شنبه 2 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجاهدین انقلاب اصلاح‌طلبان را به هوشیاری دربرابر فتنه‌گری‌های محافل پنهان فراخواند

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه شماره 4 خود از اصلاح طلبان خواست تا در برابر فتنه‌گری‌های محافل پنهان هوشیار باشند.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با کمال تأسف طی روزهای اخیر در جریان فعالیت های انتخاباتی کاندیداهای گروه هاي اصلاح طلب، شاهد برخوردها، اظهارات و اقدامات نگران کننده و ناشایستی هستیم که در صورت تداوم، می رود تا با نشاندن حاشیه به جای متن، مخاطبان و طرفداران را از اصلی‌ترین مسئله و مشکل کشور، یعنی ضرورت تغییر وضعیت نابسامان کنونی غافل سازد.

گرچه در پس اين رويدادها، سرانگشت ايادی جناح مقابل كه علي رغم تلاش گسترده برای خريد رأي مردم و به كارگيری انحصاری نهادهای اجماعی نظير صدا و سيما، بسيج و ... ، كماكان نگران شكست سهمگين در انتخابات آينده هستند به وضوح ديده می‌شود، مع الوصف تذكر نكاتی را ضروري می‌دانيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اصلاح‌طلبان در قبال انتخابات ریاست جمهوری دهم بر اصولی مشترک اتفاق نظر داشته و دارند. نگاه به انتخابات دهم به عنوان فرصتی مغتنم برای تغییر روند مخاطره آمیز کنونی ، ضرورت حضور در انتخابات با هدف پیروزی و پایان دادن به مدیریت ناکارآمد و بی کفایت فعلی، احترام به سلایق و دیدگاه‌های متفاوت یکدیگر در مورد کاندیداهای مطلوب و حق یکدیگر در تبلیغ و ترویج کاندیدای خود، از جمله این اصول مشترک بوده است.

از همان آغاز نیز جریان حاکم و برخی محافل پنهان و برخوردار از امکانات اطلاعاتی و امنیتی و تبلیغاتی، کوشیده‌اند با ایجاد تفرقه میان اصلاح‌طلبان و بزرگنمایی اختلافات، ضمن درگیر ساختن آنان به مسائل فرعی و حاشیه‌ای، بذر یأس، دلسردی و ناامیدی از امکان هرگونه تغییر را در جامعه پراكنده سازند و در افکار عمومی چنین القا کنند که اصلاح طلبان نیز همچون ایشان درگیر جنگ قدرتند و شایسته چنین اعتماد و امیدی نیستند.

پخش پرآب و تاب اتفاقات و اظهارات سخنرانی نجف آباد از سوی ستاد جنگ روانی و ارگان تبلیغات انتخاباتی رئیس دولت نهم، که نام بی مسمای رسانه‌ملی دارد، در کنار حجم عظیم سوء استفاده‌ها و اظهارات و اقدامات غیر قانونی که حاصل آن انتخاباتی ناسالم و رقابتی کاملاً ناعادلانه است، شاهد گویایی بر این حقیقت است که " ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند" تا ایام تلخ جامعه ایران که فقط به کام اقتدارگرایان شیرین جلوه می‌کند، به پايان نرسد و افکار عمومی در آینده، اصلاح طلبان را مسئول تداوم این تلخکامی و شور بختی بشناسند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ضمن احترام به کاندیداهای مورد تأييد گروه ها و شخصيت هاي اصلاح طلب، متواضعانه و صادقانه از ایشان و ستادهاي نامزدهايشان می‌خواهد به رسالت و مسئولیت تاریخی در قبال این کشور و ملت که دست تقدیر در این مقطع حساس بردوش آنان نهاده است، توجه بیشتری داشته باشند و با خویشتنداری و برخورد مدبرانه و هشیارانه فتنه گری ها را خنثی کنند و بیش از هرچیز به ایجاد زمینه های حضور پرنشاط و پرامید فوج های مردمی در انتخابات بیندیشند که تحقق تغییر درگرو همین تدبیر است.

مـا بـا ایـن یـقین کـه پیـروزی هر یک از کاندیداهای اصلاح طلبان پایان این وضعیت تحقیر آمیز را رقم خواهد زد، از ایشان می‌خواهیم طرفداران و ستادهای خود را اکیداً از هرگونه اقدامی که توجهات را از اصلی ترین مسئله انتخابات به عنوان هدف مشترک جبهه طرفداران تغییر و نجات كشور منحرف می‌سازد، پرهیز دهند. همچنین فعال شدن کمیته مشترک هماهنگی میان کاندیداهای گروه هاي اصلاح طلب، در تدبیر و عدم تکرار اتفاقات و اظهارات اخیر، ضروری می نماید. طرفداران و نمایندگان کاندیداهای محترم اصلاح طلبان به این نکته توجه داشته باشند که آنان در راه تغییر و پایان دادن به وضعیت کنونی در کنار و مددکار یکدیگرند، نه در برابر یکدیگر. بنابـراین در رقـابت سخت و دشواری که به حق می توان آن را ناعادلانه ترین رقابت تاریخ پس از انقلاب نامید، تمام نیرو و توان و امکانات خود را باید در جهت آگاهی توده‌های مـردم از کـارنامه و عـملکرد چهار ساله مدیریت ناکارآمد کنونی و حضور فراگیر در پای صندوق های رأی برای تغییر به کار گیرند.

هوشمندی و درایت اقتضا می کند نمایندگان نامزدهای محترم از شرکت در هرگونه مناظره و میزگرد دوطرفه اکیداً خودداری کرده و فعالیت خود را در جهت نقد عملکرد جریان حاکم در کنار تبلیغ دیدگاه های کاندیداهای خود سامان دهند.

ما به عنوان تشکل سیاسی حامی جناب آقای میرحسین موسوی به طرفداران ایشان عرض می کنیم که اصلاح طلبان طی پنج سال گذشته با هشیاری تمام در برابر برخی بی مهری ها لب فروبستند و طراحان پرده نشین عملیات روانی بیست و سی را ناکام گذاردند تا امروز در انتخابات، زمینه همراهی و همسویی فراهم و برقرار بماند. امروز که زمان بهره برداری از این سرمایه گذاری پنج ساله است، نیازمند هوشیاری و درایتی مضاعف هستیم.

در پایان متذکر می شویم پوشش تبلیغاتی و رسانه ای اتفاقات اخیر و پخش پر آب و تاب اخبار مربوط به مسائلی از این دست، از سوی رسانه ملی، زمینه لازم برای نقش آفرینی محافل دخمه نشین در اقداماتی نظیر حمله شبانه به ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان و صحنه سازی با هدف درگیر کردن اصلاح طلبان به مسائل حاشیه ای و متهم کردن یکدیگر فراهم خواهد آورد.

این احتمال وجود دارد تا صحنه های دیگری از سناریویی که با پیش بینی عجیب و غریب استاندار تهران مبنی براحتمال وقوع ترور در این انتخابات کلید خورد به اجرا درآید. از این رو از هم اکنون ضمن توجه به وظیفه مراکز اطلاعاتی و انتظامی دولت در جلوگیری از این اقدامات احتمالی، هشدار می دهیم مسئولیت هرگونه اتفاقی از این دست متوجه محافلی است که طی سال های اخیر تجربه و سابقة کاملی از حمله به اجتماعات و مراسم و سخنرانی ها و ضرب و شتم افراد و آتش زدن کتاب فروشی ها و ورود پنهان به مراکز و منازل اصلاح طلبان در کارنامه خود دارند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران





















Copyright: gooya.com 2016