گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
در همين زمينه
15 اردیبهشت» مگر شما نبوديد که...، با حاميان دروغين کروبی، کيهان (ايران)14 اردیبهشت» منطق آقای شريعتمداری! اعتماد ملی 13 اردیبهشت» انتقاد مهدوی کنی از موضع کيهان درباره کروبی، جهان نيوز 13 اردیبهشت» پاسخ شريعتمداری به کروبی: بازجو نيستم، اما کاش بودم، امام را هم ديده ام، انتخاب 13 اردیبهشت» کيهان: آقای کروبی يارانت قبلا به تو میگفتند مرتجع و غضنفر اصلاحات! آفتاب
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! ...و اين ندای دلنشين، چرا اعتراض کروبی به اظهارات سردار جعفری بی مورد است، حسين شريعتمداری، کيهانبعد از دستور صريح و حکيمانه حضرت امام(ره) که نظاميان را از عضويت در احزاب و گروههای سياسی منع کرده بودند، روزی دو تن از برادران واحد پرسنلی سپاه که مسئوليت گزينش نيروهای تازه را برعهده داشتند نزد مرحوم شهيد محلاتی نماينده وقت حضرت امام(ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده و درباره گزينش افرادی که در آمريکا و اروپا تحصيل کرده و عضو اتحاديه انجمن های اسلامی دانشجويان در کشورهای محل تحصيل خود بودند، کسب تکليف کردند و توضيح دادند که اتحاديه به تناسب مسائل و رخدادهای کشور بيانيه صادر کرده و موضع سياسی اتخاذ می کند. شهيد محلاتی که خدای سبحان بر درجاتش بيفزايد در پاسخ گفتند؛ منظور حضرت امام(ره) آن است که اعضای سپاه به طور همزمان عضو احزاب و گروهها و تشکل های سياسی نباشند بنابراين عضويت قبلی آنها در يک حزب و گروه سياسی در صورتی که با ورود به سپاه قطع شده باشد، مانعی ندارد و سپس تاکيد کردند که اگر دانشجويی در آمريکا و اروپا مشغول تحصيل بوده و عضو انجمن های اسلامی در کشور محل تحصيل خود نبوده است بايد نسبت به هويت او ترديد کرده و بررسی کنيد که کجا بوده اند؟ نه افرادی که عضو انجمن های اسلامی بوده اند، چرا که عضويت اين افراد نشانه انگيزه های اسلامی و تعهد انقلابی آنهاست و يک امتياز تلقی می شود. اين روزها در پی سخنان سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره مجاز بودن فعاليت سياسی و انتخاباتی آن دسته از بسيجيان که در نيروهای مسلح عضويت ندارند، برخی از مدعيان اصلاحات و روزنامه ها و سايت های خبری وابسته به آنان صدا به اعتراض بلند کرده و پی در پی مصاحبه می کنند و مقاله می نويسند که فرمانده سپاه در اظهارات خود فرمان حضرت امام(ره) را ناديده گرفته و قصد دارد بسيج را به نفع يک کانديدای خاص و عليه نامزدهای جبهه اصلاحات وارد فعاليت های سياسی و انتخاباتی کند! اين جاروجنجال- بخوانيد تبليغاتی- در حالی است که مطابق قوانين جاری و روال تعريف شده که از قضا بسيار روشن و خالی از ابهام نيز هست، همه بسيجيان عضو سپاه نيستند، بلکه «بسيج» به قول امام راحل(ره) يک «تفکر فراگير» است که ندای دلنشين آن بايد در سراسر عالم طنين انداز شود و در قوانين و آئين نامه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نيز به وضوح و با صراحت ديده می شود که يک بسيجی، الزاماً عضو سپاه و نيروی نظامی نيست. بنابراين بسيار تعجب آور است که مدعيان اصلاحات اين نکته بسيار بديهی را نمی دانند! و يا می دانند و تظاهر به ندانستن می کنند؟! بسيج ترجمان ديگری از ايمان، تقوا، خلوص و همه خوبی هاست. آيا مدعيان اصلاحات معتقدند که فقط افراد بی ايمان، بی تقوا، فاقد خلوص و به دور از همه خوبی ها حق فعاليت سياسی دارند؟! و چنانچه چنين اعتقادی ندارند- که ندارند- چرا تا نام بسيج و بسيجی را می شنوند، از حضور و فعاليت آنان در انتخابات احساس خطر می کنند؟! و با تجاهل به نظر امام(ره) و قوانين جاری می کوشند بسيج را معادل يک نيروی نظامی و عضو رسمی سپاه معرفی کنند؟! به يقين آقايان مدعی اصلاحات می دانند که بخشی از بسيجيان عضو رسمی سپاه هستند و در گردان های کربلا و عاشورا به کار گرفته شده اند ولی بخش اعظم نيروهای بسيجی همان مردم عادی هستند که تفکر بسيجی را برگزيده اند و بی آن که عضو رسمی، قراردادی و يا اسمی سپاه باشند برای جانبازی و فداکاری در راه اسلام و انقلاب و دفاع از جان و مال و ناموس مردم اعلام آمادگی کرده اند. بسيج دانش آموزی، بسيج دانشجويی، بسيج اساتيد، بسيج کارگری، بسيج کارمندان و... از اين دسته اند. حسين شريعتمداری Copyright: gooya.com 2016
|