جمعه 8 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: در دولت‌های قبل حتی يک روزنامه منتقد را هم تحمل نکردند، خصلت غربی‌ها مثل خصلت سگ است، ايلنا

- اگر ايستادن پای منافع ملت ديکتاتوری است من به آن افتخار می‌کنم
- به گونه‌ای حرف می‌زنند که گويی گلستان تحويل ما داده‌اند


احمدی‌نژاد با اشاره به سياست‌های دولت‌های قبلی در مساله هسته‌ای گفت:‌من به آن دوستان می‌گفتم که چرا در قضيه هسته‌ای عقب‌نشينی می‌کنيد و آنها اين استدلال را داشتند که خط قرمز ما شورای امنيت است من به آنها گفتم که اشتباه می‌کنند شما مرز خط قرمز را بايد منافع ملت بگذاريد نه چيزی که آنها درست کردند
به گزارش خبرنگار ايلنا محموداحمدی‌نژاد در همايش سراسری نخبگان ملی با بيان اينکه بنده نه به عنوان يک معلم ساده دانشگاه بلکه شاگرد هميشگی نخبگان و دانشگاهيان هستم اظهار داشت:‌ اينکه می‌گويم حقيقت احساسم است و خود را قطره‌ای از اقيانوس مواج و زلال ملت ايران می‌دانم.
وی با تاکيد بر اينکه ملت ايران ملت تمدن‌ساز و شايسته است اظهار داشت: امروز بشريت هر چه از علم و اخلاق و فضيلت و ارزش‌های انسانی دارد بخش مهمی از آن مديون تلاش‌های ايران است و باور من اين است که هر زمان هويت ايرانی،‌آرمان‌های فرهنگی ملت ايران در کنار علم و دانش و نگاه علمی در اين کشور می‌جوشد همه معادلات جهان را تحت تاثير خود قرار می‌دهد.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه يکی از غصه‌های گذشته ما و شما مخدوش شدن غرور، عزت و اعتماد به نفس ملی ما بود اظهار داشت: شما در ذهن خود خاطرات تاريخی فراوان داريد که عزت ملت ايران منکوب شده است ولی چه کسی ادعاکرده ما به نقطه کمال رسيده‌ايم يک نفر آدم به ظاهر عالم در دنيا اعلام کرده است ما به پايان تاريخ رسيده‌ايم ولی سوالی که مطرح می‌شود اين است که مگر می‌شود برای مسير کمال بشريت نقطه‌ پايانی را متصور شد. آنهايی که برای کمال بشر نقطه سقف مادی می‌گذارند حرفی جاهلانه می‌زنند و حالا در کشور ما نيز کسانی که پيدا می‌شوند که سقف پرش ملت ايران را به اندازه کشورهايی تعريف می‌کنند که خود آنها در ابتدای راه پيشرفت هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خيلی‌ها به ما اعتراض کردند که چرا در قضيه غنی‌سازی اين قدر کله‌شقی درمی‌آوريد
اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری با تاکيد بر اينکه وقتی با اعتماد به اقتدار ملت و با نگاهی عالمانه وارد عرصه می‌شويم نتايج و عزت ما صدها برابر می‌شود خاطر نشان کرد: مثلاَ در ماجرای هسته‌ای خيلی‌ها به ما اعتراض کردند که چرا در قضيه غنی‌سازی اين قدر کله‌شقی درمی‌آوريد. اما اينکه ما چقدر بايد بر روی اين مساله پافشاری می‌کرديم را خدمت شما خواهم گفت. بنده شاگرد شماها واز دل شما بيرون آمده‌ام و بايد نگاهم به مسائل کارشناسی و علمی باشد و نمی‌توانم يافته‌های خود را به صرف اينکه پشت سر مطلب ديگری تبليغات وجود دارد آن را وارد عرصه اجرايی کنم.
احمدی‌نژاد ادامه داد: بنده قبل از اينکه مسووليت رياست جمهوری را قبول کنم، با مورخان، صاحب‌نظران مسير حرکت ملت ايران را به دقت مطالعه کردم و نقاط قوت و ضعف را به دقت بررسی کردم و امروز اعلام می‌کنم ما بايد در قضيه هسته‌ای می‌ايستاديم چون استقلال و غرور ما بايد حفظ می‌شد.
احمدی‌نژاد در توضيح اين گفته خود تصريح کرد: طبيعی بود که غرب به دنبال اين بود که موضع سياسی اراده خود را به ملت ايران تحميل کند و اگر ما ”الف“ را می‌گفتيم بايد تا ”ی” پيش می‌رفتيم. پيش از اين دولت آنها علاوه بر توقف غنی‌سازی اورانيوم به ما رسماَ نامه نوشتند که مذاکرات آن در نشست سعدآبادو پاريس نيز موجود است که بايد همه رشته‌های علمی که به نوعی به مساله هسته‌ای مربوط می‌شود را تعطيل کنيم چرا که آنها هيچ ملت عزتمندی را نمی‌پذيرند و ما در اين مسير بحث عزت و استقلال ملت را داشتيم که نمی‌بايست مخدوش می‌شد.

