دوشنبه 7 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مير حسين موسوی: برای پيروزی وارد انتخابات شدم و تا آخر می ايستم، بايد در قبال تک تک وعده‌هايی که می‌دهيم پاسخگو باشيم، ايلنا

* رقبای ما گفتند می‌خواهيم نفت را به سر سفره‌های مردم ببريم و چهار سال است که نتوانستند خود را از اين تعهد خلاص کنند
* بايد بر صداوسيما تاثير بگذاريم.


ايلنا: نخست وزير دوران دفاع مقدس با تاکيد بر اينکه برای پيروزی وارد عرصه انتخابات شدم و تا آخر نيز در اين عرصه خواهم بود،گفت: من يا وارد کاری نمی‌شوم يا اگر وارد شوم تا آخر می‌ايستم و عقب‌نشينی نخواهم کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا مير حسين موسوی در ديدار جمعی از اعضای فراکسيون اقليت و نمايندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه من مسلمانم و به اسلام با قرائت امام(ره) اعتقاد دارم،گفت: من يک ايرانی هستم و به بحث‌هايی که راجع به قوميت‌ها وجود دارد مانند يک ايرانی نگاه می‌کنم. وی افزود: رئيس‌جمهور هم يک ايرانی است که سلايق گوناگون دارد و کسی نمی‌تواند خود را از ايرانی بودن جدا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه اعتقاد به کرامت انسانی و انسان به ماهو انسان دارم و اين اعتقاد در نوع شعارهايم موثر است به مساله زمان و مکان اشاره کرد و گفت:توجه به زمان و مکان را يک ضرورت می‌دانم اينکه من به ۲۰ يا ۳۰ سال پيش متعلق هستم مطرح نيست من هميشه به زمان بودم و کسی نمی تواند در اين عرصه فعاليت کند و به زمان و مکان معتقد نباشد من هم به هيچ وجه خود را خارج از زمان و مکان نمی‌دانم.
وی با بيان اينکه بيش از همه با روشنفکران در ارتباط بودم ،اظهار داشت: اگر احساس خطر نمی کردم به هيچ وجه با توجه به سن و سالم وارد عرصه نمی‌شدم.
موسوی مهمترين کمک نمايندگان مجلس را روشن کردن فضا دانست و گفت: رقيب ما از شفاف نبودن فضا استفاده می‌کند ما همه از قشرهای پايين و متوسط جامعه هستيم و با آنان ارتباط داريم. وقتی نماينده‌ای به جنوب شهر برود و بگويد من ۳۵۰ هزار تومان به شما می‌دهم که با ۱۰۰ هزار تومان آن يارانه پرداخت کنيد و ۲۵۰ هزار تومان باقی برای شماست، بسيار تاثير گذار است.
وی ياد آور شد: بخش عمده‌ای از تبليغات انتخاباتی رقيب در فضای مبهمی که ايجاد شده، صورت می‌گيرد ما اسلحه‌ای جز افشاگری نداريم.
اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری دور دهم ادامه داد: شنيدم که در شيراز به سرعت ريل‌ها را در خط آهن می‌چينند تا راه شيراز را افتتاح کنند و اين‌ها بخشی از استان‌ها را مخاطب قرار می‌دهد و اثرگذار است.
وی خاطر نشان کرد :يا اين ابهامی که پول‌هايی به صندوق ريخته نشده (۱۷ ميليارد دلار) بايد برطرف شود چرا که به کشور ضربه وارد می‌کند بحث انتخابات هم مطرح نيست اين‌ها مشکلاتی است که هر کسی که فردا رئيس‌جمهور شود با آن مواجه خواهد بود و با اين ريخت و پاشها کشور به بن بست خواهد رفت.
نخست وزير دوران دفاع مقدس با بيان اينکه هيچ نوع نگاه به آينده وجود ندارد در خصوص تعهداتی که دولت فعلی برای دولت آينده به وجود آورده گفت:من برای جمع آوری رای هيچ گاه وعده نمی‌دهم و با اين موضوع مخالفم و برای اخذ رای به مردم دروغ نخواهم گفت.
