یکشنبه 10 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: در کابينه خود به زنان مشاغل کليدی را واگذار خواهم کرد، ايسنا

محسن رضايی گفت: بايد ظرفيت مديريتی بزرگی در همه اقشار ايجاد کنيم تا همه مردم در اداره کشور سهيم باشند و اين امر بدون ائتلاف امکان‌پذير نيست.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه خزر- نامزد انتخابات رياست‌جمهوری که در يک نشست خبری در رشت سخن می‌گفت، افزود: در کنار مزيت نفت و گاز بايد تجارت را تقويت کنيم و برای استفاده صحيح از منابع موجود تغيير الگوی مديريت در کشور ضروريست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين مطلب که اگر تغييرات ساختاری و عملکرد در دولت آينده به وجود نيايد، هيچ تحولی در کشور ايجاد نخواهد شد، افزود: ميلياردها پول به علت عدم صرفه‌جويی در کشور به هدر می‌رود و تيم‌هايی که در آينده وارد می‌شوند بايد قادر به افزايش کارآمدی و بهره‌وری در دولت باشند.

رضايی خاطرنشان کرد: بايد ظرفيت مديريتی بزرگی در همه اقشار ايجاد کنيم تا همه مردم در اداره کشور سهيم باشند و اين امر بدون ائتلاف امکان‌پذير نيست.

وی با اشاره به حضور جوانان در دو عرصه مهم انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: جوانان را فرشتگان نجات می‌دانم و حل مشکل بيکاری امروز آنان سخت‌تر از آزادسازی خرمشهر نيست. برای اشتغال ايشان در کارخانه‌ها و بنگاهها برنامه‌های ويژه ای دارم که با تشويق کارخانه‌ها و بنگاهها و ارائه تسهيلات در صورت جذب هر جوان استفاده از نيروی جوان را در کشور فعال خواهم کرد.

محسن رضايی در ادامه با اشاره به اين‌که مسائل پيچيده و گسترده‌تر امروز نياز به مديريتی قوی‌تر دارد، اظهارکرد: علاوه بر وجود توانايی‌ها بايد استراتژی روشن و چشم‌اندازی مطمئن داشته باشيم و من با الفت دل مردم ايران، مشکلات را حل خواهم کرد و در اين زمينه مطالعات عميقی طی ۱۲ سال گذشته انجام داده‌ام.

وی در ادامه حضور زنان را در کشور و دانشگاهها بسيار موثر خواند و افزود: در حال حاضر ۲۴ درصد بيکاری در بانوان وجود دارد که ضمن اين‌که خانه‌داری را به عنوان يک شغل تعريف خواهم کرد بيمه و حقوق زنان خانه‌دار را برای استقلال ايشان منظور خواهم کرد و در کابينه خود به زنان مشاغل کليدی را واگذار خواهم کرد.

رضايی گفت: درباره کاهش زمان سربازی و همچنين سرباز حرفه‌ای که از برنامه‌های مهم من است با استدلال صحيح مخالفان اين طرح را قانع خواهم کرد.

وی هم‌چنين با ابراز خرسندی از حضور خود در گيلان گفت: اگر به گيلان نمی‌آمدم سفر ناقصی در کشور داشتم، گيلان از جمله استان‌هايی است که بايد مشکلاتش مورد توجه مسئولان باشد. در حال حاضر به علت سوء مديريت انبارهای استان در حال حاضر با ۲۰۰ هزار تن انباشت چای مواجه شده است و مسائل و مشکلات شيلات و کشاورزی استان بر کسی پوشيده نيست، در دولت خود اين استان را به عنوان يکی از ۹ استان پس از تهران، قم، مشهد، اصفهان جزء پنج استان ديگری قرار خواهم داد که جزء مولدهای فرهنگی کشور باشد و اين لايق استان گيلان به دليل دارابودن پيشينه فرهنگی، چاپ اولين روزنامه ها و احداث اولين مدارس لايق اين است که جزء ۹ منطقه مولد فرهنگی قرار گيرد، ضمن اين که توسعه بنادر گيلان و منطقه آزاد و همچنين توسعه راه و حمل و نقل و کريدور ايران، اروپا و روسيه را جدی خواهم گرفت و اعتبارات ويژه به اين بخش اختصاص خواهم داد.

رضايی تصريح کرد: با توجه به ظرفيت عظيم فرهنگی در حوزه‌ها رابطه دولت با مراجع را تقويت خواهم کرد و ايجاد زيرساخت‌ها و مشکلات گردشگری اعم از رفع کاستی‌های سفارتخانه‌های ايران و ايجاد امنيت برای توريسم از طريق آموزش به نيروهای مربوطه ايرانگردی را توسعه خواهم بخشيد.





















Copyright: gooya.com 2016