پنجشنبه 31 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یک نظرسنجی جدید در تهران؛ موسوی پیشتاز، انتخاب

بر اساس یافته‌های آخرین نظرسنجی انجام شده در شهر تهران که در تاریخ 25 و 26 اردیبهشت‌ ماه و با حجم نمونه 1593 نفر از شهروندان تهرانی بالای 18 سال انجام شده است، میرحسین موسوی پیشتاز انتخابات می‌باشد. بر اساس یافته های این نظرسنجی که از اوایل اسفندماه در سطح شهر تهران در حال اجراستاجرا شده است، مهندس میرحسین موسوی با کسب 40 درصد آراء پیشتاز انتخابات است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این نظرسنجی نشان می‌دهد که در میان افراد سرپرست خانوار میرحسین موسوی با 40 درصد آراء بر محمود احمدی نژاد با 38.3 درصد آراء پیشی‌گرفته است. لازم به ذکر است که رای میرحسین موسوی از 6.8 درصد در اواسط اسفند‌ماه به 31.1 درصد در اوایل اردیبهشت‌ماه و به 40 درصد در اردیبهشت‌ماه رسیده است. همچنین مهدی‌کروبی با کسب 4.2 درصد آراء و محسن رضائی با 2.4 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنانکه 16 درصد پاسخگویان هنوز کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اند.

همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد که در میان دانش‌آموزان و دانشجویان میرحسین موسوی با کسب 46 درصد آراء در رتبه اول و محمود احمدی‌نژاد با کسب 30.5 درصد آراء در رتبه دوم قرار دارد. در میان اقشار تحصیلکرده دانشگاهی(با تحصیلات بالاتر از دیپلم) نیز در حال حاضر رای میرحسین موسوی با 48.1 درصد آراء از محمود احمدی‌نژاد با 29.8 درصد پیشی‌گرفته است.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که در میان شاغلین (بخش خصوصی و دولتی) میرحسین موسوی با 41 درصد آراء در رتبه اول و محمود احمدی‌نژاد با 37.4 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش قلم نیوز این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشترین رای احمدی‌نژاد در میان زنان خانه دار است که احمدی‌نژاد 45 درصد آراء را دارد و میرحسین موسوی با 38 درصد آراء در میان زنان خانه‌دار در رتبه دوم قرار دارد.





















Copyright: gooya.com 2016