شنبه 26 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: تکرار حرف غربی‌ها در دوران انتخابات مخالفت با تفکر "اسلامی - ايرانی " است، فارس

خبرگزاری فارس: حضرت آيت الله خامنه‌ای، از کسانی که در زمانهای مختلف از جمله در دوران انتخابات برای جلب توجه مردم، به تکرار حرفهای غربی‌ها می‌پردازند، انتقاد کردند و افزودند: اينگونه حرفها هيچ امتيازی محسوب نمی‌شود بلکه مخالفت با تفکر و هويت "اسلامی- ايرانی " به شمار می‌آيد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمين روز از سفر به استان کردستان، صبح امروز شنبه در اجتماع بسيار پرشور مردم مؤمن، پرمحبت و دلاور مريوان، "عزت ملی " را عاملی بسيار موثر در آينده درخشان ملت ايران خواندند و تاکيد کردند: اين آينده پرشکوه متعلق به جوانان است و با تکيه بر نسخه‌های " اسلامی، ملی و بومی " و پرهيز از نسخه های بيگانه محقق خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيت الله خامنه ای در اين ديدار که در استاديوم ورزشی زاگرس مريوان برگزار شد، مبارزه با بيگانگی را که به دنبال تحقير و ذلت ملت هستند، زمينه ساز عزت ملی دانستند و خاطرنشان کردند: دشمنان اين سرزمين بزرگ، در پيشرفت و عظمت ايران اسلامی هيچ منفعتی برای خود نمی بينند بنابر اين هر نوع وابستگی به "نسخه های بيگانه نوشته " خلاف منافع ملی و تخريب کننده "استقلال و عزت و آبادانی " کشور است.
رهبر انقلاب اسلامی ناتوانی نظام سرمايه داری غرب را در مقابله با بحرانهای اقتصادی، دليل روشنی بر ضعف "شيوه های مديريتی کشورهای غربی " دانستند و افزودند: مسئولان، ملت و به خصوص جوانان و انديشمندان در اين واقعيت، تامل و تدبر کنند.
ايشان اسلام ناب يعنی اسلام "قرآن، سنت و اهل بيت " را مبنا و شکل دهنده نسخه اصيل حرکت و پيشرفت ملت و نظام برشمردند و افزودند: ما کسی را به اسلام متحجر و تنگ نظرانه دعوت نمی کنيم، بلکه اسلامی که ما آن را علاج دردها و تضمين کننده پيشرفت و تعالی کشور می‌دانيم، اسلامی است که انسان را به "تعقل و تفکر و تدبر " فرامی خواند و قادر است حرکت تاريخی و پرشکوهی همچون انقلاب اسلامی را به وجود آورد.
حضرت آيت الله خامنه ای، از کسانی که در زمانهای مختلف از جمله در دوران انتخابات برای جلب توجه مردم، به تکرار حرفهای غربی ها می‌پردازند، انتقاد کردند و افزودند: اينگونه حرفها هيچ امتيازی محسوب نمی شود بلکه مخالفت با تفکر و هويت "اسلامی- ايرانی " به شمار می‌آيد.
ايشان در بخش ديگری از سخنانشان کردستان و مريوان را سرزمين سرشار از "شکوه دلاوری و زيبايی طبيعی " و مالامال از "احساس محبت و وفاداری " خواندند و افزودند: اين منطقه را جزو نعمتها و برکاتی می دانم که پروردگار به کشور و نظام، اعطا کرده است.
حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به سفر خود به مريوان و منطقه دزلی در سال ۵۹ و در اوج حمله صدام بعثی به ايران افزودند: دشمنان پيشرفت ملت با اتکاء به عناصر مزدور و وابسته می خواستند ميان مردم اين منطقه بسيار مهم و حساس با مردم ديگر مناطق کشور، دره ای عميق از بی اعتمادی ايجاد کنند اما کردستانی های مؤمن، غيور و وفادار، اين توطئه را به خوبی ناکام گذاشتند که نسل جوان کشور و اين منطقه ، بايد با اين واقعيات عبرت آموز، به خوبی آشنا شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حملات شيميايی و ديگر جنايات صدام، حوادث تلخ ۸ سال دفاع مقدس در مناطق غربی از جمله کردستان را آزمايشگاه بزرگی برای اثبات فريبکاری و دروغ بودن ادعاهای حاميان صدام و مدعيان حقوق بشر دانستند و افزودند: فراز و نشيب های سی سال "استقامت و پيروزی " ملت ايران، به عنوان درسهايی آموزنده برای جوانان تبيين شود تا وزن و ماهيت واقعی تبليغات امروز استکبار برای آنان روشن تر گردد.
