پنجشنبه 7 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: زمان هلاکت يزيدها و عمرسعد‌هاست، در آشوب های ۱۸ تير نيز همين افراد آمدند، ايلنا

مديرمسئول روزنامه کيهان با اشاره به برخی کانديداها حاضر در انتخابات و طرفداران آن‌ها گفت: تو شال سبز می بندی؟ شال سبز که مقدس تر از قرآن نيست. قرآن را هم بر سر نيزه کردند، بايد ديد ماهيت امر چيست و بايد ديد آيا تابلوها با ماهيت کار سازگار است يا خير؟


ايلنا: مدير مسئول روزنامه کيهان گفت:دشمن خيال جمع داشته باشد که ديگر مالک بر نمی گردد، صحنه عاشوراست ولی اين بار قرار نيست حسين شهيد شود بلکه زمان هلاکت يزيدها و عمرسعد‌هاست.
به گزارش خبرنگار ايلنا از اصفهان ، مدير مسئول روزنامه کيهان در جمع مردم اصفهان در مسجد سيد اين شهر ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: بنا به فرمايش مقام معظم رهبری، همه افرادی که شورای نگهبان تائيد کرده است، صالح هستند و بايد بگرديم و فرد اصلح را انتخاب کنيم زيرا همه تابلوها تابلو خط امام است ولی انچه مهم است واقعيت امر و عملکرد پشت اين تابلوهاست.
وی با اشاره به اين سخن امام خمينی که فرمودند "به جرات می گويم که مردم ايران در اين زمان از مردم حجاز در زمان رسول خدا برترند" تصريح کرد: مردم ايران انقلاب را در دل خود آشنا يافتند و احساس کردند اين انقلاب گم شده خودشان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام راحل با حرکت خود غبار قرن ها بدعت و کج انديشی را پاک کرد
وی افزود: امام راحل با حرکت خود غبار قرن ها بدعت و کج انديشی را پاک کرد و اسلام ناب را آنچنان که در صدر بود عرضه کرد.
شريعتمداری با بيان اينکه بايد مختصات خود را ترسيم کنيم و ببينيم کجا هستيم، تصريح کرد: حادثه و دشمنی‌ها از زمانی آغاز شد که ملت ايران به لطف خداوند به رهبری امام راحل، اسلام ناب را از اوراق کتاب‌ها و از صفحه ذهن ها بيرون آورد و بر کرسی قدرت نشاند، چون اسلامی که در تئوری ها خلاصه شود با کسی کاری ندارد و برای آنان مشکل ساز نيست.
وی تصريح کرد: از ويژگی های اسلام ظلم ستيزی است و اسلامی که ظلم ستيز نباشد، اسلام نيست و قطعاً اسلام نمی تواند به پرخوری پرخوران و سرمايه داران در کنار فقر محرومان تن دهد.
شريعتمداری خاطر نشان کرد: اسلام ظلم ستيز تا زمانی که در تئوری ها حضور داشته باشد، کسی با آن کاری ندارد ولی وقتی بر کرسی قدرت می نشيند اولين اتفاق اين است که نظام سلطه بين المللی در برابر آن قد علم می کند و با اين هويت نظام سلطه و دنباله های داخلی آن در برابر اسلام ظلم ستيز خواهند بود و انتظار نداشته باشيد دست از دشمنی بردارند که اين دشمنی‌ها در دو حالت پايان می پذيرد اول اينکه دشمن از خوی استکباری خود دست بکشد و دوم اينکه شما از اسلام ناب دست بکشيد.
وی در ادامه تصريح کرد: چه شده است که آمريکا، اسرائيل و ديگر کشورهای وابسته منطقه همه متفق القول شده اند که در ايران اصولگرايان نبايد در انتخابات پيروز شوند؟


