یکشنبه 10 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای بمب‌گذاری در هواپيمای اهواز - تهران از زبان العربيه، جهان نيوز

شبکه خبری العربيه که همواره سياست های ضدايرانی را در پيش گرفته و توسط عربستان سعودی پشتيبانی می شود، در جديدترين ادعای خود بمب گذاری در هواپيمايی که از اهواز عازم تهران بود را با انتخابات رياست جمهوری در ايران مرتبط دانست.
به گزارش جهان، پس از حادثه انفجار تروريستی مسجد زاهدان، روز گذشته هواپيما مسير اهواز - تهران خبر ساز شد. انتشار اخبار ضد و نقيض در خصوص بمب گذاری يا هواپيما ربايی در اين پرواز بهانه ای برای برخی رسانه های خارجی شد تا از اين منظر نقد و بررسی تحولات انتخاباتی کشورمان بپردازند.

در همين راستا شبکه خبری العربيه که همواره سياست های ضدايرانی را در پيش گرفته و توسط عربستان سعودی پشتيبانی می شود، در جديدترين ادعای خود بمب گذاری در هواپيمايی که از اهواز عازم تهران بود را با انتخابات رياست جمهوری در ايران مرتبط دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"ضياء الناصری" خبرنگار العربيه در تهران با بيان اين مطلب افزود به نظر می رسد عاملان اين بمب گذاری قصد داشته اند تا بر رقابت های انتخابات رياست جمهوری در ايران تاثير بگذارند. وی درپاسخ به اينکه آيا هواپيما حامل نظامی ها بوده و يا همه مسافران آن غير نظامی بودند، گفت: اطلاعاتی در اين مورد وجود ندارد اما می توان اين حادثه را به سخنان دو ماه پيش وزير اطلاعات در مورد اينکه يک گروه در تهران سرگرم آمادگی برای عمليات قبل از انتخابات و به هدف تشويش در آن بودند، مرتبط دانست.

الناصری در پاسخ به اين سوال که بمب گذاری در هواپيما چند روز بعد از انفجار زاهدان رخ داد و آيا با آن ارتباطی دارد؟ نيز گفت: اخيرا چند حادثه از اين دست در ايران رخ داده و همانطور که اشاره شد وزير اطلاعات ايران حدود دو ماه پيش از دستگيری يک گروه که در حال آمادگی برای انجام عمليات در تهران و به عبارت دقيق تر در اماکن و مساجد بودند خبر داد زيرا اين اماکن محل حضور تعداد زيادی از مردم برای انتخابات است و معمولا فعالان سياسی و روزنامه نگاران در آن سخنرانی می کنند.

وی افزود: اين امکان وجود دارد که حادثه زاهدان با انتخابات در ارتباط نباشد اما موضوع هواپيمای اهواز - تهران با برگزاری انتخابات رياست جمهوری در ايران مرتبط است.

گفتنی است اين شبکه وابسته به وهابيون تندرو عربستان سعودی که دفتر آن در شهر دبی قرار دارد، اولين شبکه ای بود که پيام به عهده گيری مسئوليت انفجار زاهدان را که منجر به شهادت تنی چند از هم وطنانمان شد را پخش کرد. اين شبکه دارای ارتباطی نزديک با گروهک تروريستی جندالله است. سه سال پيش و در هنگامی که اين گروهک ۹ تن از سربازان نيروی انتظامی را در شرق کشور به گروگان گرفته بودند نيز اين شبکه تنها شبکه تلويزيونی بود که از اين سربازان ويدئوهايی را پخش می کرد.





















Copyright: gooya.com 2016