سه شنبه 15 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور حمله به شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی کارگر را محکوم کردند

حمله به مراسم اول ماه مه و دستگيری عده ای از شرکت کنندگان در آن را محکوم نموده، خواستار آزادی فوری و بدون شرط دستگير شدگان می باشيم!

نيروهای انتظامی جمهوری اسلامی در روز ۱۱ ارديبهشت (اول ماه مه) در پارک لاله تهران به صفوف مسالمت آميز شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی کار، وحشيانه حمله بردند، عده ای از آنان را مجروح و نزديک به صد و پنجاه تن را دستگير نمودند. خشونت بی پرده دستگاه در اين يورش، نشانه سراسيمگی و وحشت استبداد دينی از پيوستن فعالان گروه های اجتماعی مانند زنان، دانشجويان و جوانان به صفوف مبارزات کارگران و گسترش مقاومت سراسری عليه استبداد ميباشد. اين يورش بار ديگر نشان ميدهد که حکومت در صدد است با همه امکانات از همبستگی مبارزان جنبش مدنی، اعتراضات مشترک و تبديل آن به يک جنبش وسيع مدنی، جلوگيری نمايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فعالين گروه های اجتماعی ميدانند که کوشش برای تحقق خواست های گروهی، صنفی و سنديکائی بدون برخورداری از آزادی و حقوق مدنی به نتايج دلخواه نميرسد و آنها راهی ندارند جز آنکه بخش مهمی از توان خود را صرف مبارزه برای کسب آزادی و حقوق مدنی خود نمايند. نتيجه آنکه، اين کوششها بخش مهمی از مبارزات کل جامعه برای تحقق آزادی و دموکراسی در کشور ميباشند.
سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور پشتيبانی همه جانبه خود را از مبارزات به حق همه ی گروه های اجتماعی که برای تحقق حقوق اجتماعی و مدنی خود مبارزه مينمايند اعلام ميدارد. ما جلوگيری از برگزاری مراسم اول ماه مه و همچنين ضرب و شتم و دستگيری شرکت کنندگان در اين مراسم و فعالان مدنی را شديدا محکوم نموده، خواهان آزادی فوری کليه دستگير شدگان دربند هستيم.

هيات اجرائی سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش
چهاردهم ارديبهشت ۱۳۸۸ برابر چهارم ماه مه ۲۰۰۹





















Copyright: gooya.com 2016