چه اتفاقی افتاده است که همه سرمايه داران در اردوگاه برخی کانديداهای خاص کباده می کشند
مديرمسئول روزنامه کيهان با اشاره به ديدگاه‌های کانديداهای رياست جمهوری گفت: بايد تابلوها را کنار بگذاريد زيرا افراد می توانند بر روی تابلوها عبارات و شعارهای زيادی بنويسند ولی بايد عملکرد را ديد تا معلوم شود آنچه بر روی تابلوها نوشته شود با واقعيت يکسان است يا خير؟
وی با بيان اينکه "چه اتفاقی افتاده است که همه سرمايه داران در اردوگاه برخی کانديداهای خاص کباده می کشند" به جنگ جمل اشاره کرد و افزود: اتفاق خاصی در حال رخ دادن است، ماجرای جنگ جمل با ديگر ماجراها متفاوت است چون در يک طرف اين ماجرا طلحه و زبير حاضرهستند که افراد کمی نبودند ولی چرا در آن سو ايستادند؟ چون افرادی بودند که خروج از حاکميت کرده بودند، چون زياده می خواستند و علی(ع) کسی نبود که عدالت را زير پا بگذارد.
شريعتمداری خاطر نشان کرد: اميرالمومنين به محمد حنفی سفارش می کند که چشمانت را به دور دست بينداز و ببين که سراسر فتنه است و مثل زمان رسول خدا نيست که دشمن مشخص باشد و در اين جنگ دشمن تابلو اسلام را برداشته است.
وی با بيان اينکه "نبايد از سر و صداها هراسيد" تصريح کرد: در آشوب های ۱۸ تير نيز همين افراد آمدند و آن مسائل را طراحی کردند، بسيج و حزب الله صبر کردند و وقتی فهميدند موقع مناسب است چند ساعته قضيه را جمع کردند.
مديرمسئول روزنامه کيهان با اشاره به اتفاق برخی جريانات برای عبور از احمدی نژاد تصريح کرد: حتی ممکن است بگويند اصولگرای ديگری هم باشد ولی احمدی نژاد نبايد باشد، آيا به راستی اين مساله را به اين دليل مطرح نمی کنيد چون احمدی نژاد وارد منطقه ممنوعه برخی افراد شده است؟
وی خاطر نشان کرد: مطرح می کنند که احمدی نژاد گفته است که با مافيای نفت برخورد می کند ولی برخورد نکرده است بهتر است جمله تان را عوض کنيد و نگوييد ديديد برخورد نکردی بلکه بگوييد ديديد نگذاشتيم برخورد کنی.


مگر قرار بود نفت را با پيت بر سر سفره مردم بياورند

شريعتمداری با اشاره به کانديداهای حاضر در انتخابات رياست جمهوری خاطر نشان کرد: بنا به فرمايش مقام معظم رهبری، همه افرادی که شورای نگهبان تائيد کرده است، صالح هستند و بايد بگرديم و فرد اصلح را انتخاب کنيم زيرا همه تابلوها تابلو خط امام است ولی انچه مهم است واقعيت امر و عملکرد پشت اين تابلو هاست.
وی با مطرح کردن ادعاهايی در خصوص تخلفات مالی برخی افراد در دولت اصلاحات تصريح کرد : ممکن است بگوييد ديگران بودند و ما نبوديم ولی به راستی چرا درآن زمان احساس خطر نکرديد و سکوت کرديد و اين چه خطری است که شما و اسرائيل در آن مشترک هستيد؟ مگر به امام معصوم توهين نکردند شما در آن زمان کجا بوديد؟ بگويم سلطان شکر طرفدار کيست؟ نمی گويم!!
شريعتمداری تصريح کرد: اين روزها بسيار مطرح می شود که ۳۰۰ ميليارد دلار پول نفت را چه کار کرديد، خوب مگر قرار بود نفت را با پيت بر سر سفره مردم بياورند.

