پنجشنبه 24 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اکبر اعلمی در تبريز: در صورت عدم صلاحيت به هيچوجه در انتخابات شرکت نخواهم کرد

مراسم سخنرانی اکبر اعلمی، کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در شهر تبريز برگزار شد .
وی که با تاخير در جلسه حاضر شده بود ،گفت : معمولا وقتی احمدی‌نژاد در مراسمها با تاخير حاضر می‌شود ،می پرسد که "کی خسته هست" و من در جواب ايشان می‌گويم که مردم از فقر خسته‌اند . از بی عدالتی خسته‌اند. از بی‌قانونی خسته اند و از تبعيض خسته‌‌اند. وی با اشاره به مبارزات خود در زمان شاه گفت : در اورميه هم گفتم اگر می‌دانستم که اينچنين اشخاصی به حکومت می‌رسند ،مبارزه نمی‌کردم . الان هم در اينجا می‌گويم اگر می‌دانستيم بعضی از اين آخوندها سر کار می‌آيند ،مبارزه نمی‌کردم. چرا که آخوندهايمان عزيزند ولی اسلام از آنها عزيزتر است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت:در اوايل انقلاب قانون اساسی با رای ۹۹.۵ درصد از طرف مردم پذيرفته شد . حالا اگر مجددا رای گيری شود چند درصد مردم به قانون اساسی رای می‌دهند ؟ (حضار با فرياد درصدهای پايين اعلام کردند) وی افزود :اگر قانون درست اجراء می‌شد،۹۹درصد بازهم موافق قانون بودند. ولی قانون درست اجراء نشده و تنها اصولی که حوزه اختيارات حاکميت را بيان کرده‌اند ،به درستی اجراء می‌شوند.
وی با انتقاد از نحوه اجرای قانون اساسی گفت : چرا بايد اصل ۱۵ قانون اساسی عامل فرصت طلبی عده‌ای کانديدای مجلس و شورای شهر و رياست جمهوری شود؟
مردم به روزی افتاده‌اند که فقر و بدبختيشان را فراموش کرده‌اند و به دنبال تحصيل به زبان مادری هستند . اين که هر انسانی به زبان مادری خود بخواند وبنويسد حق بديهی و خدادادی هر انسانی است .چرا بايد اين مسئله بديهی به عنوان يک معضل مردم شود؟
اعلمی با اشاره به بايکوت خود در رسانه‌ها گفت :رسانه ها تماما در اختيار عده‌ای محدود قرار گرفته‌اند و کشور در گروگان کلکسيون ۲۰۰ نفره است و خود را تنها افراد شايسته و سرشناس می‌دانند . اگر معيار شايستگی در راس امور بودن می‌باشد ،شاه که از همه‌مان مجرب‌تر بود ،چرا بر عليهش مبارزه کرديم؟

وی گفت : با اينکه ۸ سال نماينده اين مردم شده‌ام .با حضور بنده در تبريز کارشکنيها شروع می‌شود .تا اعلام می‌‌شود اعلمی روز پنجشنبه در تالار معلم سخنرانی خواهد کرد ،علی‌رغم هماهنگيهای پيشين وقتی اين خبر منتشر می‌شود،يادشان می‌افتد که سالن را بايد تعمير کنند تا اعلمی نتواند سخنرانی کند. در حاليکه سايرين می آيند و براحتی سخنرانی می‌کنند.
وی همچنين گفت : در صورت عدم صلاحيت به هيچوجه در انتخابات شرکت نخواهم کرد.
شايان ذکر است که امروز ساعت ۱۸-۲۰ در تالار معلم تبريز سخنرانی خواهد نمود.





















Copyright: gooya.com 2016