شنبه 5 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار دبير کل و تعدادی از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت با ميرحسين موسوی، ايسنا

دبيرکل و تنی چند از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی روز چهارشنبه با ميرحسين موسوی ديدار و درباره موضوعات سياسی مربوط به انتخابات و روند فعاليت‌های انتخاباتی و نيز ضرورت صيانت از آرای شهروندان گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا در اين ديدار موسوی با تشريح گفتمان جامع اصلاح‌طلبی و اصول‌گرايی از همکاری و حمايت نيروهای دلسوز و عاقل از گرايش‌های مختلف استقبال و بر رعايت اين گفتمان تا آخر تاکيد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش وی اظهار کرد: اگرچه در برخی موارد ديدگاه‌هايم متفاوت بوده اما با شما بسيار نزديک هستيم. در سوی ديگر نيز افرادی هستند که عاقلانه و اصولی می‌انديشند و در ديدارها آنها را نيز به خود نزديک می‌يابم. من ازهمکاری و حمايت آن‌ها نيز استقبال می‌کنم و اميدوارم انتخابات ديدگاه‌های نيروهای دلسوز را به هم نزديک کند.

وی در ادامه گفت: در طرف مقابل آهنگ انتخابات به‌گونه‌ای نواخته می‌شود که فضای انتخاباتی ساکت باشد و مشارکت مردم در انتخابات افزايش نيابد؛ چرا که موفقيت خود را در مشارکت کمتر مردم در انتخابات می‌دانند.

موسوی با اشاره به شب‌نامه‌هايی که در خوزستان و گلستان عليه وی توزيع و نيز اخبار جعلی و شايعات تخريبی که عليه او ساخته و پرداخته شده و می‌شود در مورد سوالات شبهه‌برانگيز و سازماندهی شده از خود گفت: وقتی سوال می‌کنند فرصت می‌شود که موضوع را صادقانه باز کنيم و نتيجه عکس خواسته آنان می‌شود.

وی هم‌چنين با توجه به استقبال گسترده مردم در خوزستان و گلستان آن را مقدمه موج انتخاباتی دانست که تا روز برگزاری انتخابات فراگير خواهد شد.

بر اساس اين گزارش موسوی هم‌چنين صيانت آرای شهروندان را امری بسيار مهم دانست که بايد با دقت پی‌گيری شود.

وی از حساسيت مجريان و ناظران نسبت به طرح اين موضوع اظهار شگفتی کرد و از پيشنهاداتی که در اين زمينه ارائه شد استقبال و اعلام کرد طرحی تهيه و افرادی نيز برای پی‌گيری اجرای آن در نظر گرفته شده‌اند.

براساس اين گزارش محسن ميردامادی دبير کل جبهه مشارکت نيز در اين ديدار با تاکيد بر حمايت همه‌جانبه از مهندس موسوی از مواضع روشن و شفاف وی در مورد تحزب و احزاب سياسی قدردانی کرد.

وی روند فعاليت‌های انتخاباتی مهندس موسوی و حاميان وی را در هفته‌های اخير موثر و خوب دانست و با توجه به ظرفيت های جامعه و آنچه نارضايتی‌ها از وضعيت موجود خواند، توسعه هرچه بيشتر اين فعاليت‌ها را خواستار شد و آمادگی جبهه مشارکت را برای هرگونه همکاری و فعاليت در تهران و استان‌ها اعلام کرد.

وی استفاده مناسب از نيروها و ظرفيت‌های مشتاق و گسترده در استان‌ها را شايسته توجه بيشتر دانست.

دبير کل جبهه مشارکت گرايش سياسی مجريان و ناظران انتخابات و آنچه را واکنش‌های نامتعارف آنان نسبت به برخی پيشنهادهای نظارت بر انتخابات خواند، نگران‌کننده دانست و بر ضرورت صيانت از آرای شهروندان تاکيد کرد.

ميردامادی خواستار آن شد که برنامه تدوين‌شده مهندس موسوی پيش از انتشار برای بررسی و اظهار نظر در اختيار احزاب و صاحبنظران حامی قرار گيرد تا از نظرات آنها نيز استفاده شود.

در اين ديدار محمدرضا خاتمی دبير کل پيشين، آذر منصوری معاون سياسی دبير کل و تنی چند از ديگر اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت نيز حضور داشتند.





















Copyright: gooya.com 2016