سه شنبه 12 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی کلايی همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوين است، به بازداشت غيرقانونی علی کلايی پايان دهيد، کميته گزارشگران حقوق بشر

علی کلايی فعال دانشجويی که روز ۲۰ ارديبهشت ماه، در جريان برگزاری جلسه دادگاهش، بازداشت شده و به زندان اوين انتقال يافته بود، همچنان پس از گذشت بيش از يک ماه در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نگهداری وی در بازداشتگاه اطلاعات در شرايطی صورت می گيرد، که دادگاه انقلاب، در روزهای ابتدايی بازداشت کلايی، به خانواده وی اعلام کرد که برای فرزندشان قرار وثيقه صادر شده و آنان ميتوانند با تأمين قرار،وی را آزاد نمايند، با اين وجود، پس از آن قاضی دادگاه، با رد گفته خود، عنوان کرد که تحقيقات از وی ادامه دارد.

گفتنی است خانواده کلايی، صبح امروز پس از يک ماه، موفق به ملاقات حضوری با وی شدند، در اين ملاقات که با حضور بازجوی پرونده انجام شد. کلايی به اتهامات جديد خود اشاره نکرد.

علی کلايی از جمله فعالان دانشجويی و حقوق بشر است که در آذرماه ۸۶، در جريان برگزاری مراسم ۱۶ آذرماه در دانشگاه تهران بازداشت و بيش از ۵۰ روز در زندان نگهداری شد. درجريان بازداشت های آذرماه ۸۶، بيش از ۵۰ دانشجو بازداشت شدند. کلايی روز ۲۰ ارديبهشت ماه، جهت رسيدگی به اتهاماتش به همراه وکيل خود" دکتر نعمت احمدی"، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حضور پيدا کرد، اما فردی که خود را منتسب به پليس امنيت معرفی نموده بود، وی را به بهانه" پاسخگويی به چند پرسش"، بازداشت نمود. به نظر می رسد، فعاليتهای اخير علی کلايی در جهت دفاع از زندانيان سياسی، و همچنين انتشار مقالاتی از وی در خبرگزاری های مختلف، دلايل بازداشت مجدد وی باشد.

کميته گزارشگران حقوق بشر، ضمن اعتراض به ادامه بازداشت اين فعال دانشجويی، مسئولان قضايی را به پاسخگويی در برابر اينگونه اعمال غيرقانونی فرا ميخواند و خواهان آزادی فوری و بدون قيد وشرط وی است. حقوقی که از علی کلايی در مدت بازداشت سلب شده است :

۱- بازداشت غيرقانونی، و صدور قرار بازداشت بدون اتهامات روشن
۲- نگهداری در سلول انفرادی
۳- عدم اجازه برای تماس با خانواده
۴- عدم اعطای حق ملاقات با خانواده تا يکماه
۵- بازجويی با چشم بند





















Copyright: gooya.com 2016