در دولت قبل بدون مصوبه مجلس پروتکل الحاقی را اجرا کردند
وی با تاکيد بر اينکه مساله هسته‌ای يکی از پيچيده‌ترين عرصه‌های تاريخ ملت ايران بود ادامه داد:‌در اين قضيه همه قدرت‌های فاسد دنيا با همه توان خود برای عليه ما بسيج شده بودند.اين مساله در حالی بود که پيش از دولت نهم شرايط را به گونه‌ای پيش برده بودند که بدون مصوبه مجلس پروتکل الحاقی را اجرا کردند و ظاهراَ اعلام کردند که ما داوطلبانه اين مساله را پذيرفتيم.
احمدی‌نژاد ادامه داد:‌يک سند ديگر نيز در آن دوران امضا کردند که بدتر از پروتکل الحاقی است و از نگاه ملت ما پنهان ماندو آن سندتوافق ايران با آژانس تحت عنوان سند ترتيبات اجرايی بود در پروتکل الحاقی آمده بود اگر شما می‌خواهيد تاسيسات هسته‌ای را درست کنيد بايد شش ماه قبل از شروع غنی‌سازی به آژانس اطلاع دهيد ولی در سند ترتيبات اجرايی آمده بود حتی هر فکری در مورد تاسيسات هسته‌ای بايد به آژانس اطلاع داده شود و اين سند در کشور ما امضا شد.
وی با بيان اينکه آنها دنبال مخدوش کردن ملت ايران بودند ادامه داد: طبيعی است که هر کس در ايران بفهمد چه در اين قضيه گذشته است زير بار نمی‌رود ما برای حفظ عزت و استقلال خود بايد می‌ايستاديم و اين مساله مرزی ندارد و نمی‌توان گفت که تا چه ميزان بايد هزينه پرداخت می‌کرديم در دفاع مقدس بيش از ۲۰۰ هزار سرو قامت به زير کشيدند که عزت ملت ايران حفظ شود.
در اين زمان حضار جلسه فرياد ”هيهات من‌الذله“ را سر دادند.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه پيشرفت يک کشور جز در پايه علم ناممکن است ادامه داد: علم است که راه را باز می‌کند و ملت رابه قله‌های پيشرفت پرتاب می‌کند ولی امروز در دنيا چند کشور علوم ويژه را در انحصار خود گرفته بودند ونمی‌خواستند ما به سمت علوم پيشرفته برويم و پذيرش اين تحميل به اين معنابود که ايران برای هميشه کشور دست دوم باقی ماند و معتقدم هيچ يک از آحاد ملت محال است که زير بار اين تحميل برود و اين نگاه عالمانه‌ترين نگاه به يک عرصه پيچيده جهانی است.

