پنجشنبه 13 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: ايران و ونزوئلا برنامه مقابله با بحران جهانی را تدوين می‌کنند، مهر

رئيس جمهوری اسلامی ايران با تأکيد بر ضرورت مقابله با بحران جهانی از تدوين برنامه مقابله با اين بحران و طراحی نظامات جديد در سفر رئيس جمهوری ونزوئلا به تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد و هوگو چاوز در نشست مشترک هيئت‌های عالی‌رتبه ايران و ونزوئلا که روز پنجشنبه در تهران برگزار شد ، گسترش و تعميق هر چه بيشتر همکاری‌های دوجانبه و بين‌المللی را مورد تأکيد قرار دادند و خواستار فعال کردن تمام ظرفيت‌های دو کشور در اين زمينه شدند.

دکتر احمدی‌نژاد دراين مذاکرات با بيان اينکه روابط ايران و ونزوئلا در همه زمينه‌ها با سرعت در حال تغيير است، اظهار داشت: هيچ مانعی در مسير توسعه روابط دو کشور وجود ندارد و در مسائل بين‌المللی نيز از ديدگاه‌های کاملاً مشترک و همسويی برخوردار هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه روابط تهران - کاراکاس بخصوص در شرايط کنونی جهان معنا و مفهوم ويژه‌ای دارد، اظهار داشت: روابط ايران و ونزوئلا جبهه متحد انقلابی را در جهت منافع دو ملت و صلح و برادری در جهان گشوده است.

دکتر احمدی‌نژاد تصريح کرد: روابط ايران و ونزوئلا می‌تواند الگوی روابط برادرانه، سازنده و انقلابی را در برابر ساير ملت‌های جهان قرار دهد.

رئيس‌جمهور سفر هوگو چاوز به تهران را دارای مفهوم بسيار ارزشمندی دانست و خاطر نشان کرد : گفتگوها و تفاهمات مهمی با يکديگر داشتيم که می‌تواند در آينده روابط دو کشور و مسائل منطقه‌ای و بين‌الملی موثر باشد.

وی با بيان اينکه روابط دو کشور در تمام زمينه‌ها با تفاهم کامل در حال پيشرفت است، گفت: با ابتکار عمل رئيس‌جمهور ونزوئلا نقشه ده ساله دو کشور در جريان اين سفر تنظيم و همچنين برنامه مقابله با بحران جهانی و طراحی نظامات جديد تدوين خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد گفت : اين سفر گام بلندی در همکاری‌ها و روابط تهران – کاراکاس خواهد بود و دو ملت همواره در کنار هم خواهند ماند.

رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه جمهوری اسلامی ايران پيشرفت و اقتدار ونزوئلا را پيشرفت و اقتدار خود می‌داند خاطر نشان کرد: با همت بلند و روابط برادرانه‌ای که بين دو کشور وجود دارد، آينده از آن ماست و پيروزی‌های بزرگی را پيش‌رو داريم.

وی تأکيد کرد: ايران و ونزوئلا تا قله نهايی پيروزی در کنار هم خواهند ماند.

هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا نيز در اين نشست با تأکيد بر اينکه دو کشور بايد به مرحله و سطح جديد در روابط دست پيدا کنند، خواستار جهش بيشتر روابط و همکاری‌های دوجانبه و بين‌المللی شد.

رئيس‌جمهور ونزوئلا بحران کنونی جهان را بسيار عميق و ريشه‌دار دانست و اظهار داشت: معتقدم بحران کنونی فراتر از بحران اقتصادی، بحران معنويت است که مانند سرطانی در کل دنيا پخش شده و روابط اجتماعی ملت‌ها را تحت تأثير خود قرار داده است.

وی در ادامه خواستار اتخاذ اقدامات ضدبحرانی برای مهار بحران کنونی جهان شد و گفت: بايد تمامی طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای مهار و خارج شدن از دايره اين بحران منسجم کنيم.

هوگو چاوز افزود: ايران و ونزوئلا بايد همبستگی تجاری خود را هر چه بيشتر تقويت کنند تا از تجارت آزاد جهانی رها شده و تجارتی عادلانه و مکمل يکديگر ايجاد کنند. شرايط کنونی بهترين فرصت برای شکوفايی و سازندگی است.

رئيس‌جمهور ونزوئلا همچنين با تبريک روز جمهوری اسلامی ايران و ايام نوروز گفت: اميدوارم خداوند شکوفايی و موفقيت را بيش از پيش نصيب ملت بزرگ ايران بکند.





















Copyright: gooya.com 2016