چهارشنبه 13 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگيری هواداران احمدی‌نژاد و مردم زير پل پارک‌وی، خبرنگاران صلح

J4p- خيابان وليعصر و حوالی پل پارک‌وی به صحنه‌ی تجمع و درگيری گسترده‌ی هواداران «محمود احمدی‌نژاد» با طرفداران پرشمار «مهدی کروبی» و «ميرحسين موسوی» بدل شده است.

از حدود ساعت ۱۱ شب گذشته (سه‌شنبه شب) و درست هنگامی که اولين مناظره‌ی تلويزيونی کانديداهای رياست جمهوری ميان کروبی و «محسن رضايی» در جريان بود؛ بارش شديد باران باعث شد تا جمع زيادی از رهگذران و حاميان کانديداهای رياست جمهوری به زير پل پارک‌وی پناه ببرند. با آغاز گفتگو ميان افراد و جمع‌های کوچک، همين تجمع رفته‌رفته به يک ميتينگ خودجوش تبديل شده و با گذشت دقايقی، طنين شعارها زير پل پيچيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در يک طرف، جمع حدوداً ۳۰۰ نفره‌ی حاميان محمود احمدی‌نژاد و در طرف مقابل جمعيتی نزديک به ۲ هزار تا ۲۵۰۰ نفر شامل طرفداران مهدی کروبی و مهندس موسوی حضور داشتند. با وجود حضور سريع نيروهای انتظامی در محل، اين تجمع با تندتر شدن شعارها به درگيری فيزيکی ميان دو گروه منتهی شد. به گزارش خبرنگار ما در خيابان وليعصر، تقاطع پارک‌وی؛ پليس برای پراکنده کردن مردم از شليک چند تير هوايی و همچنين انتشار گاز فلفل استفاده کرده، ولی اين طرفند تنها به گسترده‌تر شدن درگيری‌ها و افزوده شدن عده‌ی بيش‌تری به تجمع کنندگان منجر شده است.

تا لحظه‌ی ارسال اين خبر درگيری‌ها همچنان ادامه داشته و هر لحظه به تعداد تجمع کنندگان افزوده می‌شود. آمار هواداران کانديداها در محل، چيزی بيش از ۶ هزار نفر گزارش شده است.

هواداران احمدی‌نژاد در شعارهايشان از الفاظ رکيک (غيرقابل انتشار) استفاده می‌کنند؛ از جمله: «کجا بودی بيست ساله/ موسوی (...)»، «حزب الله/ جندالله» و...

شعارهای طرفداران مهدی کروبی: «نصرمن‌الله و فتح قريب/ وای بر اين دولت مردم فريب».

شعارهای مشترک طرفداران موسوی و کروبی: «دولت سيب‌زمينی/ نمی‌خوايم، نمی‌خوايم»، «فلسطين رو رها کن/ فکری به حال ما کن» و...

به گزارش خبرنگار ما هم‌اکنون نيروهای پليس با بستن مسير بزرگراه چمران به پل پارک‌وی، سعی در جلوگيری از افزوده شدن عده بيش‌تری به تجمع دارند. اين در حالی است که مردم از خيابان وليعصر خود را به اجتماع کنندگان می‌رسانند. به گفته‌ی شاهدان عينی، در حالی که اتومبيل‌های هواداران کروبی و موسوی اجازه‌ی ورود به پارک‌وی را نمی‌يابند، اما ورود وسائل نقليه‌ی طرفداران احمدی‌نژاد آزاد است!

گفته می‌شود اين تجمع خودجوش حاصل خروج هواداران دو طرف از ستادهای تبليغاتی مستقر در ميدان تجريش (که بسيار به يکديگر نزديک‌اند) است.





















Copyright: gooya.com 2016