حضرت آيت الله خامنه‌ای، اعتراف سياستمداران و سياست سازان دنيا را به جايگاه منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ايران، نشانه ای از ثبات و اقتدار کشور برشمردند و افزودند: نظام اسلامی به فضل الهی در موقعيتی قرار گرفته که می تواند بر روی "طرحهای بلند مدت پيشرفت و شکوفايی " متمرکز شود.
ايشان سند چشم انداز ۲۰ ساله را، راهنما، جهت دهنده و دستور کار حقيقی مسئولان قوای مختلف و دستگاههای گوناگون دانستند و خاطرنشان کردند: برای دستيابی به اهداف اين سند بسيار معتبر و مهم، هم مسئولان و هم مردم وظايف سنگينی بر عهده دارند و بايد مراقب باشيم که دشمنان پيشرفت کشور اذهان را به مسائل فرعی معطوف نکنند.
حضرت آيت الله خامنه ای با قدردانی از همت تحسين برانگيز مسئولان کشور برای حل مشکلات و کمبودها، به جلسه ديشب اعضای هيئت دولت با ايشان اشاره کردند و افزودند: مسئولان دولت با شناخت دقيق از واقعيت ها، تصميمات خوبی برای مناطق مختلف کردستان از جمله مريوان اتخاذ کرده اند که اميدواريم بطور کامل عملی شود.
حضرت آيت الله خامنه ای سرمايه گذاری صنعتی و کشاورزی در کردستان را کاری ضروری و زمينه ساز ايجاد اشتغال مولد دانستند و افزودند: متاسفانه برخی جوانان منطقه به علت نبود اشتغال کافی، برای معيشت خود به ناچار به راههای غيرقانونی و غيرصحيح از جمله قاچاق روی می آورند و اقتصاد کشور را به اين بليه و ويروس بشدت خطرناک مبتلا می کنند.
ايشان تاکيد کردند: مشکل اشتغال در اين منطقه بايد با تلاش دولت، همکاری مردم و سرمايه گذاريهای لازم حل شود تا جوانان مومن و خوب ما، از سر استيصال به راههای غير مشروع روی نياورند.
رهبر انقلاب اسلامی، امنيت را شرط لازم برای سرمايه گذاری، توليد ثروت و پيشرفت خواندند و يادآوری کردند: دشمنان پيشرفت ملت، سعی می کنند با ايجاد ناامنی جلوی سرمايه گذاری در منطقه را بگيرند اما نيروهای مقتدر جمهوری اسلامی به کمک مردم و "جوانان رشيد و وفادار منطقه " با عوامل ناامنی بشدت برخورد می کنند و به فضل الهی، مجال ايجاد هرگونه ناامنی را از دشمنان سلب خواهند کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، از جمله اهداف سفر به استان کردستان را جلب توجه مردم ساير مناطق کشور به منطقه "پر استعداد، سرسبز و زيبای " کردستان و گسترش ارتباطات عاطفی اقوام مختلف ملت اعلام کردند و افزودند: کرد، فارس، ترک، لر، بلوچ و همه اقوام اين سرزمين تاريخی، پيکره واحدی به نام ملت عظيم ايران را شکل می دهند.
ايشان، در پايان سخنانشان ايستادگی ملت و پايبندی به شعارهای انقلاب را بزرگترين پشتوانه کشور و دولت برای حرکت و پيشرفت در عرصه های مختلف برشمردند و افزودند: اقتدار حقيقی ملت و نظام در گرو وفاداری مستمر به آرمان ها و شعارهای انقلاب اسلامی است.
قبل از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی دراجتماع پرشکوه مردم مريوان، ماموستا شيرزادی امام جمعه مريوان، با اشاره به محبت عميق و ديرينه مردم اين منطقه به حضرت آيت الله خامنه ای خير مقدم گفت.





















Copyright: gooya.com 2016