سه شنبه 29 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز: توقيف مجدد ياس نو را محکوم می کنيم

گزارشگران بدون مرز توقيف روزنامه اصلاح‌طلب ياس نو را يک روز پس از بازانتشار آن در تاريخ ٢٦ ارديبهشت محکوم می‌کند. روزنامه حزب مشارکت اسلامی يکی از بزرگترين احزاب قانونی مخالف دولت با انتشار اولين شماره خود از سوی هيات نظارت بر مطبوعات و بنا بر درخواست سعيد مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران توقيف شد.

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند : " ما خواهان باز انتشار فوری ياس نو هستيم. يک ماه پيش از برگزاری انتخابات همه ی احزاب سياسی بايد از امکاناتی برابر و منصفانه در استفاده از رسانه ها و راديو تلويزيون برخوردار باشند. "



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ياس نو دومين بار است که توقيف می‌شود. در شبانگاه ٢٩ بهمن ١٣٨٣ ماموران دادستانی با مراجعه به دفاتر روزنامه های اصلاح طلب ياس نو و شرق، اين دو روزنامه را برای انتشار بخش هايی از نامه‌ی سرگشاده‌ی نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم خطاب به آيت الله خامنه‌ای توقيف کردند. حسن روحانی دبير شورای عالی امنيت ملی، انتشار نامه را که در آن به "رهبر جمهوری اسلامی" برای حمايت از "کودتای پارلمانی محافظه کاران" و به "وجود آوردن بحران سياسی" در کشور انتقاد شده بود، برای همه‌ی رسانه ها ممنوع کرده بود.

در تاريخ ٢٦ ارديبهشت و پس از ٥ سال کشمکش قضايی روزنامه ياس نو انتشار يافت. در اسفند ماه سال گذشته بالاخره پس از چندين جلسه دادگاه محمد نعيمی‌پور به صدميليون تومان جريمه نقدی محکوم شد اما قانونا انتشار روزنامه بلامانع اعلام شده بود. ياس نو در اولين شماره حمايت خود را از مير حسين موسوی کانديدای مورد حمايت حزب مشارکت اسلامی اعلام کرده بود.

لازم به يادآوری است که در تاريخ ٢٨ ارديبهشت روزنامه کلمه سبز که متعلق به مير حسين موسوی است، انتشار خود را آغاز کرد.

از سوی ديگر نيکزاد زنگه وبلاگ نويس نيک نوشت که در روز ١١ ارديبهشت و در حاشيه تظاهرات اول ماه مه در پارک لاله تهران و به شکل خودسرانه بازداشت شده بود. پس از ١٧ روز بازداشت با توديع کفالت آزاد شد. همه ی زنان بازداشت شده در اين روز به جز جلوه جواهری وب‌نگار فمينيست آزاد شده اند.





















Copyright: gooya.com 2016