به آمريکا پيغام داديم درباره مديريت جهان حاضريم گفت‌وگو کنيم
اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری خاطر نشان کرد: اينکه عده‌ای راه بيفتند و بگويند دولت نهم کار کارشناسی نمی‌کند اشکالی ندارد ولی فشارهايی که بر سر مساله هسته‌ای به دولت آمد ده‌ها برابر فشارهايی بود که در نهضت ملی‌شدن نفت به وجود آمد. به فضل الهی از اين مسير عبور کرديم و امروز آمريکايی‌ها پيغام می‌دهند که ما می‌خواهيم مذاکره کنيم.
احمدی‌نژاد با بيان اين اعتقاد که مساله هسته‌ای تمام شده است ادامه داد:‌امروز در اين مورد هيچ‌کس هيچ غلطی نمی‌تواند بکند و اعتقادم اين است اگر کسی حق قانونی خود را از دشمن التماس کند حتماَ لباس ذلت به تن خواهد کرد و ما به آمريکا پيغام داديم که حاضريم گفت‌وگوکنيم ولی درباره مديريت جهان و حل مشکلات مذاکره خواهيم کرد ولی اينکه ما در موضع ضعف باشيم و شما در موضع قدرت «آن سبو بشکست و آن پيمانه ريخت» و اين نگاهی عالمانه و واقع‌بينانه است.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه سياست خارجی ما را هم غربی‌ها زير سوال می‌برند و هم بعضی از دوستان ما ادامه داد: الفبای ديپلماسی اين است که وقتی در معرض هجوم گسترده هستيد قوای خود را بر روی نقطه ضعف دشمن متمرکز کنيد. در قضيه هسته‌ای نيز دشمن پشت مرزهای ما آمده بود و می‌خواست شريان‌های اقتصادی ما را ببندد بايد چه کار می‌کرديم؟ بايد در خانه خود از وی استقبال می‌کرديم؟
احمدی‌نژاد با بيان اينکه دشمن در قضيه هجوم نظامی و تحريم اقتصادی و هسته‌ای دنبال دو مساله بود تصريح کرد: دشمن می‌خواست از يکسو ملت ايران را مرعوب کند و از سوی ديگر بگويد ملت ايران منزوی شده است. ما بايد استراتژی دشمن را می‌شکستيم و در پله بالاتر می‌ايستاديم. وقتی اولين قطعنامه را صادر کردند فکر کردند موجی در ايران راه می‌افتد ولی من و همکارانم با برنامه‌ريزی که کرديم به محض صدور قطعنامه به کشورهای آمريکای جنوبی رفتيم همانجايی که زمانی حيات خلوت آمريکايی‌ها بود. سپس اعلام کرديم شما می‌خواهيد ما را منزوی کنيد و من در همه کنفرانس‌های خبری که در کشورهای خارجی داشتم گفتم ملت ايران، آنها، پدر و مادر و هفت جد و آباد آنها را منزوی خواهد کرد و ما در همان آمريکای جنوبی چند ميليارد دلار قرارداد اقتصادی بستيم، ملاقات‌های مردمی کرديم تا نشان دهيم که ما منزوی نيستيم. آيا اين غيرعالمانه است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: آمريکايی‌ها آنقدر پر رو هستند که با آنها در افغانستان و عراق همکاری شد ولی بعد بوش آمد و گفت که ايران محور شرارت است ما نيز در مقابل آنها از شيوه جنگ پارتيزانی استفاده کرديم و رفتيم دشمن را دور زديم. ما از شيوه‌های تاريخی خود استفاده کرديم و شان ملت ايران اين نيست که دور يک ميز برای مذاکره بنشينيم و بخواهيم به کسی التماس کنيم ما در شرايط برابر حاضر به مذاکره هستيم.

ميليون‌ها قلب احمدی‌نژاد فدای يک لحظه و يک لبخند سرافرازی ملت ايران
وی با بيان اينکه ۶۰ مسافرت خارجی داشتم ادامه داد: در يکی از مسافرت‌ها يکی از خلبان‌های عزيز به من گفت به خودت برس اين همه مسافرت به قلب تو فشار می‌آورد ولی من گفتم بايد امروز اين مسافرت‌ها را برويم اگر نروم پشيمان می‌شويم و ميليون‌ها قلب احمدی‌نژاد فدای يک لحظه و يک لبخند سرافرازی ملت ايران. در همه اين سفرها در کنفرانس‌های خبری نيز اعلام کردم که آقای بوش با من به خيابان‌ها بيايد. آنجا مشخص خواهد شد که ملت‌ها کدام يک را می‌خواهند. با تهديد که نمی‌توان برنامه دراز مدت داشت بايد يک بار برای هميشه اين تهديدها گورش را گم می‌کرد.
احمدی‌نژاد با اشاره به سياست‌های دولت‌های قبلی در مساله هسته‌ای گفت:‌من به آن دوستان می‌گفتم که چرا در قضيه هسته‌ای عقب‌نشينی می‌کنيد و آنها اين استدلال را داشتند که خط قرمز ما شورای امنيت است من به آنها گفتم که اشتباه می‌کنند شما مرز خط قرمز را بايد منافع ملت بگذاريد نه چيزی که آنها درست کردند بايد يک بار برای هميشه اين تهديد را می‌شکستيم و امروز به لطف خدا آنچنان تحريم‌ها شکسته شده که آنها قادر نيستند رو در روی ملت ايران قرار بگيرند.

خصلت غربی‌ها مثل خصلت سگ است
احمدی‌نژاد با طرح اين پرسش که آيا امروز تهديد نظامی داريم گفت: برخی‌ها چندين جلسه با من گذاشتند تا مرا از اين مسير منصرف کنند ولی من به آنها گفتم شما قدرت دشمن را بزرگ نشان می‌دهيد در صورتی که قدرت ملت ايران را نايده می‌گيريد و امروز می‌بينيم که کسی ديگر جرات ندارد ملت ايران را تهديد کند و در من در جلسه جهانی در آينده اين سوال را طرح خواهم کرد که چه کسی جرات دارد ملت ايران را تهديد کند دست خود را بالا ببرد و خصلت آنها مثل خصلت سگ است. اگر فرار کنی دنبالت می‌آيد ولی اگر جلو بروی فرار خواهند کرد.

