان سال به قيد وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شد. او روز ۲ نوامبر طبق مواد ۵۰۰ و ۵۱۴ از قانون مجازات محاکمه گرديد. در اين دو ماده آمده است: "اگر شخصی به رهبر معظم آيت الله خمينی، بنيانگزار جمهوری اسلامی، يا به ديگر رهبران کشوری اهانت کند، به ۶ ماه تا دو سال زندان محکوم خواهد شد" (ماده ۵۱۴) و "هر کس عليه نظام جمهوری اسلامی فعاليت تبليغی نمايد به ۳ ماه تا يک سال زندان محکوم خواهد شد (ماده ۵۰۰).

ميرصيافی به دو سال زندان محکوم گرديد و وبلاگ او به نام "روزنگار" که حاوی مقالات فرهنگی بود ديگر قابل دسترس نيست.

عبدالکريم لاهيجی، رييس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران، در اين رابطه می گويد: "ما پس از شنيدن اين خبر غم انگيز به شدت متأثر شديم. اکنون از دولتمردان جمهوری اسلامی می خواهيم هر چه سريعتر و به شکلی مؤثر و جدی در مورد اين مرگ رسيدگی کنند تا بدين ترتيب اشخاصی که مسؤول اين اتفاق بودند به دادگاه احضار و محاکمه شوند."





















Copyright: gooya.com 2016