یکشنبه 23 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی: چاره‌ای جز بازگشت به ارزش ها نداريم، ايسنا

مهندس ميرحسين موسوی با بيان اينکه «به دنبال احيای ارزش های جامعه برای نگه داشتن کشور هستيم» اظهار کرد:« به نظر من هيچ چاره ای در دنيای پر از مشکل امروزی نداريم، غير از آنکه به ارزش ها برگرديم.»

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)،نخست وزير دوران دفاع مقدس در ديدار جمعی از ايلامی های مقيم مرکز با بيان اينکه «ايلام به گردن همه ما حق دارد» افزود:« در زمان جنگ تعرض زيادی توسط دشمن به ايلام شد و مردم، نقشی اساسی در پيروزی ما در آن منطقه ايفا کردند که هيچگاه آن مبارزات را فراموش نمی کنيم.»

وی تاکيد کرد:« اگر نقش مردم را در زمان جنگ درنظر بگيريم، خواهيم ديد که کارهای دولت در آن زمان، در مقابل آن رشادت ها، اندکی بيش نبوده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موسوی به ظرفيت های استان ايلام اشاره کرد و گفت:« ايلام منابع بالقوه زيادی دارد که مهترين آن، سابقه تاريخی آن منطقه است و می تواند در جذب گردشگر بسيار موثر باشد. نکته قابل توجه اين است که آن منطقه بايد به بازار ملی بپيوندد و اگر اين اتصال را برقرار کنيم، بسياری از مشکلات حل خواهد شد زيرا اگر از مزيت های نسبی اين استان استفاده شود، می توانيم نتايج بسيار خوبی بگيريم.»

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد:« آنچه در مورد ايلام بايد تاکيد شود،تکيه بر نيروی انسانی آن منطقه و وفاداری آنهاست. در سال های آخر جنگ اگر وفاداری، مقاومت و آگاهی مردم آن منطقه نبود، دولت و کشور با مشکل جدی مواجه می شد.»

وی همچنين به انتخاب ايلام به عنوان اولين مقصد سفرهای خود اشاره کرد و افزود:« من ايلام را به عنوان اولين استان قرار دادم زيرا شايد جزو معدود افرادی باشم که شدت وسعت فداکاری مردم آنجا را در لحظات حساس ديده‌ام. آمدن به ايلام نوعی قوت گرفتن نيز هست به طوری که به مردم کل کشور گفته شود آنچه موجب استحکام و قدرت ماست، وفاداری مردم است.»

موسوی با بيان اينکه در ديدار با نخبگان ايلام، ايده ها و ديدگاه های آنها را دريافت خواهد کرد، درباره ستاد انتخاباتی خود نيز گفت: « ستادی که ما داريم حالت جناحی ندارد. ما با همه گروها در تماس هستيم و ستاد ما يک حالت باز دارد که افراد مختلفی می توانند در آن فعاليت و همکاری کنند.»

نخست وزير دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد:« تصميم دارم عقايد و برنامه‌های خود را آنطور که هست با مردم در ميان بگذارم و آنها خود تصميم بگيرند. من نمی توانم به مردم دروغ بگويم يا خودم را غير از آن چيزی که هستم، معرفی کنم.»

وی با تاکيد بر لزوم وحدت در جامعه اظهار کرد:« مردم عادی در کشور ما که بار اصلی انقلاب را به دوش می کشند، همه موارد خوب جناح ها را با هم دارند و چه بسا بتوانيم اختلافات بين جناح ها را در سطح ملی کم کنيم، زيرا اين برای کشور ما حياتی است که همه نيروها در کشور ما با هم کار کنند يا حداقل دشمنی و خصومتی با هم نداشته باشند. اگر دقت کنيد امام (ره) هم همواره در سخنرانی های خود همه را به وحدت دعوت می کردند.»

موسوی با بيان اينکه «من دربين گروه های مختلف دوستانی دارم و در دولت قبلی خود از افراد مختلف بهره می بردم» ياد آورشد:« آن زمان در دولت اختلافاتی بود، اما اين موجب نمی شد که مانعی برای کار کردن به وجود آيد. قبلا هم گفته ام که در کابينه حدود ۸ يا ۹ نفر کاملا خط سياسی متفاوتی داشتند اما يک ذره هم در همکاری برای خدمت به کشور خدشه وارد نشد و در آينده هم می توان اين خط مشی را ادامه داد.»





















Copyright: gooya.com 2016