وی افزود: رقبای ما گفتند می‌خواهيم نفت را به سر سفره‌های مردم ببريم و چهار سال است که نتوانستند خود را از اين تعهد خلاص کنند. بنابراين بايد متوجه باشيم که بايد در قبال تک تک وعده‌هايی که می‌دهيم پاسخگو باشيم. نمی‌شود به مردم دروغ بگوييم و از اين گذشته، بايد در برابر خدا پاسخگو باشيم چرا که ما به قصد قربت الی الله و برای رضای خدا وارد شديم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکيد بر اينکه امکاناتی برای جمع‌آوری رای ندارم گفت: تنها ابتکار ما ايجاد فضای روشنی است که مردم در اين فضا فداکاری کنند و رای دهند و احساس می‌کنم که فضا در حال باز شدن است اما اقدامی وسيع از سوی همه کس لازم دارد.
وی تاکيد کرد:يک ستاد نمی‌تواند کار همه را انجام دهد آن هم با وجود صداوسيما و فضايی که امروز ايجاد شده است ما امکانات خاصی نداريم و بايد بر صداوسيما اثر بگذاريم.
موسوی با بيان اينکه بايد با فعاليت‌های خودمان مشکلات را برطرف کنيم مهم‌ترين راه رفع مشکلات را شفاف سازی جامعه دانست و با انتقاد از آمارهای نادرستی که به خاطر مسائل انتخاباتی اعلام می‌شود به تعهداتی که دولت در خصوص سهام عدالت و مسکن مهر برای دولت آينده ايجاد کرده است اشاره کرد و گفت: من اگر بودم چنين کاری (سهام عدالت ) را شروع نمی‌کردم ولی معتقدم رئيس‌جمهور هر کسی که می‌خواهد باشد در مسووليت‌هايی که پای آن را امضا می‌کند متعهد است.
وی با مصيبت دانستن تعهداتی نظير سهام عدالت و مسکن مهر که دولت نهم ايجاد کرده، خاطر نشان کرد: بحث سهام عدالت و مسکن مهر طبيعی است که از نظر قانونی نمی‌توانم به آن دست بزنم با اينکه می‌دانم اين مصيبت بزرگی برای دولت آينده است. اما کاری از ما ساخته نيست، و شبيه اين مسائل را تا شب انتخابات خواهيم داشت و موشک‌های زيادی به هوا پرتاب خواهند شد و يا افتتاح‌های زيادی صورت می‌گيرد.
اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری دور دهم با بيان اينکه اگر اهداف دولت مثبت بود هيچگاه انتقاد نمی‌کردم،گفت: اکنون بحث ۴۰ ميليارد تومان کسری بودجه مطرح است که اگر مقداری به آن اضافه کنيم وقتی به بحث انتخابات رسيديم نمی‌دانيم آيا دولت آينده فرصت انجام اين کارها را خواهد داشت يا خير.
وی با تاييد برخی ضعفهای موجود در ستاد انتخاباتی‌اش به مباحثی که در خصوص کناره گيره‌اش مطرح می‌شود اشاره کرد و با رد اين موضوع استقبال مردم مشهد را باعث فراگير شدن موج وسيعی در جامعه د انست و تاکيد کرد: من تا آخر در عرصه انتخابات خواهم بود و برای پيروزی هم آمدم. دوستانی که با بنده کار کردند می‌دانند که من يا وارد کاری نمی‌شوم يا اگر وارد شوم تا آخر می‌ايستم و از اهدافم عقب‌نشينی نخواهم کرد.
موسوی درباره بداخلاقی های انتخاباتی و تخريب‌های انجام شده نيزگفت: از اين تخريب‌ها مطلعم و متاسفانه فراتر رفتن از مرزهای اخلاق در کشور ما معمول شده است ولی من محکم هستم و از اين تخريب‌ها نمی ترسم
نخست وزير دوران دفاع مقدس همچنين در خصوص لزوم بهره گيری از تجارب دوران جنگ گفت:بايد از سرمايه‌های دوران دفاع مقدس به گونه‌ای استفاده شود که بدبينی نسبت به آن دوران ايجاد نشود.





















Copyright: gooya.com 2016