در دولت‌های قبلی روزنامه‌های منتقد را تحمل نمی‌کردند
به گزارش خبرنگار ايلنا احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به بحث آزادی در کشور گفت: در دولت‌های قبلی در يک دوره روزنامه‌ای بود که هفته‌ای يک بار مقاله‌ای در انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت می‌نوشتند که نتوانستند آن را تحمل کنند و يا در دوره گذشته روزنامه‌هايی که به نقد دولت می‌پرداختند را نيز تحمل نشده‌اند اما چهار سال است که اين برادر کوچک شما ۲۰ تا ۳۰ روزنامه هر چه دلشان می‌خواهد می‌نويسند ولی من می‌گويم اشکالی ندارد. اجازه دهيد بعضی‌ها طعم شيرين آزادی را بچشند.
اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری ادامه داد:‌در چنين شرايطی بنده راکه نوکر مردم هستم را ديکتاتور می‌خوانند. می‌خواهم بگويم اگر ايستادن پای منافع ملت و فحش خوردن و کوتاه نيامدن ديکتاتوری است من به آن افتخار می‌کنم و اگر وا دادن در برابر دنيا اسمش عقلانيت و ماجراجويی است من اهل اين عقلانيت‌ها نيستم و نخواهم بود.
وی با بيان اينکه فشار می‌آورند و می‌گويند دولت با واردات فراوان کشور رااداره می‌کند ادامه داد:‌اولاَ‌ که آمار و ارقام اين را نشان نمی‌دهد نگاه ما به عرصه اقتصاد علمی است و با جنجال نمی‌خواهيم اقتصاد را اداره کنيم و ضمن اينکه در هيچ جای دنيا واردات گناه نيست و اين معنا ندارد که بگوييم واردات نمی‌خواهيم و فقط صادرات می‌کنيم اين مساله خنده‌دار است. مهم نسبت بين صادرات و واردات است و اعلام می‌کنم که رشد واردات در دولت نهم کمترين ميزان و رشد صادرات بيشترين ميزان بوده است. ضمن اينکه در قانون برنامه نيز هيچ منعی برای واردات نداريم.
وی خاطر نشان کرد: بعضی‌ها می‌خواهند ما تعرفه‌ها را بالا ببريم بعد قيمت‌ها بالا برود و بگويند دولت توان اداره کشور را نداشته است ولی من می‌گويم يکی از عالمانه‌ترين کارها همين تنظيم بازار ميوه بوده است که در دولت نهم انجام شده است.
احمدی‌نژاد در توضيح اين گفته خود تصريح کرد: مرکبات ما در پائيز به عمل می‌آيد ولی بخش مهمی از آن در عيد مصرف می‌شود و کشاورز مجبور است در طول اين چهار ماه مرکبات را در انبار يا سردخانه نگه دارد و سالانه حدود ۳۰ درصد پرت محصول داشتيم و نتيجه اين می‌شود که شب عيد مردم ميوه گران باکيفيت پايين دريافت می‌کنند کاری که ما کرديم اين است که ما در پائيز اجازه داديم مازاد بر مصرف مرکبات صادر شود و در اسفند و فروردين که مصرف زياد داريم وارد کنيم و اين مديريت عالمانه اقتصاد است. در طول سه سال گذشته ۵۵۰ هزار تن مرکبات و سيب وارد شده و حدود يک ميليون و ۱۷۱ هزار تن صادرات داشتيم و همه فرياد زدند که دلال‌بازی است ولی ما معتقديم اين مديريت عالمانه است.

به گونه‌ای حرف می‌زنند که گويی گلستان تحويل ما داده‌اند
احمدی‌نژاد با بيان اينکه دشمن می‌خواهد از ملت ايران انتقام بگيرد ادامه داد: از ما می‌پرسند چرا شما طراحی‌های پيچيده آنها در دانشگاه کلمبيا و اجلاس دوربان را خنثی کرديد. مگر اين دولت چه کرده است. آيا دولت‌های قبلی اشکال نداشتند به گونه‌ای حرف می‌زنند که گويی گلستان تحويل ما داده‌اند واقعاَ در اين کشور مشکل نبوده است.
احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد:‌بنده کسی نيستم که به من هجوم می‌آورند من کاره‌ای نيستم. خدمتگذاری هستم که برای خدمت آمده‌ام اگر ما خيانتی کرديم يا بد عمل کرديم بفرماييد. چه خبر شده است مگر در ساختمان سفيد رياست جمهوری چيست که برای رسيدن به آن اخلاق را زير پا می‌گذارند ما که هر چه گشتيم چيزی در آن ساختمان نديديم.
اين کانديدای انتخابات رياست جمهوری در پايان خاطر نشان کرد: ما بدهکار ملت ايران هستيم رنگ ما رنگ پرچم ماست،‌ رنگ مردم ما و رنگ ايران است.





















Copyright: gooya.com 2016