سه شنبه 1 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

الشرق‌الاوسط: احمدی‌نژاد موجب همبستگی جهانی با اسرائيل شد، آفتاب

آفتاب: سردبير روزنامه الشرق‌الاوسط، سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس ضد نژاد پرستی سازمان ملل متحد را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که اين سخنرانی فقط باعث شد «جامعه جهانی حول محور اسرائيل گرد هم‌ آيد».

به گزارش سرويس بين الملل آفتاب، «طارق الحميد» سردبير روزنامه عربی «الشرق الاوسط» در ياداداشتی که روز سه‌شنبه انتشار يافت، چنين گفت: «سخنرانی رييس‌جمهور ايران چگونه می‌تواند به مسئله فلسطين و يا سرزمين‌های اشغالی اعراب کمک کند»؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«ما هم در گذشته قول داده‌ايم که اسرائيل را نابود کنيم، اما احمدی‌نژاد چه حرف جديدی برای گفتن دارد؟ در نهايت، همه کاری که او ديروز انجام داد فشار به جامعه جهانی برای طرفداری و حمايت از اسرائيل بود. آن‌ها کنفرانس را برای اسرائيل تحريم کردند، و آن‌هايی هم که تحريم نکردند، به نشانه اعتراض سالن سخنرانی را ترک کردند».

وی مدعی شد: «زمانی که رييس‌جمهور ايران‌، محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس ضد نژاد پرستی سازمان ملل، در سخنرانی خود به اسرائيل حمله کرد و آن را کشوری نژاد پرست خواند، بيشتر خطاب به ما [اعراب] صحبت می‌کرد تا جامعه جهانی»!

سردبير روزنامه «الشرق الاوسط» نوشت: «چيزی که احمدی‌نژاد ديروز گفت نسخه پالايش شده مواردی بود که قبلاً و در گذشته به طور مکرر از آن‌ها سخن رانده بود. احمد‌ی‌نژاد قبلاً قول داده بود که اسرائيل از نقشه جهان محو شود، او همچنين اسرائيل را کشوری نامشروع خوانده بود و گفته بود که هلوکاست افسانه‌ای بيش نيست».

وی افزود: «اگر همه آن‌ سخنان را امروز به خاطر بياوريم، متوجه می‌شويم که سخنرانی ديروز، تکرار همان حرف‌های قبل است، اما به شيوه‌ای ملايم‌تر! بديهی است که اين سخنرانی به طور خاص برای عرب‌ها و دنيای اسلام طراحی شده بود».

وی در ادامه مدعی شد: «عرب‌ها با اسرائيل وارد ۶ جنگ شدند. ما صدها هزار نفر کشته و مجروح داديم. شهرهای و سرزمين‌های ما اشغال شدند و ثروت‌های زيادی از دست داديم. آيا ايران حتی يک درخت برای فلسطين از دست داد؟ آيا تهران در جنگ عليه اسرائيل، حتی يک کشته داد؟ همين چندی قبل بود که ايران از جنگ در غزه دوری گزيد و خود را درگير نکرد»!

الشرق‌الاوسط ادامه داده است: «آيا ما به سخنرانی‌ و تهديد نياز داريم؟ مسلم است که نه! ما به عمل نياز داريم. مواردی که ما ديروز شاهد آن بوديم در سايه جنجال بر سر سخنرانی احمدی‌نژد محو شد. اولين کاری که که ايران اخيراً انجام داده، محکوميت يک خبرنگار ايرانی – آمريکايی به ۸ سال زندان در دادگاهی در تهران است. دومين مورد، ملاقات محمود احمدی‌نژاد و رييس‌جمهور سوئيس است. اين دو موضوع بسيار بيشتر از سخنرانی احمدی‌نژاد، نياز به توجه ما دارند».





















Copyright: gooya.com 2016