پنجشنبه 27 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: فايده دولت ائتلافی افزايش ظرفيت مديريت کشور است، فارس

خبرگزاری فارس: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينکه فايده دولت ائتلافی، افزايش ظرفيت مديريت کشور است، افزود: در دولت ائتلافی از نيروهای کارآمد و متعهد استفاده می‌کنيم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، محسن رضايی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح امروز پنجشنبه در حاشيه کنگره اول حزب توسعه و عدالت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال که نظر شما درباره فعاليت گشت‌های ارشاد چيست، گفت: هيچ نظر خاصی نسبت به راه‌اندازی گشت ارشاد و يا برداشتن اين گشت ندارم زيرا اين موضوع يک کار بنيادين فرهنگی در کشور نيست و بايد برای رفع مشکلات جوانان برنامه‌های بنيادين و اساسی ارائه داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضايی در پاسخ به سئوالی در خصوص انتخاب يک نامزد از ميان ولايتی، قاليباف، لاريجانی و جنابعالی در انتخابات آتی گفت: ما از تيرماه گذشته تا به امروز ۵ يا ۶ نامزد را در طی جلساتی که داشتيم، مورد بررسی قرار داده‌ايم و با آمدن خاتمی به عرصه رقابت‌ها اين جلسات تعطيل و با کنار رفتن وی جلسات ما دوباره فعال شده است.
وی ادامه داد: پس از رسيدن به نتيجه نهايی، اسامی کسانی را که در اين جلسات شرکت داشته‌اند به همراه نتيجه اعلام خواهيم کرد و درحال حاضر به دو گزينه رسيده‌ايم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص پيش‌بينی خود از دو مرحله‌ای شدن انتخابات گفت: احتمال دو مرحله‌ای بودن انتخابات وجود دارد و به نظر می‌رسد انتخاباتی دو قطبی نخواهيم داشت.
وی در پاسخ به اين سئوال که آيا در انتخابات آتی کانديدا می‌شويد يا خير، افزود: ترجيح می‌دهم دوستان ديگر نامزدی را قبول کنند و بنده به آنان کمک کنم.
رضايی در پاسخ به سئوالی در رابطه با شکل فدراتيزه حکومت گفت: من برای اداره کشور در رابطه با مديريت محلی و مديريت منطقه‌ای کشور طرح مشخصی دارم که آنرا به صورت دسته ارائه خواهم کرد و در اين جهت اعتقاد به شيوه فدراتيز اقتصادی در کشور دارم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی در رابطه با عدم تمايل برخی از گروه‌ها نسبت به طرح دولت ائتلافی تصريح کرد: هر کسی حق دارد نظرات خود را اعلام کند اما اگر يک حزب بخواهد خود را متولی ساير جريان‌ها بداند، صحيح نيست و بايد تصميم‌گيری‌ها بصورت جمعی اتخاذ و به نتيجه برسد و هر کسی نيز نظر خود را اعلام کند.
رضايی در پاسخ به سئوال ديگری مبنی بر اينکه عده‌ای تحقق دولت ائتلافی را غيرممکن می‌دانند، افزود: در تمام کشورهای توسعه يافته بجز ايالت متحده، کشور به شيوه ائتلافی اداره می‌شود و کشورهای اروپايی دارای دولت ائتلافی هستند، در انتخابات آتی آمريکا اوباما با انتخاب کلينتون به عنوان وزير امور خارجه نشان داد که به سمت دولت ائتلافی حرکت کرده است.
وی اضافه کرد: در دولت ائتلافی صورت مسئله دمکراتی حذف نمی‌شود و بر اساس انتخاب مردم کارها صورت می‌گيرد و حسن دولت ائتلافی افزايش ظرفيت مديريتی در کشور است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسيد در دولت ائتلافی شما جريانات اصلاح‌طلب نيز حضور دارند يا خير، افزود: دولت ائتلافی از نيروهای کارآمد و متعهد تشکيل می‌شود و تمام کسانی که به ارزش‌های انقلاب اعتقاد دارند منعی برايشان وجود ندارد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: صورت مسئله آرايش سياسی در کشور برهم خورده است و در جناح اصلاح‌طلب سه کانديدا وجود داشته و در کل انضباط جناحی از بين رفته است در اين راستا بايد اقبال عمومی مردم را دنبال کرد تا اگر به صحنه بيايند تکيه اصلی روی نخبگان و مردم است.
وی با بيان اينکه دارای دسته اقتصادی ويژه‌ای برای خود هستم و آنرا ارائه خواهم داد، افزود: در برنامه اقتصادی دولت ائتلافی، برنامه اقتصادی دولت نهم و دولت‌های گذشته را نقض خواهم کرد.





















Copyright: gooya.com 2016