چهارشنبه 23 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل پيوست، راديو فردا

از سه سال پيش که شورای حقوق بشر ايجاد شد، اين اولين باری است که آمريکا به عضويت اين شورا در می آيد. چين، کوبا و عربستان سعودی از دیگر کشورهایی هستند که به عضویت این شورا در آمده اند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دارای ۴۷ کرسی است و رأی‌گيری روز سه‌شنبه برای ۱۸ کرسی خالی مانده آن صورت گرفت و فقط ۲۰ نامزد برای کسب این کرسی ها با یکدیگر به رقابت پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کرسی‌های اين شورا بين پنج منطقه جغرافيايی جهان تقسيم شده، و از اين ميان سه منطقه به تعداد کرسی‌های خالی نامزد معرفی کرده‌اند، بدين ترتيب فرصتی برای انتخاب بهترين کشور مدافع حقوق بشر در هر منطقه فراهم نمی‌آيد.

روز سه شنبه فقط آذربايجان و کنيا از ميان ۲۰ کشور کانديدا از راهیابی به این شورا ناکام ماندند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سوزان رايس نماينده آمريکا در سازمان ملل از حمايت کشورهای ديگر و انتخاب ايالات متحده در اين شورا ابراز خشنودی کرد.

آمريکا با ۱۶۷ رای همراه دو کشور بلژيک و نروژ از منطقه جغرافيايی غربی سه کرسی را در شورای حقوق بشر سازمان ملل از آن خود کردند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که مقرش در ژنو است، در سال ۲۰۰۶ جايگزين کميسيون حقوق بشر اين نهاد شد.

از همان آغاز اين شورا مورد انتقاد شديد دولت قبلی آمريکا قرار گرفت و متهم شد در حالی که «وقت زيادی را صرف محکوم کردن اسرائيل می کند، نقض حقوق بشر را در کشورهايی مانند زيمبابوه، ميانمار و سودان ناديده می گيرد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پيشتر، برخی از نهادهای مدافع حقوق بشر مانند «خانه آزادی» که مقرش در واشينگتن است، اعلام کرده بودند که تقريبا دو سوم ۲۰ دولت های کانديدا برای عضويت در اين نهاد بين المللی، خود حقوق بشر را در کشورشان نقض کرده اند.

در همين حال استيو کراوشو يکی از مسئولين «ديدبان حقوق بشر» که مقرش در نيويورک است گفت که در چند سال گذشته بلاروس و سريلانکا به دليل نقض حقوق بشر از انتخاب در اين شورا بازمانده اند.





















Copyright: gooya.com 2016