دوشنبه 14 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سليمی‌نمين: دستگيری مقام سابق دانشگاه آزاد به اتهام ۲۰۰ ميليارد کلاهبرداری، فارس

خبرگزاری فارس: مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران گفت: رئيس سابق دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد که از حمايت جاسبی برخوردار بود به اتهام ۲۰۰ميليارد تومان کلاهبرداری دستگير شده است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، عباس سليمی‌نمين مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران عصر امروز در نشستی به عنوان بازخوانی يک پرونده پس از يکسال که از سوی دفتر تحکيم وحدت و اتحاديه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل در آمفی تئاتر مرکزی اين دانشگاه برگزار شد گفت: اسناد و مدارک گواه بر اين است که جاسبی با سوء‌استفاده از دانشگاه آزاد و به نام اين دانشگاه، ملک‌هايی را برای خود و همسرش غصب کرده است.
بر اساس اين گزارش، اين گفته سليمی‌نمين با تشويق دانشجويان حاضر در سالن همراه شد و در اين بين يکی از هواداران جاسبی فريادکشان به سمت سليمی‌نمين رفت که با ممانعت دانشجويان روبرو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: بحثی دو هفته پيش رسانه‌ای شد مبنی بر اينکه سعيد نجفی که از ابتدای تاسيس دانشگاه آزاد تا سال ۷۸ رئيس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد بوده به جرم اختلاس ۱۲ ميليارد تومان دستگير شده است که اين شخص يکی از دستياران آشکار جاسبی بوده است.
مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران با بيان اينکه نجفی ابتدا خلع لباس شد اما با تلاش جاسبی از زندان آزاد شد تصريح کرد: بعد از آن نجفی به عنوان يکی از عناصر پشت پرده اقتصادی جاسبی تبديل شد و در سال گذشته نيز توانست با کمک جاسبی ۲۰۰ ميليارد تومان را تحت عنوان سرمايه‌گذاری دريافت کند.
سليمی نمين در ادامه با بيان اينکه جاسبی در حياط خلوتی که بوجود آورده، بنام دانشگاه آزاد هرکاری را انجام می‌دهد ادامه داد: جاسبی در نامه‌ای که در تاريخ ۳/۲/۸۸ در روزنامه ايران منتشر شد مدعی شده که نجفی را نمی‌شناسم. در صورتی که اين شخص نزديک به دو دهه رئيس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد بوده است.
بنابراين گزارش فردی که خود را جانباز معرفی کرده بود پس از شنيدن سخنان سليمی نمين شعار مرگ بر منافق را سر داد که با واکنش دانشجويان روبرو شد.
سليمی نمين پس از پايان شعار دادن اين فرد خطاب به دانشجويان گفت: اينها افراد خاصی هستند که شما بهتر می‌شناسيد.
وی ادامه داد:‌ سعيد نجفی زمانی روحانی بوده اما اين به اين معنی نيست که هر زمان از تخلفات وی سخن می‌گوئيم بگوئيم که او يک روحانی بوده است.
سليمی نمين با بيان اينکه متاسفانه اين عنصر متخلف نه تنها از جاسبی دور نشد، بلکه برای رسيدن جاسبی به اهداف خود به خدمت جاسبی درآمد گفت: در تصاويری که در روزنامه ايران چاپ شده بود نجفی در کنار جاسبی و در جلسه‌ای که در دبی برای جلب ايرانيان برای سرمايه‌گذاری برگزار شده بود قرار داشت.
وی افزود: جاسبی در واکنش به اين مسئله گفته بود که برای بازديد از دانشگاه آزاد دبی به آنجا رفته بود و از وی برای شرکت در آن جلسه دعوت شده بود. که به گفته وی پس از صبحت با سفير ايران در امارات در اين جلسه شرکت کرده بود اما اين درحالی است که جاسبی يکی از سخنرانان اصلی آن جلسه بوده است.
اين گفته سليمی نمين نيز با تشويق دانشجويان همراه شد.
مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران در ادامه گفت:‌ جاسبی ديگر نمی‌تواند با باندی که راه انداخته و با تخلفات متعدد خود قدرت اقتصادی را در کشور رقم بزند و اموال مردم را از طرق مردم در اختيار خود قرار دهد.
سليمی نمين با بيان اينکه برخی افراد مدعی جانبازی هستند، اما يک جانباز قطعاً از عنصر متخلف دفاع نمی‌کنند، افزود: متاسفانه چنين آدم‌هايی تلاش دارند تا جلوی برخورد با متخلف را بگيرند و فکر می‌کنند که اگر من را منافق صدا بزنند من ديگر حرف نمی‌زنم.
وی به جلسه سخنرانی خود در دانشگاه تهران اشاره کرد و ادامه داد: يکی از همين آدم‌های جاسبی در دانشگاه تهران به من گفت که خانم شما منافق است، اما وقتی که از او نام همسرم را پرسيدم وی حرفی برای گفتن نداشت فقط گفت که همسر شما با رجوی در سال ۶۷ در پاکستان گفتگوی تلفنی انجام داده است.
سليمی نمين به اظهارات يکی از هواداران جاسبی که گفته بود زاکانی بدون گرفتن ليسانس، دکترا گرفته است اشاره کرد و گفت: آقای زاکانی گفتند که رشته پزشکی ليسانس ندارد اما من می‌گويم که همه اين‌کارها در دانشگاه آزاد و توسط جاسبی شدنی است.
اين گفته با تشويق دانشجويان همراه شد و هواداران جاسبی با برهم زدن نظم جلسه از ادامه سخنرانی سليمی نمين جلوگيری کردند.
به گزارش فارس، در ادامه اين جلسه، مجری برنامه با توجه به درگيری‌های ايجاد شده و اخلال برخی از هواداران جاسبی در اين برنامه، اعلام کرد که ادامه مراسم مذکور ممکن نيست.
در پی اعلام ختم اين مراسم از سوی مجريان برنامه، برخی هواداران جاسبی شعار مرگ بر سليمی‌نمين سر می‌دادند اما دانشجويان حاضر در جلسه با شعارهای «سليمی‌سليمی‌، حمايتت می‌کنيم» و «نوچه‌های جاسبی، خدانگهدارتان» سليمی‌نمين را از ميان جمعيت مشايعت کردند.





















Copyright: gooya.com 2016