چهارشنبه 6 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهام نگران کننده محاربه برای مددزاده ها، مجموعه فعالان حقوق بشر

در تاريخ ۴ خردادماه ، شبنم و فرزاد مددزاده ، دو زندانی و فعال دانشجويی به بازپرسی شعبه ۳ امنيت دادگاه انقلاب تهران فرخوانده شدند.

در اين تاريخ آخرين دفاع اين دو متهم در مرحله بازپرسی اخذ شد. به گفته وکيل اين دو زندانی هر دو متهم با تاکيد مجدد بر بی گناهی خود اتهامات وارده را رد نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد اوليايی فرد، وکيل مدافع شبنم و فرزاد مددزاده در گفتگو با مجموعه، اتهامات تفهيم شده به موکلان خود را محاربه بر اساس اصل ۱۸۶ و تبليغ عليه نظام بر اساس اصل ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی عنوان داشت.

وی ضمن بی مصداق خواندن اتهام سنگين محاربه برای اين دو زندانی معتقد است "چون دو اتهام در يک راستا و بر اساس يک عمل وارد شده بنابراين نمی توان برای يک عمل دو اتهام و مجازات متفاوت در نظر گرفت و از نظر بنده اين اتهامات وجاهت قانونی ندارد" وی عنوان ميدارد که بر همين اين اساس به بازپرس مربوطه نيز تذکر لازم را دادم .

اين وکيل دادگستری خاطرنشان می کند که پيش تر با موافقت بازپرس شعبه سه امنيت قرار بود وثيقه سنگين شبنم مددزاده به دليل عجز خانواده از توديع به قرار کفالت ۵۰ ميليونی تبديل شود. اين موضوع با مخالفت معاونت امنيت استان تهران متوقف ماند و پرونده با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است شبنم مددزاده، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تربيت معلم تهران (دبير سياسی اين انجمن) و نايب دبير شورای تهران دفتر تحکيم وحدت است که از تاريخ اول اسفند ماه به شکل نامعلومی بازداشت و به بند امنيتی ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. همزمان، فرزاد مددزاده ، برادر اين فعال دانشجويی در روز بازداشت ايشان طی تماسی به کلانتری مورد اشاره جهت پيگيری وضعيت خواهر خود مراجعه کرده بود نيز بازداشت گرديد. هر دو متهم هم اکنون در بند امنيتی ۲۰۹ زندان اوين نگهداری می شوند.





















Copyright: gooya.com 2016