دوشنبه 17 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انبارلويی: احمدی‌نژاد قطعا نامزد نهايی اصول‌گرايان است، ايلنا

- شاهد حضور اضلاع ديگری در عرصه انتخابات خواهيم بود


رييس مرکز سياسی حزب موتلفه اسلامی نامزد قطعی اصول‌گرايان را شخص احمدی‌نژاد دانست و گفت: به طور قطع رای آورترين گزينه در ميان کانديداهای حاضر احمدی‌نژاد است.

محمدکاظم انبارلويی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با تاکيد بر اين که فضای انتخابات بايد يک فضای سالم، اخلاقی و همراه با رقابت مثبت نامزدها باشد، اظهار کرد: چنين امری به نامزدها و طرفدارانشان بستگی دارد که چگونه فضای انتخابات را مديريت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: به طور قطع هر نامزدی يک گفتمان را مديريت و نمايندگی می‌کند و نهايتا کسانی که تابع يک نامزد خاص هستند، داخل آن گفتمان قرار می‌گيرند. اگر نامزدها فضا را به سمت آرامش ببرند فضای رقابت نيز به همين سمت خواهد رفت؛ اما اگر خدای نکرده بخواهند فضا را به سمت افراط و تندی رهنمون کنند، طبيعی است که اولين موضوعی که در اين رقابت آسيب می‌بيند، اخلاق رقابتی است.

اين عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم‌چنين با مورد توجه قرار دادن نقش مردم در اين فضا خاطرنشان کرد: مردم بايد بکوشند تا در پی اثبات نامزد مورد علاقه خود و نه نفی رقيب باشند.

انبارلويی با تاکيد بر اين که مسوولان نيز بايد برای مردم نوعی شعور سياسی و حق انتخاب قائل باشند، در ادامه نقش رسانه‌ها را در سالم‌سازی فضای رقابت‌های انتخاباتی با اهميت قلمداد کرد و افزود: طبيعی است که هر رسانه‌ای از يک گفتمان حمايت می‌کند، اما در اين بين از آنجا که رسانه ملی متعلق به همه ملت است بايد با حفظ بی‌طرفی فضايی را ايجاد کند که طی آن مشارکت بيشتر مردم شکل بگيرد.

وی در ادامه در ارزيابی از فضای رقابتی انتخابات رياست‌جمهوری آينده با تاکيد بر اين که « فکر می‌کنم هنوز فضای رقابتی در کشور شکل نگرفته» تصريح کرد: هر چقدر جلوتر برويم شاهد حضور اضلاع ديگری در عرصه انتخابات خواهيم بود.

رييس مرکز سياسی حزب موتلفه اسلامی هم‌چنين درباره اين‌که چرا اصول‌گرايان نامزد نهايی خود را معرفی نمی‌کنند، گفت: نامزد نهايی اصول‌گرايان به طور قطع احمدی‌نژاد است و می‌توان ايشان را رای‌آورترين گزينه در ميان کانديداهای اصلاح طلب و اصول‌گرا دانست.





















Copyright: gooya.com 2016