یکشنبه 6 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کیهان: "انقلاب مخملی" موسوی سبز است

ستون اخبار ویژه روزنامه کیهان:

ستاد میرحسین موسوی اخیراً با الگو گرفتن از مدل انقلاب های مخملی که با حمایت و برنامه ریزی آمریکا در آسیای میانه رخ داد، تصمیم گرفته تبلیغات انتخاباتی خود را به رنگ «سبز» در بیاورد.

بر اساس برخی گزارش ها مسئولان ستاد انتخاباتی موسوی قصد دارند در برخی مناطق کشور که امکان سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم بیشتر است، در بین زنان شال سبز توزیع کنند به مردان پیراهن (تی شرت) سبز بدهند و میان جوانان مچ بند سبز پخش نمایند. همچنین ستاد موسوی تصمیم گرفته است روز دوم خرداد یک گردهمایی وسیع در یکی از ورزشگاه های تهران برگزار کند.

در حالی که موسوی طی روزهای گذشته به انتقاد از آنچه «استفاده ابزاری اصولگرایان از اعتقادات دینی مردم» می نامید پرداخته، مشخص نیست چگونه خواهد توانست این اقدام ستاد خود را توجیه نماید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فاتح: نمادهای ما مذهبی است نه مخملی، قلم نیوز

در پی تلاش رسانه های حامی دولت برای مخملی و غربی نشان دادن نماد سبز ستاد میرحسین، فاتح، مسئول کمیته رسانه، اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد موسوی در یک جمله تصریح کرد که "نمادهای ما مذهبی است نه مخملی".

روزنامه کیهان در خبر ویژه خود، ستاد مهندس میرحسین موسوی را به دلیل استفاده از نماد پوشش سبز، به الگوبرداری از انقلاب های مخملین غرب متهم کرده است.

این روزنامه که از زمان جدی شدن حضور مهندس موسوی تلاش دارد تمام اقدامات انجام شده از سوی موسوی را با آن سابقه ی درخشان زیر سوال ببرد، در آخرین شماره خود در حالی ستاد میرحسین را به الگوبرداری از انقلاب های مخملی در غرب متهم کرده که در تناقضی آشکار در خبر کوتاهش این ستاد را به سوءاستفاده از اعتقادات دینی مردم نیز متهم کرده است.

کیهان در این خبر آورده است: "ستاد میرحسین موسوی اخیراً با الگو گرفتن از مدل انقلاب های مخملی که با حمایت و برنامه ریزی آمریکا در آسیای میانه رخ داد، تصمیم گرفته تبلیغات انتخاباتی خود را به رنگ «سبز» در بیاورد.

بر اساس برخی گزارش ها مسئولان ستاد انتخاباتی موسوی قصد دارند در برخی مناطق کشور که امکان سوء استفاده از احساسات مذهبی مردم بیشتر است، در بین زنان شال سبز توزیع کنند به مردان پیراهن (تی شرت) سبز بدهند و میان جوانان مچ بند سبز پخش نمایند. همچنین ستاد موسوی تصمیم گرفته است روز دوم خرداد یک گردهمایی وسیع در یکی از ورزشگاه های تهران برگزار کند.

در حالی که موسوی طی روزهای گذشته به انتقاد از آنچه «استفاده ابزاری اصولگرایان از اعتقادات دینی مردم» می نامید پرداخته، مشخص نیست چگونه خواهد توانست این اقدام ستاد خود را توجیه نماید."

مشخص نیست آیا روزنامه کیهان الگوهای غربی را با نمادهای مذهبی اشتباه گرفته یا معتقد است انقلاب های مخملی غرب نیز از نمادهای مذهبی برای به نتیجه رسیدن استفاده کرده اند. از سوی دیگر روزنامه کیهان موضع خود را مشخص نکرده که استفاده و ترویج صحیح نمادهای مذهبی به چه دلیل در ردیف استفاده ابزاری از اعتقادات دینی قرار می گیرد؟ آیا بهره گیری سادات معزز از شال سبز یا عمامه ی سبز و مشکی استفا ده ی ابزاری است؟ ظاهرا کیهان فراموش کرده است که به عنوان مثال پرچم ها و پیشانی بندهای سبز یا زهرا (س)، یا حسین (ع)، یا ابوالفضل و ... از نمادهای ثابت و الهام بخش دوران دفاع مقدس بوده و رنگ سبز نشان دهنده ی عمق ارادت به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که ریشه در قرون و اعصار این دیار دارد .

در همین پیوند دکتر ابوالفضل فاتح، رییس کمیته رسانه، اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد میرحسین موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار قلم نیوز درباره نمادهای انتخابی از سوی این ستاد و مباحث مطرح دراین باره در یک جمله تاکید کرد: «نمادهای ما مذهبی است نه مخملی».





















Copyright: gooya.com 2016