کسانی که می توانند سيب زمينی بی رگ را سياسی کنند در توسعه سياسی موفق هستند
وی خاطر نشان کرد: اين افراد احمدی نژاد را خيلی مظلوم گير آورده اند و از هر طرفبه او می تازند ولی ما می دانيم چرا اينگونه است. اگر احمدی نژادبه اين افراد باج می داد، اين کار را نمی کردند و فردی که چند صد ميليون دلار از استات اويل رشوه گرفته است امروز با پول چه کسی ستاد می زند؟
شريعتمداری ادامه داد: فردی که قرارداد کرسنت را بسته و گاز مملکت را ده ها برابر پايين قيمت فروخت امروز مدعی می شود که دولت در عرصه های مختلف ناکارآمد است. مگر نماينده مجلس ششم نمی گفت وقتی قراردادهای نفتی می آيد ما ۵ دقيقه بيشتر وقت نمی گذاريم؟ به راستی که کسانی که می توانند سيب زمينی بی رگ را سياسی کنند در توسعه سياسی موفق هستند.
شريعتمداری با اشاره به وضعيت سياست خارجی کشور گفت: افرادی مدعی بودند سياست ما سياست تنش زدايی است، چون مسلماً وقتی با دشمن کاری نداشته باشی، آن هم با تو کاری ندارد و يک قدم جلوتر می آيد و آيا واقعاً عزت کنونی بالاتر است يا آن زمان؟
وی ياد آور شد: مطرح می کنند که ما ابتدا بايد خودمان را قوی کنيم و بعداً به آمريکای لاتين برسيم، اين حرف ها بد است و درست نيست چون آمريکای لاتين حيات خلوت آمريکا است و آنان از حضور ما در ان جانگرانند.
مديرمسئول کيهان تاکيد کرد: شما ساده زيست تر از رييس جمهور فعلی سراغ داريد؟ احمدی نژاد هنوز غذايش را از خانه به محل کار می آورد. آيا حمايت از محرومان بد است؟

زمان هلاکت يزيدها و عمرسعد هاست
وی در ادامه تصريح کرد: در گذشته شناختن برخی جريان ها مشکل بود ولی اکنون دشمن با ۱۰۰ زبان خواست و اهداف خود را اعلام می کند و اگر ديديد که جريانی با اين دشمن خارجی هم سو است بايد در همراهی با ان ترديد کرد مگر اينکه عکس آن ثابت شود
شريعتمداری با بيان اينکه بايد مواظب بود که آن ‌ايی که در بدر با قرآن جنگيدند در صفين همين قرآن را بر سر نيزه نکنند،گفت: می توان اين افراد را به آسانی شناخت.
مديرمسئول روزنامه کيهان با اشاره به برخی کانديداها حاضر در انتخابات و طرفدا‌ران آنها گفت: تو شال سبز می بندی؟ شال سبز که مقدس تر از قرآن نيست. قرآن را هم بر سر نيزه کردند، بايد ديد ماهيت امر چيست و بايد ديد آيا تابلوها با ماهيت کار سازگار است يا خير؟
وی با بيان اينکه زمان بسيار حساسی است و دشمن خارجی با همه توان به ميدان آمده و کار به نقطه حساس رسيده است، تصريح کرد: دشمن خيال جمع داشته باشد که ديگر مالک بر نمی‌گردد، صحنه عاشوراست ولی اين بار قرار نيست حسين شهيد شود بلکه زمان هلاکت يزيدها و عمرسعد هاست.
شريعتمداری خاطر نشان کرد: يقين بدانيد دشمن بيرونی از اين ميدان هم ناکام بيرون می آيد.
ويدر پايان تاکيد کرد: برخی حرف هايی که مطرح می شود اصلاً جالب نيست، به عنوان مثال بحث سيب زمينی را مطرح می کنند يا می گويند ۳۰۰ ميليارد پول نفت چه شد؟ خوب شتر که بالای مناره گم نمی شود.
در جريان مراسم، حاميان احمدی نژاد با شعار "نابودی دشمنان احمد صلوات"، "انتخاب احمدی مجدد صلوات"، "مالک اشتر علی، تو انتخاب اولی" و "او احمدی نژاد است، قلب تمام ملت برای او ستاد است" به حمايت از احمدی نژاد پرداختند.





















Copyright: gooya.com 2016