سه شنبه 25 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران: تمامی شاغلان تحريريه‌ها مشمول مشاغل سخت و زيان آورند، ايلنا

در حالی که در قانون مشاغل سخت و زيان آور منظور از خبرنگاران, تمامی افراد شاغل در هيئت‌های تحريره است, اما در آئين نامه سازمان تامين اجتماعی تنها خبرنگارن مشمول بازنشستگی مشاغل سخت و زيان آور شناخته شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران در خصوص صحبت های اخير معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد مبنی بر عدم همکاری سازمان تامين اجتماعی در مورد بهرمندی برخی خبرنگاران از قانون مشاغل سخت و زيان آور گفت: اين بحث مروط به آئين نامه اجرايی است.
علی مزروعی در گفت وگو با ايلنا افزود: اين مسئله به نحوه کاربرد لفظ "خبرنگار" در آيين نامه اجرايی قانون مشاغل سخت و زيان آور باز می‌گردد.
وی گفت: درحالی که در حرفه مطبوعات افراد مختلفی با عناوينی چون "سردبير" و "دبير سرويس تحريريه" و ”خبرنگار” فعاليت دارند؛‏ اما در آئين نامه مربوطه تنها حرفه خبرنگاری به عنوان شغل سخت و زيان آور تعريف شده است.
وی افزود: اين درحالی است که از ابتدا منظور از کاربرد واژه خبرنگار, تمامی کارکنان تحريريه و روزنامه نگاران بوده است.
به گفته رئيس انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران, اين ايراد آئين نامه‌ای سازمان تامين اجتماعی موجب واکنش اخير معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شده است.
وی اظهار داشت: مطابق آئين نامه مورد بحث تنها خبرنگاران می‌توانند از مزايای بازنشستگی پيش از موعد بهره‌مند شوند‏ و اين درحالی است که اين قانون بايد شامل حال سردبيران و دبيرسرويسان نيز بشود.
مزروعی تصريح کرد: در پی اعتراض برخی روزنامه نگاران و اصلاح آيين نامه اجرايی قرار شد تا به منظور حل اين مسئله کميته ای با حضور نماينده ای از سوی وزارت ارشاد تشکيل شود.





















Copyright: gooya.com 2016