چهارشنبه 23 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثبت نام "موج سوم" از داوطلبان صيانت از آراء

سازمان‌دهی و آموزش داوطلبان صيانت از آراء و ناظران صندوق‌های اخذ رأی از لوازم و مقدمات برگزاری سالم انتخابات رياست جمهوری پيش رو است. با عنايت به پاره‌ای از مشکلاتی که در انتخابات‌های پيشين برای صيانت از آراء و صدور کارت «ناظر» برای بسياری از نمايندگان نامزدهای اصلاح‌طلب و ورود آن‌ها به حوزه‌های اخذ رأی و نظارت قانونی و مؤثر آنان بر أخذ و شمارش آراء ايجاد شده‌است و همچنين با توجه به ضعف نسبی‌ای که در ثبت‌نام، سازمان‌دهی و آموزش «ناظر» برای ايفای نقش قانونی‌شان در تمام حوزه‌های اخذ رای شهرها و روستاهای کشور در انتخابات‌های پيشين وجود داشته است، ضرورت برنامه‌ريزی جدی‌تر و سازمان‌دهی قوی‌تر اصلاح‌طلبان برای استفاده از حقوق قانونی خود برای نظارت بر صندوق‌ها و کمک داوطلبانه حاميان موسوی به صيانت از آراء بيش از پيش روشن شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از اين رو، «موج سوم» (پويش حمايت از خاتمی و موسوی) نيز در يکی از فعاليت‌های ۳۰گانه خود برای افزايش احتمال پيروزی موسوی در انتخابات و در هشتمين طرح «پويش‌ياری»، می‌کوشد در حد بضاعت پويشگران «موج سوم»، ميرحسين موسوی را در صيانت از آراء ياری دهد. بدين‌منظور در اولين مرحله، «موج سوم» از داوطلبان صيانت از آراء و نظارت بر اخذ و شمارش آراء به نمايندگی از ستاد ميرحسين موسوی دعوت می‌کند فرم ثبت نام «موج سوم» از داوطلبان صيانت از آراء را پر نمايند تا «پويش» بتواند فهرست داوطلبان «نظارت» را به تفکيک ۳۲ استان، ۳۰۰ شهرستان و ۹۰۰ بخش کشور در اختيار کميته صيانت از آراء ستاد ميرحسين موسوی قرار دهد تا پس از گزينش و آموزش داوطلبان در هر بخش، اين افراد بتوانند نقش قانونی خود به عنوان ناظران صندوق‌ها را بهتر ايفا نمايند و امکان ارتباط منظم با اين داوطلبان و ارائه گزارش لحظه‌ای از وضعيت صدور کارت‌های ناظران، ورود ناظران به حوزه‌های اخذ رای و نظارت آن‌ها بر اخذ و شمارش آراء فراهم باشد و ضريب سلامت انتخابات افزايش يابد.

تنها شرايط مورد نياز برای پر کردن فرم ثبت نام نظارت بر صندوق‌ها، مصمم بودن داوطلبان برای رأی دادن به ميرحسين موسوی و آمادگی‌شان برای حضور در چند ساعت جلسه آموزشی و - در صورت انتخاب شدن به عنوان ناظران صندوق‌ها - حضور در حوزه‌ی اخذ رای تعيين‌شده از ساعاتی پيش از شروع اخذ آراء تا پايان روند شمارش آراء و اجرای دقيق دستورالعمل‌های مشخص شده برای صيانت از آراء و برگزاری سالم و عادلانه انتخابات است.

پويش «موج سوم»، از يکايک حاميان خاتمی و موسوی، پويشگران «موج سوم»، اعضای ستاد ۸۸، ياری و ستادهای انتخاباتی ميرحسين موسوی دعوت می‌کند با پر کردن فرم ثبت نام نظارت بر صندوق‌ها، ميرحسين موسوی و اصلاح‌طلبان را برای صيانت از آراء ياری کنند و شفاهاً يا از طريق ايميل و پيامک از آن‌ دسته از دوستان و آشنايان خود که برای ايفای نقش نظارت بر صندوق‌ها آمادگی و توانايی لازم را دارند بخواهند که با پر کردن اين فرم به جمع داوطلبان صيانت از آراء بپيوندند. تضمين سلامت اخذ و شمارش آراء بدون همراهی داوطلبانه بدنه حاميان موسوی و پويشگران «موج سوم» دشوار به نظر می‌رسد.

فرم ثبت نام «موج سوم» از داوطلبان صيانت از آراء
http://www.mowj.ir/Syanat/Register.php





















Copyright: gooya.com 2016