چهارشنبه 6 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجويان در زندان تحت فشارند، خرابات

شبنم مددزاده دانشجوی دانشگاه تربيت معلم و عباس حکيم‌زاده، مجيد توکلی، مسعود دهقان و مهدی مشايخی از دانشجويان دانشگاه اميرکبير هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش خرابات، امروز ۶ خرداد پس از گذشت دقيقاً سه ماه از بازداشت عباس حکيم‌زاده، وی در وضعيت نامناسب جسمی به‌سرمی‌برد. به عباس حکيم‌زاده عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت که از ناحيه نخاع رنج می‌برد، اجازه مرخصی و حتی اعزام به بيمارستان داده نمی‌شود. خانواده عباس حکيم‌زاده که موفق شده بودند از پشت کابين با وی ديدار کنند از وضعيت نامناسب جسمی وی خبردادند. به گفته خانواده حکيم‌‌زاده وی از نظر جسمی به حدی ضعيف شده است که حتی توان راه رفتن را نيز ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش‌های دريافتی حاکی از آن است که اين دانشجويان برای اعتراف کردن به موارد مد نظر بازجويان، تحت فشار هستند. حيدری‌فرد قاضی پرونده دانشجويان که پيش از اين قول آزادی دانشجويان را در ابتدای خردادماه داده بود، اين بار به خانواده عباس حکيم‌زاده گفته است که دانشجويان تا پايان انتخابات آزاد نمی‌شوند. بر اساس اظهارات خانواده‌ها، يکی از مسئولان داداگاه انقلاب گفته است دانشجويان بازداشتی به اين دليل هنوز آزاد نشده‌اند که با بازجويان همکاری نکرده‌اند.

لازم به ذکر است ظاهراً نامه آزادی مجيد توکلی با قرار وثيقه، صادر شده‌است اما ديروزمسئولان ذيربط با طرح ايرادهايی در اين نامه، از آزادی توکلی خودداری کردند. تا لحظه تنظيم اين گزارش مجيد توکلی دانشجوی پلی‌تکنيک که از سال ۸۶ نيز بيش از يکسال زندانی بوده و مجدداً در اواخر ۸۷ بازداشت شده، هنوز آزاد نشده است و خانواده وی بر اساس سير حقوقی انجام گرفته، امروز منتظر آزادی اين دانشجوی زندانی هستند.





















Copyright: gooya.com 2016