جمعه 14 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بانک مشترک ايران و ونزوئلا گشايش يافت، ايسنا

- جزئيات و نحوه ارائه تسهيلات بانک منتشر شد

بانک مشترک ايران و ونزوئلا امروز با حضور رييس جمهور، رييس جمهور ونزوئلا، وزير امور اقتصادی و دارايی، وزير امور خارجه و مقامات اقتصادی دو کشور آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرنگار بانک و بيمه خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين بانک برای تامين مالی پروژه‌های توصيه‌ای با مشارکت ونزوئلا در تهران و در کنار بانک توسعه صادرات ايران افتتاح ‌شد.

بانک مشترک ايران و ونزوئلا با سرمايه اوليه يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلار کار خود را آغاز کرده و هر يک از دو کشور ايران و ونزوئلا نيمی‌ از اين پول را تامين می‌کنند و بانک توسعه صادرات ايران با مجوز هيات وزيران از طرف کشور ايران مسووليت راه اندازی اين بانک را بر عهده دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


افتتاح يک بانک مشترک ايرانی و ونزوئلايی بخش از توافقاتی است که در ماه مارس سال ۲۰۰۷ ميلادی ميان دو کشور به امضا رسيده است.

بانک مشترک را می‌توان در زمره بانک‌های توسعه‌ای عنوان کرد و البته طبق موافقت نامه تاسيس بانک امکان فعاليت تجاری نيز برای اين بانک در نظر گرفته شده است که تصميم گيری در مورد اين موضوع بر عهده اعضای مجمع عمومی‌و هيات مديره‌ی آن خواهد بود.

برخی فعاليت‌های بانک مشترک ايران و ونزوئلا شامل موارد زير است:

۱- ارائه انواع تسهيلات تامين مالی صادرات، از قبيل تامين مالی پيش از حمل به منظور پوشش هزينه‌های توليد، تامين مالی پس از حمل به منظور توانمند سازی صادر کنندگان در فروش کالاها

۲- فعاليت‌های تامين مالی برای ارتقای صادرات کالا و خدمات از طريق موسسات تخصصی داخلی

۳- صدور اوراق بهادار برای حضور در بازارهای سرمايه ايران و ونزوئلا و بازارهای سرمايه‌ای بين المللی به منظور تامين مالی پروژه‌های مربوطه و بهبود وضعيت نقدينگی بانک

۴- ارائه انواع خدمات به بانک‌های کارگزار نظير خدمات بين المللی و حساب‌های مرتبط انتقالات بين بانکی و پرداخت‌های تجاری

گفتنی است با توجه به اين که بانک مشترک در ايران تاسيس می‌شود تحت قوانين و مقررات کشور بوده و از اين جهت نظارت بر آن نيز مانند ساير بانک‌ها بر عهده‌ بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ايران خواهد بود و همچنين بازرس قانونی نيز از طرف مجمع برای نظارت بر کار هيات مديره بانک منصوب می‌شود.

هيات مديره بانک توسعه‌ مشترک ايران و ونزوئلا از هشت نفر مدير اصلی تشکيل خواهد شد که توسط مجمع عمومی‌ منصوب خواهد شد و به همان تعداد نيز مدير علی البدل وجود خواهد داشت و مليت اعضا نيز به صورت مساوی خواهد بود يعنی از هشت عضو هيات مديره چهار نفر ايرانی و و چهار نفر ونزوئلايی خواهد بود.

از نظر محل استقرار بانک مشترک در ايران تاسيس خواهد شد ولی صندوق مشترک در ونزوئلا مستقر خواهد بود که از نظر نوع فعاليت نيز صندوق مشترک به دليل ساختار متعارف صندوق‌ها فعاليت محدودتری خواهد داشت و تنها به تامين مالی پروژه‌ها خواهد پرداخت.

بانک مشترک ايران و ونزوئلا قصد دارد با به کارگيری تمام ظرفيت‌های موجود گام مهم و تامين کننده‌ای در گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور ايران و ونزوئلا بردارد و اين بانک با بررسی ارزيابی اجرا و يا تامين مالی پروژه‌های سرمايه گذاری در دو کشور و ارائه ساير خدمات بانکی نه تنها گام مهمی‌در بحث و گسترش اقتصاد ايران و ونزوئلا و نزديک شدن به بازارهای مهم مالی و اقتصادی دنيا بردارد بلکه به آماده‌سازی زيرساخت‌های توسعه دو کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش ايسنا مراسم افتتاح بانک مشترک ايران و ونزوئلا بدون حضور رييس کل بانک مرکزی انجام شد.





















Copyright: gooya.com 2016